Audreybee og Lillebee sin dagbok!

audreybee

Glad i forumet
Ja..

Alldeles ny her, men håper å få bli her lenge..
Prøver stort sett å ikke tenke på det (for da varierer det fra HUUUURRRRAAAAA til panikk og tilbake igjen på 2 sekunder), men i dag har jeg hatt en skikkelig "jeg er gravid og på forum"-dag. Så det så. [:)]

Trives med tankene, følelsene og det spennende ukjente, men blir også bekymret av å lese om alle som mister... Uffa. Tankene går til alle.. *klem*

Selv er jeg 6 uker i dag - weee - og dermed halvveis til 12. Tenker på både valg av vogn, tidlig UL eller ikke, navn (og kjønn, ja), symtomglede og symtomredsel - ja litt av hvert...

Er usigelig trøtt (sover vel 14 t i døgnet), men lite kvalm ennå. Juhu. Vondt i magen, tisser som en tulling, og kjæresten må virkelig hente sin herlige styrke og ro gang på gang. [:@]

Sånn er det... [:)]

Yeah, alt for i dag. Får se om jeg er like aktiv i morgen.. Blir nok endel timer her inne.
PS: Januar-damer - dere virker som noen skikkelig kule jenter! Gleder meg til å bli kjent med dere her inne de neste 8 mnd.

-aud-

Takk takk! Så kjekt med respons! :)
Kjekke jenter ja - som sagt.

Håper jeg får bli her leeeenge. :)

I dag kom kvalmen gitt. Fysj det var ekkelt. Å sitte på jobb, vite at du er gravid (ingen andre der vet) og føle deg SKIKKELIG FYLLASJUK! Er det mulig.....?

Åh. Møte kl. 09.00 - hvor man skal virke opplagt, hyggelig og smart + ikke avsløre for noen hvor nær man faktisk er å spy på alle skoene! Og så et nytt møte 2 timer etter det. Og så ett til. OG ett til. OG ETT TIL!

Heldigvis gikk det bra takket være Farris Bris og Salinas (det pleide også funke på søndager før i tiden.. Hehe...)
Noen som har noen andre gode råd på hva som funker for dem?

Blir spennende å se i morgen - da har jeg heldigvis bare ett møte kl. 08.00 og ett kl. 10.00. Så kan jeg gjemme meg på kontoret resten av dagen.. Hihi...

-aud-

Åh. satt nettopp å leste om Henriette... Det der er grusomt altså, håper virkelig at det kanskje bare er en tvilling eller noe som er helt normalt og vanlig og ikke trist.
Det er jo litt trist med en tvilling også, men synes virkelig at hun kan få lov å beholde. Høres ut som en vanskelig livssituasjon ellers - du har masse sympati her. Vet det ikke hjelper, men nå er det likevel sagt...

Blir liksom litt redd av å lese sånt, men klarer likevel ikke å la være. Det er forferdelig, fordi en tenker at "ja nå er vel jeg den neste", men jeg tror også at man da kan bli EKSTRA glad hvis knoppen klarer å klore seg fast.

Jeg er nevrotiker på min hals, så bebis har sikkert ikke de beste vilkår derinne heller, med tanke på negativ energi, men jeg håper likevel at jeg klarer sende masse positivt innimellom.. Som når jeg kikker på bebisklær på Ebay, koser med tantebarna, strikker tepper og klær og ser på søøøøøøte unger på oppskriftene. Og sambo koser på magen..

Men likevel, selv om man ser et hjerte kan man altså ikke være trygg.. Ogsj.. Nå tror jeg ikke at jeg vil på tidlig UL likevel...
Masse rare tanker i hodet nå. Kanskje på tide å "skru av" fra BV litt? Hmm...

Henriette - masse gode tanker til deg. HUG.

Tilbake i dag igjen....[;)]

Klarte jo selvsagt ikke slutte å sjekke på BV, så fikk også med meg at det gikk bra med deg Henriette i går. [:D] SÅ BRA.

Har også lest oppfordringen om å spre litt mer positive ting her inne, men jeg kjenner at det ikke er helt dagen for det i dag. Er skikkelig dårlig, hjemme fra jobb 3. dag, og har SYKT dårlig samvittighet. Får masse støtte hjemme og av mamman, men likevel... Sjef vet ikke enda, har litt lyst å spare på den i en mnd til. Får se om det går.

Ellers er jeg kjempeusikker på dette med legetime, osv. Hva sier man når man ringer, liksom? På mitt lokale legekontor hadde nok sykesøster-dama i telefonen sagt noe sånt som:

"Ja, hvorfor ringer du og maser om det? Vet du ikke at vi har det travelt her? Herregud, det er da helt vanlig å være dårlig når man er gravid. Det er ikke en sykdom vet du. Du får nok bare ta deg sammen, skjerpe deg, og komme deg på jobb. Slutt å syt, å vær mer ekte kvinne!!!!!"

