Au!

Real

Gift med forumet
Er sykemeldt t.o.m søndag da jeg fikk isjiassmerter på venstre side igår. Har hatt det før, men da har det gått seg til når jeg bare har kommet meg igang og fått gått litt. Men igår vedvarte det hele dagen, og med arbeidshelg i møte så det ikke så lyst ut. Har en veldig grei fastlege som mente at både arbeidsgiver og jeg tjente på å ta små pauser nå og da, så da får det bare bli sånn.. Får jo ikke akkurat gjort så mye på jobb da jeg knapt kan stå på venstre foten til tider...

Ikke noe godt når det er sånn! Har ei jordmor og arbeidsgiver som heller vil jeg skal være hjemme å ta det med ro(bekkenløsning) enn å prøve meg på jobb å risikere at det blir verre, mens fastlegen min pusher på og vil jeg skal jobbe når sykemld går uti januar. Går til fysio men blir ikke noe bedre, tvertimot, holder på å gå på veggene av å være hjemme så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er ikke så lett å ha bekkenløsning og gangvansker og i tillegg ha en 2,5 åring;-) er 25 uker så er jo ei stund igjen å bare skulle gå hjemme! Prøvd fysio? Kan hende kiropraktor hjelper også. Ble anbefalt å prøve begge deler, men i denne juletida er det forløbig bare fysio jeg har hatt.

Det er ikke like vondt hele tida. Og jeg er også helt smertefri til tider, så det føles litt rart å være borte også..men. Nei, har ikke prøvd fysio el kiropraktor. Kanskje gjøre det om det vedvarer sånn som igår.

Har vært hjemme fra jobb siden tirs, og merket at kroppen var veldig fin. Er tilbake på jobb idag, og kjenner det i isjiasnerven og hoftene med en gang.. Hva gjør jeg nå tro.. Jeg jobber lillejulaften og julaften og 3 dager i romjula.. Mannen mener jeg skal sutre litt ekstra på jobb idag og gå til legen igjen i mårra, men den der samvittighet er jo alltid der..

Har vært hjemme fra jobb siden tirs, og merket at kroppen var veldig fin. Er tilbake på jobb idag, og kjenner det i isjiasnerven og hoftene med en gang.. Hva gjør jeg nå tro.. Jeg jobber lillejulaften og julaften og 3 dager i romjula.. Mannen mener jeg skal sutre litt ekstra på jobb idag og gå til legen igjen i mårra, men den der samvittighet er jo alltid der..
Høres ut som mindre jobbing gjør underverker. Spm er vel om behandling/ trening kan hjelpe for å kunne jobbe, og på den andre siden om du presser deg for mye, om det kan få langvarige følger. Pump legen m.fl. for facts :-)

Jeg har også isjiaslignende smerter, som både lege og fysio nå har konkludert med er bekkenløsning. Har heller ikke konstante smerter, ved hvile blir ryggen tilnærma bra. Har vært sykemeldt hele desember, og siden jeg ble såpass bra så tenkte jeg å prøve meg på jobb igjen.
Dagen før legetime for å diskutere veien videre var jeg en snartur på ikea og i byen for å handle julegaver, og selv om jeg tok det i veldig rolig tempo og samboer bar alt av poser osv er jeg fortsatt helt ødelagt i ryggen. Dette var onsdag forrige uke.

Så legen konkluderte vel med at det er lite trolig jeg kommer meg tilbake på jobb hvis en halv dag med lett shopping gir meg så store smerter. Går til trening hos fysio da, så håper jo selvsagt det hjelper, men det blir vel mer for å forhindre at det forverres.

Du må selvsagt kjenne på hva som er riktig for deg, men av egen erfaring så lønner det virkelig ikke å skulle presse seg til å være på jobb når man har vondt sånn som du. Hadde de smertene før jeg ble sykemeldt jeg også, og de siste dagene på jobb klarte jeg såvidt å stå oppreist fordi det var så vondt. Og annethvert skritt jeg tok føltes det ut som om føttene skulle svikte under meg.

Lytt til kroppen din, og prøv å glem den dårlige samvittigheten. :)

Høres ut som mindre jobbing gjør underverker. Spm er vel om behandling/ trening kan hjelpe for å kunne jobbe, og på den andre siden om du presser deg for mye, om det kan få langvarige følger. Pump legen m.fl. for facts :-)
Ja.. Tenker også at jeg bør begynne med noe trening av noe slag.. Er ikke veldig aktiv fra før av.

Jeg har også isjiaslignende smerter, som både lege og fysio nå har konkludert med er bekkenløsning. Har heller ikke konstante smerter, ved hvile blir ryggen tilnærma bra. Har vært sykemeldt hele desember, og siden jeg ble såpass bra så tenkte jeg å prøve meg på jobb igjen.
Dagen før legetime for å diskutere veien videre var jeg en snartur på ikea og i byen for å handle julegaver, og selv om jeg tok det i veldig rolig tempo og samboer bar alt av poser osv er jeg fortsatt helt ødelagt i ryggen. Dette var onsdag forrige uke.

Så legen konkluderte vel med at det er lite trolig jeg kommer meg tilbake på jobb hvis en halv dag med lett shopping gir meg så store smerter. Går til trening hos fysio da, så håper jo selvsagt det hjelper, men det blir vel mer for å forhindre at det forverres.

Du må selvsagt kjenne på hva som er riktig for deg, men av egen erfaring så lønner det virkelig ikke å skulle presse seg til å være på jobb når man har vondt sånn som du. Hadde de smertene før jeg ble sykemeldt jeg også, og de siste dagene på jobb klarte jeg såvidt å stå oppreist fordi det var så vondt. Og annethvert skritt jeg tok føltes det ut som om føttene skulle svikte under meg.

Lytt til kroppen din, og prøv å glem den dårlige samvittigheten. :)
Tusen takk.. Det hjalp❤️

Vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre.. Legekontoret åpner om 1 min, så må evt ringe nå..

Back
Topp