AU!

Frøkenvims

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julegavene 2019
Var ute og jogget nå i e.m. Etter ca 2km måtte jeg så sykt tisse, så lurte meg inn i skogen en tur. Da jeg skulle reise meg opp, skjedde det et eller annet og det gjorde så vanvittig vondt helt fra halebeinet, via høyre hofte og stråler nedover beinet......
Klarte først ikke røre meg men etter at jeg trødde noen runder (gjorde Vondt!!!) klarte jeg mer og mer å gå, slik at jeg kom meg hjem. Nå sitter jeg i godstolen, men er utrolig øm/vond i hofte/bekken/rumpa (vet egentlig ikke hva det heter akkurat der)
Noen tips? Muskulært?

Høres ut som begynnende bekkenløsning.

Masse god bedring! ❤️

Aner ikke - har aldri hatt det!
Tips til hva jeg kan gjøre? Bevegelse? Holde i ro? Massere?

Jeg har også bekkenløsning, ved venstre lårkapsel nær korsryggen. Tvilte selv på at det var bekkenløsning inntil fysioterapeuten undersøkte meg og bekreftet det. Måtte redusere på treningen og følge nytt program, og det hjalp. Tok en lang pause og skal prøve å forsiktig trene igjen i uka her. Styrketrening med lav vekt er bedre enn ingenting =) Fysioterapeuten sa forresten at spinning er veldig bra, siden bekken holdes rett og i ro - men at jeg måtte begrense meg til 80 % av makspulsen, for jeg er tross alt gravid.

Du er heldig om legen din tar deg på alvor :) Får håpe du har en allright lege :)
Har selv sliti med ryggen helt siden uke 9-10, er i uke 22 nå, men legen min ber meg bare gjøre ryggøvelser og gå. Men ryggen blir bare verre av å gå :/

Kom til en vikarlege, men hun var veldig hyggelig. Undersøkte og sa det var vanskelig å si noe fast nå om hva det var. Hun mente det ikke var typiske tegn på bekkenløsning, men at et litt slappere bekken likevel kunne gi lettere kink eller strekk. Jeg må ta det litt roligere, men hvis jeg klarer å bevege meg litt, gjerne i ulendt terreng, er det supert :)
Men jeg måtte ikke nøle i det hele tatt med å ta kontakt hvis jeg kjente noen form for forverring!

Kom til en vikarlege, men hun var veldig hyggelig. Undersøkte og sa det var vanskelig å si noe fast nå om hva det var. Hun mente det ikke var typiske tegn på bekkenløsning, men at et litt slappere bekken likevel kunne gi lettere kink eller strekk. Jeg må ta det litt roligere, men hvis jeg klarer å bevege meg litt, gjerne i ulendt terreng, er det supert :)
Men jeg måtte ikke nøle i det hele tatt med å ta kontakt hvis jeg kjente noen form for forverring!
Det høres ut som bekkenlåsning, det var det jeg hadde i begynnelsen. Bare etter en behandling hos kiropraktor så slutta det å stråle nedover beina, og var ikke smertefullt å bevege Seg lenger. Verdt å prøve

Det høres ut som bekkenlåsning, det var det jeg hadde i begynnelsen. Bare etter en behandling hos kiropraktor så slutta det å stråle nedover beina, og var ikke smertefullt å bevege Seg lenger. Verdt å prøve
Helt riktig verdt å prøve, skal prøve å få meg time asap!

Så bra :) håper det ikke blir værre :(

Back
Topp