Au! Smerter i nyren?

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Hadde litt vondt i natt, men nå tar det helt av her. Har så vondt på høyre side bak. Klarer ikke ligge eller sitte. Står krokrygget. Skal til jordmor på sykehuset i morgen så føler nesten det er dumt å ringe nå? Tok urinprøve på tirsdag og den var negativ da. Ingen andre symptomer. Kan det være nyrebekkenbetennelse likevel? What to do? Smertene går tidvis gjennom til magen.

Nå har det roet seg. Lurer på om Lille kanskje klemte på en nerve eller noe. Var helt i tårer her =/

Huff. Bra det roet seg. Nyrebekkenbetennelse kan fremprovosere fødsel. Så er du usikker så ta heller en telefon for mye

Kan være en nærve som var i klem ja, men ta med urin prøve i morra :)

Hadde det ikke roet seg hadde jeg nok ringt. Kjenner det fremdeles, men er først og fremst utslitt nå så har lagt meg til i senga med puter både her å der. Spent på hva jordmor sier i morgen.

Hadde det ikke roet seg hadde jeg nok ringt. Kjenner det fremdeles, men er først og fremst utslitt nå så har lagt meg til i senga med puter både her å der. Spent på hva jordmor sier i morgen.
Bra det verste ga seg da :) Hold oss oppdaterte med svar fra jm :-))
Håper du får en fin time!

Sniker fra oktober 16: jeg hadde det sånn for noen uker siden. Fikk hastetime hos legen etter mange timer med skikkelig smerter i ryggen/venstre nyre og magen. Fikk nesten ingen utslag på urinprøven og legen mente at baby/livmor presset på urinlederen. Det ble bare verre og verre utover dagen, og utpå kvelden dro jeg på legevakta. Da viste endelig urinprøven at jeg hadde uvi. Fikk antibiotika og utpå natta var smertene så godt som over. Men fy fader for et døgn; det var helt sykt vondt.

Håper det har gått over for deg nå. Uansett bra du har time hos jordmor så du får sjekket urinen. :-)

Sniker fra oktober 16: jeg hadde det sånn for noen uker siden. Fikk hastetime hos legen etter mange timer med skikkelig smerter i ryggen/venstre nyre og magen. Fikk nesten ingen utslag på urinprøven og legen mente at baby/livmor presset på urinlederen. Det ble bare verre og verre utover dagen, og utpå kvelden dro jeg på legevakta. Da viste endelig urinprøven at jeg hadde uvi. Fikk antibiotika og utpå natta var smertene så godt som over. Men fy fader for et døgn; det var helt sykt vondt.

Håper det har gått over for deg nå. Uansett bra du har time hos jordmor så du får sjekket urinen. :-)
Huff stakkar. Høres ikke god ut :( Jeg er fremskritt øm, men har ikke smerter nå. Håper de kanskje kan gjøre noe mer enn å sjekke urin. Crp feks. Er jo så utrolig skummelt når man får sånne smerter. Blir jo så bekymret for Lille :( Og hele greia minnet veldig om da jeg hadde påbegynende nyrebekkenbetennelse for mange år siden. Har Googlet (vet jeg ikke bør men noen ganger er det vanskelig å unngå). Og høyre side er vist typisk hos gravide i forhold til klem på nyrebekkenet eller noe.

Skal holde dere oppdatert :) Mannen skulle egentlig ikke vært med idag, men jeg har ikke noe bak rattet å gjøre så han blir med. Så det er jo kos!

Huff stakkar. Høres ikke god ut :( Jeg er fremskritt øm, men har ikke smerter nå. Håper de kanskje kan gjøre noe mer enn å sjekke urin. Crp feks. Er jo så utrolig skummelt når man får sånne smerter. Blir jo så bekymret for Lille :( Og hele greia minnet veldig om da jeg hadde påbegynende nyrebekkenbetennelse for mange år siden. Har Googlet (vet jeg ikke bør men noen ganger er det vanskelig å unngå). Og høyre side er vist typisk hos gravide i forhold til klem på nyrebekkenet eller noe.

Skal holde dere oppdatert :) Mannen skulle egentlig ikke vært med idag, men jeg har ikke noe bak rattet å gjøre så han blir med. Så det er jo kos!
Jeg vet ikke om jordmor kan sjekke CRP, men hun sender deg vel til legen om hun syns det trengs. Jeg fikk for øvrig henvisning til ultralyd av nyrebekkenet, men siden det viste seg å være UVI som gikk over med antibiotika, så avbestilte jeg timen. Men kan jo være aktuelt for deg hvis det ikke gir seg og det ikke er en UVI.

