Aua magen :(

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Nå i natt har Noah så utrolig vondt i magen. Tror det er mye luft og han vil bare ha pupp hele tiden som gjør at han bare gulper og får mer luft i magen. Så også at han var mer rød i rumpen i kveld/natt enn tidligere. Kan det være fordi jeg har drukket brus i dag? Jeg har begynt å kutte ut melk for å se om det blir bedre.
Har vurdert sukkervann siden han skriker så fælt :(

Brus kan gi vondt i magen ja :-/ Mener å huske at helsesøster sa til oss sist at alt som kan gi oss luft i magen også kan gi babyen vondt i magen. Hvis han virker å ha veldig vondt og det har holdt på en stund er det ingenting i veien for å gi litt sukkervann :-) Jenta vår hadde kolikk i 2-3 mnd, og det ble en del sukkervann på nattestid ;-) Jeg måtte kutte ut melk/melkeprodukter i en periode fordi hun ble verre når jeg spiste/drakk det. Husk at de små ofte bruker puppen som trøst, og at om han har veldig vondt i magen kan det gjøre vondt verre å amme veldig ofte.

God bedring til lille Noah :-) Håper det roer seg ned, er ikke gøy når de små har det vondt :-(

D kan være brusen ja..:/ viss du ha spist løk foreksempel kan d være det...
Eller att han svelger luft når han drikker av puppen. Får håpe han kommer seg fort !
Er ikkje kjekkt når desse små har d vondt!:(

Minifom hjelper mot luft i magen. Begge mine har fått det. Han fikk det her om dagen siden han ikke slutta å grine og fikk prumpe masse av å få minifom.

Lille snupp her har slitt med store luftsmerter fra første dag.
Jeg har prøvd fenikkel vann, amme - te, minifom og semper dråper.

Vi hadde ikke klart oss uten minifom her! Jeg syns også fenikkel vannet jeg ga henne var ganske effektiv..!

Det står at miniform brukes ved 3 mnd kolikk? Kan de få det som så små da?

Lukas sleit det første døgnet, så jeg kutta ut brus, kaffe og melk. Begynnte med å bruke lengre tid på gulpe tiden. Så bruker jeg å trykke lett på sparkerefleksene på føttene ( holder med å legge hånden under føttene så pleier set å sette i gang) når vi nærmer oss ferdig med gulpetiden;P

Ved stelletider stryker jeg tommelen på akupunkturpunktene fra venstreside på hælen opp mot lille tåen, så fra lille tåen til stor tåen, på begge føttene. Da de punktene er henholdt til tarmene. Krøller H¤n tærne, funker refleksene og punktene for noe effekt;)

Så begynte jeg å drikke teen da lol, men drikker ikke nok forhold til hva som skal til tror jeg;P

Nå i natt har Noah så utrolig vondt i magen. Tror det er mye luft og han vil bare ha pupp hele tiden som gjør at han bare gulper og får mer luft i magen. Så også at han var mer rød i rumpen i kveld/natt enn tidligere. Kan det være fordi jeg har drukket brus i dag? Jeg har begynt å kutte ut melk for å se om det blir bedre.
Har vurdert sukkervann siden han skriker så fælt :(
Brus skal ikke gi han vondt i magen. Minien her sliter også med veldig vondt men jeg vet ikke hva som gjør det. Hadde en kvart løk i gryteretten igår. Men dagen før hadde jeg ikke løk, bare tomatsuppe. Så jeg har ikke funnet ut hva som for han vondt i magen. Men han har fått litt sukkervann for å roe han ned litt.

Står endel på nett at det er lite vi får i oss som gir vondt i magen, at det var mere før man trodde det:)
Luft smerter er vondt og det kommer jo uavhengig egentlig av hva vi spiser å drikker:)
Har hvertfall sett på ho mi at om hu har luft/magesmerter å jeg ikke kutter ut det jeg evt spiste å drakk i forkant så reagerer ho ikke på det dagen(ne) etter når jeg spiser drikker det. :)

Back
Topp