Nåja, kanskje ikke helt sånn, men noe i den duren. Er jeg sikker på. De er dumme der. Men legen min er fantastisk, henne bytter jeg aldri bort! Har kjent meg siden jeg var liten, og har alltid vært legen min. [:D] Bare så trist at jeg må gjennom de dumme skvaldre-damene først. Jeje..

Som sagt - er ikke på det mest positive i dag. Skal prøve å dele mer gleder og kjekke ting etterhvert. Når det er sagt så er jeg jo OVERLYKKELIG for at bebis er inni der, og at jeg får oppleve dette. Vet at mange sliter, og ja - jeg har valgt dette heeeeeelt selv (dvs. når jeg fikk lov av sambo å slutte på drugsa så var det bånngass, hihi). Så det er vel han som har valgt. [:D]

Og vi gleder oss enormt. Det er en annen tragisk ting med å ligge hjemme og synes synd på seg selv - tiden går så syyyyykt seint. Kunne godt vært 8 mnd i morgen, liksom. Men da er det "bare" 6 + 6. Hehe.. MEEEEN, det er lenger enn 6 + 5, som det er i dag.

Åja, helt til slutt:
i går leste jeg om hvorfor vi er så dårlige, det var egentlig kjekk lesing!!
Fra Helsenett om svangerskapskvalme:

Tidligere trodde man at det var et psykisk fenomen, men nå tror man at det kan skyldes hormonelle forandringer. Kanskje HCG-hormonet. Kvalmen er som regel på topp når man har høye konsentrasjoner av dette hormonet, slik som f.eks. ved tvillingsvangerskap. Det er altså et godt svangerskapstegn at man er kvalm.

Tenk om det er tvillinger da!!! GOSJ. Det ligger jo i familien... Hehe.. Gjenstår å se.

Klem

Okai. Mine negative tanker til tross - sånn gikk telefonsamtalen til legekontoret i dag;

"Hei, jeg heter ... og er født ..... Jeg skulle gjerne ha snakket med fastlegen min, som er ....".
"Ja, jeg skal be henne ringe deg så snart hun er ledig."

3 min senere;

"Hei, du hadde ringt?"

FANTASTISK LEGE sier bare jeg. Fikk masse informasjon pr telefon, samtalen varte sikkert 15 min, og time ble avtalt, info gitt, mine ønsker ble diskutert, sykemelding ble skrevet, og ja.. FANTASTISK! Gir aldri henne opp, altså...

Så herlig med slike leger altså!! [:D]

Heldig du er som har det sånn med legen din! [:)]

Heisann!

Jaaa, jeg vet. Hun er AMAZING. Og hun har alltid tid. [:D]
Tror det er lurt, for jeg kjenner mange som har henne som fastlege, og når det bare er "pittelitt" - som vondt i en arm, syk i halsen, osv, så skyndter vi oss alle sammen slik at hun kan få mer tid til de som trenger der. Så har hun da også desto bedre tid når vi virkelig trenger det.. [:D]

Er fra en relativt liten plass, og har alltid bodd der (minus studier), så har jo kjent dama hele livet. Luksus det. Vet jeg er heldig, og endelig kunne jeg dele noe positivt her inne.. Hehe.

Nå kommer enda en positiv ting:

I DAG HAR JEG ORKET Å GÅ PÅ BUTIKKEN!!!! Weee.. Så nå har jeg snacks og is og juice. Juhu.. Og fersk frukt og grønnsaker... Herlig altså. Ble litt lei av kjeks og vann her i går... Blæh.. Kjenner humøret har steget flere hakk allerede...

Nå skal det jo også legges til da at sambo var überskjønn og reiste ut og handlet middag til meg i går ettermiddag - akkurat det jeg ville ha. Han er søt da... [:)]

I dag er verden nokså bra - faktisk. [:D]
Kvalmen er moderat, jeg har funnet ut at sportsBH er en fantastisk oppfinnelse, og jeg har hatt is til frokost! [:D][:D]

Og så fikk jeg sove så lenge som jeg ville.
Og så er det fint vær ute, som jeg faktisk kanskje orker å nyte i dag.

OG - naboen kjører vannspreder, noe som får meg til å tenke på masse kosne ting jeg gjorde da jeg var liten og det var fint vær. OG da tenker jeg jo selvsagt at spiren er 1,5 år om 2 somre, og akkurat dritklar for å springe gjennom vannsprederen. Hihi...

Søndager er gode dager.

ÅJA - åsså er jeg 7 uker i dag!!!! HUUURRRAAAA!!! [:D]

Sykemelding er no dritt..

Jeg føler meg totalt isolert og dum, ubrukelig og feig. Blæh. Men prøver å trøste meg med at jeg har en god lege som vet hva hun holder på meg og snakker om. For hun har bestemt at nå skal jeg være sykemeldt. Jaja..

