Jeg har også isjiaslignende smerter, som både lege og fysio nå har konkludert med er bekkenløsning. Har heller ikke konstante smerter, ved hvile blir ryggen tilnærma bra. Har vært sykemeldt hele desember, og siden jeg ble såpass bra så tenkte jeg å prøve meg på jobb igjen.
Dagen før legetime for å diskutere veien videre var jeg en snartur på ikea og i byen for å handle julegaver, og selv om jeg tok det i veldig rolig tempo og samboer bar alt av poser osv er jeg fortsatt helt ødelagt i ryggen. Dette var onsdag forrige uke.
Så legen konkluderte vel med at det er lite trolig jeg kommer meg tilbake på jobb hvis en halv dag med lett shopping gir meg så store smerter. Går til trening hos fysio da, så håper jo selvsagt det hjelper, men det blir vel mer for å forhindre at det forverres.
Du må selvsagt kjenne på hva som er riktig for deg, men av egen erfaring så lønner det virkelig ikke å skulle presse seg til å være på jobb når man har vondt sånn som du. Hadde de smertene før jeg ble sykemeldt jeg også, og de siste dagene på jobb klarte jeg såvidt å stå oppreist fordi det var så vondt. Og annethvert skritt jeg tok føltes det ut som om føttene skulle svikte under meg.
Lytt til kroppen din, og prøv å glem den dårlige samvittigheten.