God bedring! :-)

Lykke til hos jordmor :)

Det gikk veldig fint hos jordmor. Ingen utslag på urin idag heller. Verken på det ene eller andre (hun hadde en veldig fancy testpinne som målte alt mulig). Hun mente derfor at det måtte være musklært siden smertene nå er borte og det bare er litt ømt. Jeg har ikke verdens sterkeste rygg så det gir mening for meg :) Det var derimot bitte litt utslag på blod i urin, så jeg fikk streng beskjed om å ringe med en gang dersom jeg så noen som helst antydning til blod. Det skremte meg for jeg har *bankibordet* ikke blødd en dråpe gjennom svangerskapet. Må bare få si at jeg har verdens mest fantastiske jordmor. Føler meg SÅ ivaretatt <3 Fikk også tips om hva jeg kan gjøre om det skjer igjen, varmt kompress, lett massasje og bevegelige.

Det gikk veldig fint hos jordmor. Ingen utslag på urin idag heller. Verken på det ene eller andre (hun hadde en veldig fancy testpinne som målte alt mulig). Hun mente derfor at det måtte være musklært siden smertene nå er borte og det bare er litt ømt. Jeg har ikke verdens sterkeste rygg så det gir mening for meg :) Det var derimot bitte litt utslag på blod i urin, så jeg fikk streng beskjed om å ringe med en gang dersom jeg så noen som helst antydning til blod. Det skremte meg for jeg har *bankibordet* ikke blødd en dråpe gjennom svangerskapet. Må bare få si at jeg har verdens mest fantastiske jordmor. Føler meg SÅ ivaretatt <3 Fikk også tips om hva jeg kan gjøre om det skjer igjen, varmt kompress, lett massasje og bevegelige.

Vondt i nyrene og utslag på blod i urin.. Kan det være nyregrus/nyrestein?

Vondt i nyrene og utslag på blod i urin.. Kan det være nyregrus/nyrestein?
Vanskelig å si, men takk for innspill :) Men iom at smertene er borte så burde nyrene være ok. Tenker blod ikke er et veldig rart resultat av de intense smertene igår. Blodet var ikke synlig altså.

Jeg hadde akkurat det samme. De kalte det utvidet nyrebekken (skjer som oftest på høyre side) eller hydronefrose som det heter på så fint. Det var utrolig vondt, klarte verken å sitte, stå, ligge eller gå - alt var like vondt. Har blitt sendt på sykehuset 2 ganger pga det, og flere ganger på legevakten. Nå har det heldigvis gått nesten 1 måned uten noen symptomer.

Var på kontroll på sykehuset forrige uke, og det hadde blitt enda litt mer utvidet enn sist, men siden jeg ikke har smerter nå vil de ikke gjøre noe med det. Ofte går det tilbake av seg selv iløpet av svangerskapet :-) Det skjer fordi noe (kanskje livmoren) klemmer på ene urinlederen, og gjør så urinen ikke kommer seg ned til blæra. Så samler det seg oppe i nyrebekkenet :/ Det er ikke farlig for babyen heldigvis, bare veldig smertefullt for oss :o

Jeg hadde akkurat det samme. De kalte det utvidet nyrebekken (skjer som oftest på høyre side) eller hydronefrose som det heter på så fint. Det var utrolig vondt, klarte verken å sitte, stå, ligge eller gå - alt var like vondt. Har blitt sendt på sykehuset 2 ganger pga det, og flere ganger på legevakten. Nå har det heldigvis gått nesten 1 måned uten noen symptomer.

Var på kontroll på sykehuset forrige uke, og det hadde blitt enda litt mer utvidet enn sist, men siden jeg ikke har smerter nå vil de ikke gjøre noe med det. Ofte går det tilbake av seg selv iløpet av svangerskapet :) Det skjer fordi noe (kanskje livmoren) klemmer på ene urinlederen, og gjør så urinen ikke kommer seg ned til blæra. Så samler det seg oppe i nyrebekkenet :/ Det er ikke farlig for babyen heldigvis, bare veldig smertefullt for oss :eek:
Var det jeg leste meg frem til og fremdeles tror det var. Jordmor tok jo ikke noe fysisk sjekk av meg. Hvordan ble du sjekket? Her har det heldigvis *bankibordetkryssitaket* ikke skjedd igjen, men fy så vondt og skummelt! Håper du slipper unna flere runder med det!

Back
Topp