au..

beybin88

Glad i forumet
VIP
jeg er andregangs fødende og magen har sunket masse, er i uke 34+3 og ungen ligger langt nede, går med smerter i lysken og "mens smerter", + litt i korsryggen.. så lurer litt på å det kan være.. kan ikke huske jeg hadde slike smerter da jeg gikk med førstemann... og jeg bør ikke stå oppe for da føles det ut som magen prøver å presse seg nedover på en måte :S lurer litt på å ringe til jordmor, men har time til torsdag neste uke... så lurer på om e bare skal vente til da eller om e skal ta en tur ned i morgen..

noen som har opplevd noe lignende?

Kynnere?
Når jeg er ute å går føles det ut som om at magen skal ramle ned/av...på en måte. Så får jeg mye kynnere, vondt/ubehag i mage og korsrygg.
Jeg skal også ha nr 2, og første gang hadde jeg ingen vondter.

Om du er bekymra så kan du jo bare ta en tlf til jordmor/lege :)

det kan hende det er det, men føles liksom ikke slik heller :S bedre i dag da så får se å som skjer ;)

Jeg har det slik du forklarer! Fikk beskjed av jordmor at det var kynnere. har vært til sjekk av livmorhalsen 2 ganger i dette svangerskapet grunnet sterke kynnere. men de har vist ingen innvirkning :P Vist du er bekymret så vil jeg råde deg til å riinge jordmor :) Bedre å ringe en gang for mye ;)

Ps. så sa hun til meg at, de som var gravid for andre gang eller mer, kan kjenner kynnerne mer intense enn første gang. Første svangerskap hadde jeg 5 kynnere gjennom hele 9 mnd.. denne gangen har jegg hatt det i snart 9 mnd :P Ubehagelig!

Jeg har det også akkurat slik du beskriver. Har holdt på å stikke en tur til sykehuset ved et par anledninger, men da har det akkurat roet seg såpass at vi har blitt hjemme. Syns jeg har økende mensmurringer for hver uke, og har mye kynnere. Noen av kynnerne er også direkte vonde. Er spent på om livmorhalsen modnes, eller om det bare er "falsk alarm". Håper på det siste, for det er litt i tidligste laget for tvillingene å komme enda....

Jeg har masse kynnere hele tiden, nedpress, murringer, stikkinger, the whole lot. Men heldigvis holder livmorhalsen foreløbig stand. Den er noe avkortet, men det har ikke blitt mer modent de siste tre ukene og det er jeg veldig glad for :)

Men hvis du er bekymret, og det synes jeg det virker som du er (og med rette), så synes jeg du skal ta en telefon til jordmor/føden og snakke med de. Forklar hvordan du har det, og hør hva de har å si. Kanskje de vil at du skal komme til en sjekk, og da vet du iallefall. :)

Nedpress? Har til tider følelsen av at jeg må holde babyen inne, for det føles ut som han detter ut..

Back
Topp