Auau!

Jamp

Elsker forumet
Jeg har så vondt i magen, fra navlen og opp til der livmoren slutter. Det er litt samme vondt som når hun sparker veldig hardt, det er bare det at nå er den smerten nesten konstant og har vart hele dagen (i tillegg til i går kveld). Jeg har noen pauser innimellom og så er det pån igjen med flere timer med smerter. Jeg har bare måttet ligge hele dagen og er helt utslitt. [:(] Er dette normalt? Flere som har det sånn? Det er nok ikke vonde kynnere eller rier for det er ikke vondt fra navlen og ned. Voksesmerter kanskje? Håper det går over snart! Orker ikke gå seks uker sånn. [:(]

Har du vondt på høyre side ved ribbeinene?

Lenge siden du var på kontroll?

Det er vondt hele veien, men mest på venstre side og midt på. Som et bånd som ligger der og brenner liksom. Dvs akkurat nå er det ikke vond da. Ellers hadde jeg ikke klart å sitte her noe særlig. Blir bare plutselig borte. Merkelige greier! Mannen ville at vi skulle reise på legevakten, men jeg orket ikke tanken på å sitte på venteværelset i vonde stoler i kanskje flere timer. [&:]

Kan jo være verdt det! De kan jo faktisk hjelpe deg!

Jeg var på kontroll på fredag. Alt var bra. Var hos fastlegen på onsdag fordi jeg tirsdag ettermiddag hadde hatt smerter som jeg trodde var vonde kynnere eller rier og lurte på om jeg burde ha sykemelding. Jeg lurer på om det var de samme smertene som nå egentlig, at det nok ikke var kynnere alikevel... Uansett sa han det var normalt og at jeg ikke trengte sykemelding. [&:] 

ORIGINAL: janpanmarsipan

Kan jo være verdt det! De kan jo faktisk hjelpe deg!

Ja.. Jeg får vel dra dit hvis det kommer igjen. Bare lurte på om det kanskje var normalt. Om det var voksesmerter eller noe. Er vel ikke så mye man får gjort med det uansett.

Det vet man jo aldri før man har vært der, men skjønner at du kvier deg for å dra for jeg har jo også tenkt hva kan de gjøre, men fikk beskjed fra andre at det kan det jo være at de kan. Ihvertfall verdt å sjekke[:)]

Når det er så vondt er det siste jeg vil å sette meg i bilen og så måtte sitte på et venteværelse. Jeg må jo ligge! Samtidig tenker jeg at det ikke er noe vits i å reise nå som det har gått over. Er bare redd for at det skal komme igjen... Men om det gjør det så får jeg bite tennene sammen og reise. Takk for råd! [:)] 

ja, enig med janpanmarsipan[:)]
Lykke til da, håper ddet går over[;)]

Sånn har jeg også, om det er det samme da. Mister helt følelsen etter ei stund med vondt, men tror jeg har funnet ut av at det er huden eller muligens noe rett innafor huden som blir så strukket nå at det gjør vondt. For etter en stund mister jeg følelsen og blodsirkulasjon der. Om jeg legger meg på ryggen og slapper av, hjelper det. Er søren så lei av alle de rare tingene og vondtene hele tia med denna preggy-kroppen nå at. :)

Da jeg gikk med Yrja hadde jeg et brennende "belte" på oversiden av navelen og det gikk rundt til ryggen. Var visst ikke noe farlig. Først begynte det sent på kvelden, men mot slutten av svangerskapet kom det tidligere og tidligere på dagen

Back
Topp