Aua i ryggen

neselo

Forumet er livet
Har de siste dagene merket at det gjør vondt i korsryggen, lengst ned midt inni. Akkurat som den knepper/svikter innimellom... Håper ikke det er bekkenet allerede [&o] merka det godt på jobben idag.

Fler som har kjent noe til det?

Har akkurat det samme :(
Sier det er bekkenet ja, hormoner som svirrer rundt der nede
og gjør bekkenet mjukt og tøyelig :(
Folk sier man kan være heldig at det går over etter en liten stund,
mens noen blir plaget med det heele svangerskapet og blir sykemeldt :O
Neinei!
Håper det blir bedre for oss begge to [:D]

Ja la oss håpe det! Er ikke noe deilig...

i know what you mean... sliter med bekkenet allerede... så gleder meg ikke direkte til flytruen til tyrkia i august...

Ja takk...dette svangerskapet byr ikke på så mye annet enn smerter og for lite overskudd om dagen[;)] Jeg som var sååå heldig sist gang, og ikke hadde noe å klage på...

jeg har oxo mye vond der i ryggen... var helt jævelig....

Jeg sliter veldig med smerter i korsryggen, og ble sykemeldt på fredag og 1 uke frem i tid, om dette ikke ga seg og jeg absolutt skulle jobbe (sta som jeg er) så var jeg nødt til å gå ned i stilling. Hun sa det mest sannsynlig ikke var bekkenet nå, men hormoner som gjør at leddene blir svakere. 

[&:] jeg har de siste dagene også merket vondter i ryggen .. Noen ganger så kjenner jeg lissom at det stråler litt nedover bena .. Og det verker en del .. Kjenner det veldig godt etter jeg har sovet lenge , sittet lenge eller gått langt .. Lurer på hva dette er ? Godt jeg skal til legen på torsdag :)

Uffa. får håpe det ikke er bekkenet.
Er mer sliten i ryggen, korsryggen. Og det er ikke direkte behagelig det heller. Går og står hele dagen, så det har nok skylden=)

Høres ut som bekkenløsning på en del her.
Er plaget med det selv, til og med uten for svangerskap...-så 'allerede' nå 10+3 har smertene begynt å komme. Fikk sykemelding av legen uten problem og henvivsning til fysioterapi. Har brukt kiropraktor i 3 år men det har ikke noe for seg!

Greia er at jeg hadde 2 dager fri fra jobben (jobber i en 50% stilling) på min andre fridag ble jeg sykemeldt, mannen min leverte den for meg på jobben siden jeg overhodet ikke var i form. Sjefen ringer meg etter en stund og sier: "Sykemelding? Jammen jeg har jo ikke hørt noe fra deg når du har hatt fri, har det kommet så plutselig dette da....bekkenløsning allerede nå..jaja"
Hun var ikke sur eller sinna, men det lå en undertone der som jeg ikke likte jeg syns ikke hun tok det profft nok som sjef da. Hva mener dere? Har jeg meldeplikt på fridagene mine med å si fra at jeg kommer til å bli sykemeldt? Skal jeg forsvare meg når hun sier: "allerede nå?"
Under jobbintervjuet opplyste jeg om at jeg var plaget med bekkenløsning etter fødsel, men har ikke vært borte fra jobben pga av det siden jeg ikke jobber fullt så har det gått greit, men sier seg selv at når man blir gravid forsterkes dette veldig. Jeg veit ikke om jeg kommer meg tilbake på jobb i det hele tatt.......-gruer meg litt for utfallet fra jobben da.......fler som har det slik?

Min bekkeløsning er slik: etter jobb er værst, eller handling i butikk etc, da stråler det nedover beina, stikker i sete/bekkenet mot lysk og jeg sliter med å kjøre bil for å løfte beina på pedalene er vondt! :(
Jeg har en jobb der jeg står bak disk/går hele dagen på butikkgulv, løfter og bærer----->døden for bekken selv med spes. sko.

*****beklager at jeg stjeler tråden din du som startet, men det er ihvertfall samme tema*****

Har selv en del plager med rygg og hofter for tiden og er verst etter jobb, selv om jeg har kontorjobb[&:]
Skal til legen til tirsdag og håper egentlig på å sykemeldes 20% for når uka er omm har jeg problemer med å gå, særlig på høyre bein...

For din del bellybutton mener jeg at du ikke har noen grunn til å måtte forklare deg. Arbeidsgiver har ikke engang lov å spørre hvorfor du er sykemeldt, bare om hvor lenge du tror det blir[8|]
Gruer meg til en eventuell sykemelding selv da jeg bare er 11 uker på vei og allerede sliter med bekken eller hva det måtte være, men man får ikke så mye igjen av jobben at det er verdt å slite unødvendig for å reise på jobb.

Jeg tenker litt sånn at hvis det blir problemer på jobb grunnet dette så har jeg 1 år etterpå til å søke ny jobb...[:)]

Ja du sier noe der honning 84...en jobb skal jo faktisk takle dette da.
men jeg blei så fortumla når hun spurte meg hva som var grunnen at jeg svarte. Jeg kunne jo sagt at det hadde ikke hun noe med....menmen.

Det er det beste å hvile hjemme, for det er det eneste som hjelper: HVILE!!! Og ta alt i sitt eget passende tempo.
Skal man truge seg på jobb får man ikke utrettet noe særlig bra og da er det det samme om man har kontorjobb og sitter eller butikkjobb å står...bekkenløsning er jo variabelt fra person til person.
Det var ei venninne som pusha meg til å snakke med legen ang. dette å få sykemelding, OG jeg angrer ikke et sekund, selv om det var ubehagelig i forhold til sjefen midt i ferietid osv. Men det skal vel ikke jeg akkurat ta hensyn til...helsa først!

Tenk på deg selv og helsa du også! :-)

Jepp, her har bekkenløsningen kommet. Jeg fikk det sist svangerskap og i går kom det noen ukontrollerte hyl når vi var i byen for plutselig fikk jeg noen voldsomme støt. Så dette er ikke lovende. Jeg har også kontorjobb og det har jeg hørt er noe av det verste når vi har bekkenløsning. Så vi får bare ta hensyn til ryggene våre og være flinke med å ikke belaste de for mye hvis det er mulig å unngå:)

Back
Topp