Jeg skal snakke med henne igjen i morgen, skal spørre om å få ha en aktiv sykemelding da (ikke at jeg vet helt hva det går ut på, ikke vært sykemeldt før), men det er vel sånn at man får jobbe litt om man klarer, eller?

Jeg kan jo fint sitte og bla i papirer, hente kaffe, ringe noen telefoner, sitte på pc, og gjøre ting hvor folk ikke forventer min fulle oppmerksomhet (som pasientene jo gjør OG FORTJENER)... Oh.. Ikke lett. MEN, jeg synes jo at det ville vært passe respektløst av meg å tvingt meg gjennom timene med dem (+ alle møtene) uten å egentlig ha fulgt med/unngått å spydd og gulpet/bare tenkt på meg selv hele tiden...

Noen som har synspunkter her, så kom gjerne med dem.. Tror jeg trenger å høre litt fra begge sider, kanskje...?

Ny dag er overlevd i dag.. Har det bra nå (når det er kveld), men har nok kasta opp endel ganger tidligere i dag..
Begynner å bli en vane.

Sover stort sett fra 22 - 7, så kaste opp litt, så sove til 12, så kaste opp litt til, sove til 15, kaste opp, sove til 17, begynne å prøve å få i meg mat, kanskje kaste opp igjen, og så går det stort sett bare bra... [:)] Snart leggetid nå igjen, det er herlig å sove da.... Glemmer liksom at en er så dårlig...

Og i dag har jeg fått hjem ingefær, så det blir morgendagens test. [:D]
Prøver liksom ut en og en ting om gangen, sånn at jeg vet hva det var som hadde effekt.. Hehe... Så langt er det bare sovingen som er dokumentert effektiv. [;)]

OG: Heia Norge - håndballgutta ja!! Snart EM nå!![;)]

Oh - lenge siden sist, ser jeg...
Hehe...

Har vært så dårlig i formen, har stort sett bare sittet og sett ut i luften, spydd, eller sovet de siste dagene. Begynner kanskje å bli bedre nå *håpe håpe*... Litt kjipt å ikke orke å skrive HEI her inne engang, om enn bare for meg selv.. Hehe..

Sitter og ser på sinte tigre på NRK, herlige dyr. [:)]
Så søtt med en gigaflink mamma som passer på alle 5 tigerungene sine. Imponerende å oppdra 5 unger på en gang - eller hva? For min del hadde jeg satt pris på at det bare var en inni her... Tror det også, da... [:D]

Ellers så har jeg funnet ut at det funker bra å spise litt hele tiden - FØR man blir überkvalm. Og å ha Farris i nærheten - ISKALD! Og ingefærtabletter (men har ikke tatt noen de siste dagene, sparer de liksom til de VERSTE toppene).. Og en søt mann. [:D]

Åja, åsså har jeg vært på kontroll!! Jiii... Ikke UL, men masse spørsmål og 45 min (!!!!!!) inne hos legen. + blod og tisseprøver.. Alt var ok, og ble flytta en hel dag fram, hihi, så nå må jeg jammen endre tickeren min også. OG, det betyr at i dag er jeg 9 + 1. På tide å bli kvitt kvalmen da vel? [;)]

Yeah, liten oppdatering, men det får holde for i dag.

Javel, endelig på tide med nye skriverier. :)

Nå er kvalmen totalt på retur, det har jeg bare bestemt. Så nå er jeg straks klar for jobb igjen, og spiser masse brødskiver med ost. Av en eller annen grunn kommer ikke de i retur. Hehe..

Føler endelig at livet smått begynner å leves igjen, og siste uken har jeg vært utenfor hus/leilighet nesten hver eneste dag! Det er en herlig følelse!! :)

Gleder meg også stort til å begynne å jobbe igjen - det å ha kontakt med mennesker er virkelig noe man har behov for, uansett om man er innadvent eller utadvendt som person. Jeg er nok litt begge deler, men merker at jeg savner det å være nyttig. Åh..

På bebisfronten - som jo er hvorfor jeg er her inne - så har lite skjedd. Men der var moro å gå inn på BV i går og lese "føler du deg ikke gravid lenger?" - for det var blink! Hvor blir det av denne evige morslykken da? Gleden over krapylet i magen? Undringen rundt magetrollets aktiviteter? Jeg har tenkt, grublet, kjent etter, lengtet, planlagt og grått og ledd, men i de siste dagene - Å; ER JEG GRAVID SIER DU? Næh..

GLEMTE faktisk å fortelle det da jeg møtte en gammel veninne. Yeah. Tro det eller ei.. Jeg som har trippet på stolkanten og stort sett aldri kunnet tenke på noe annet de siste mnd - så bare POFF! Merkelige greier... Jaja, det får være dagens hjertesukk/spm, nå venter E-bay og alle de andre kjekke nettbutikkene. :) For det går vel an å tvinge fram denne fraværende undringen? :) Jeg gjør hvertfall et forsøk....

-aud-

Back
Topp