Auauau, hjelp meg!!!

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Fy fader,det gjør så jævlig vondt på leppa at jeg tror jeg dør snart. Den er full av masse, masse småblemmer. Nå har blemmene begynt å gå på utsiden av leppa også. Det klør og svir om hverandre.

Var ute nesten tre dager i strekk i sol uten å ha noe faktor på (DUST!), men det blåste så jeg tenkte egentlig ikke hvor mye sola tok...

Så er jeg solbrent er det munnsår eller hva? Uansett kom med tips!!!

For meg høres det ut som herpes..

ToSmå2010 skrev:
For meg høres det ut som herpes..

Ja,det er vel det samme som munnsår det eller? Uansett har du noen tips å komme med da? =)

hkath86 skrev:
Mentholatum!
http://www.mentholatum.no/
Kjøper den på apoteket :) Både lip balm og den grønne tuben kan du bruke!

Den har jeg brukt ett døgn nå har bare blitt værre, men får bare fortsette å prøve da.

Takk for tips =)

Det svir enda værre med en gang man tar den på, men hvis det er vanlig sår så skal den hjelpe etterhvert :)

Kjøp corosdyl salve..
Eller så kan du få salve på resept som lindrer mye mer..xylocain..Datteren min fikk det når hun hadde primært herpes utbrudd ifjor..

Takk for svar,  får pine meg men mentholatum til i morgen og ringe å høre med legen om jeg kan få en resept på ett eller anna. Drar til Sverige på eftan i morra så hadde vært greit å fått meg seg litt flere alternativer...

har ikke fått mun hådn og fotsyke, for det er også med små blemmer ut fra det jeg har hørt

bondekone skrev:
har ikke fått mun hådn og fotsyke, for det er også med små blemmer ut fra det jeg har hørt

Da hadde det vel vært flere steder eller? Uff,håper virkelig ikke det.

Tror nok det er herpes munnsår, fikk det når jeg hadde fått for mye sol når jeg bodde i Spania en periode, og nå er det akkurat på samme sted.

Da fikk jeg bare beskjed om at jeg var solbrent, men siden det kommer akkurat på samme sted nå går jeg utifra det er herpes det er...

Siden du skal innom et apotek i Sverige, burde du prøve Vectavir. Denne kremen får du også i Sverige uten resept fra lege. 

Og husk nå også på å kjøpe deg salve/krem med høy solfaktor for leppene =))

Tusen takk alle sammen, alle navn på medikamenter og tips blir notert flittig ned =)

Back
Topp