Au.. skrubb...

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Mini har fått skrubbsår i ansiktet stakkar, ser helt ille ut.

Hva er best av Pyricept og Bacimycin?
Til å rense skrubbsår i ansikt?

Og burde ikke barnehagen rense det når de små får skrubbsår i ansik med sand og sten it? Trodde de burde kunne sårstell? [8|]

Må lege se på skrubbsår i ansikt? Leste det et sted... Hva gjør de som vi ikke kan gjøre selv?

Jeg ville brukt Pyrisept jeg :) Det brukte vi i barnehagen jeg jobba i hvertfall, og er anbefalt av Apoteket :) Så svir det ikke heller! Og et fint plaster kanskje?
Dakkar liten! [:(] Håper det går bra!
Men synes barnehagen burde ha gjort det da!

edit: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/saar-og-skader/skrubbsaar

Skal du dekke til sårene etterpå?
Er ikke alltid like lett for de ansatte å få renset sår på de små. Ikke at de ikke kan sårstell, men er ofte at det er bedre å roe ned barnet og trøste og la mor eller far rense når man kommer hjem i trygge omgivelser.[:)]

ORIGINAL: WishMeLuck

Jeg ville brukt Pyrisept jeg :) Det brukte vi i barnehagen jeg jobba i hvertfall, og er anbefalt av Apoteket :) Så svir det ikke heller! Og et fint plaster kanskje?
Dakkar liten! [:(] Håper det går bra!
Men synes barnehagen burde ha gjort det da!

edit: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/saar-og-skader/skrubbsaar

Takk for svar!

Ble forskrekket når jeg hentet i barnehagen ja... Og at det var fult av sand... var visst vondt ja.. [:(]

Ville rensa med pyricept, også ville jeg tatt på sårsalve på evnt sår som skal dekkes til.[:)]

ORIGINAL: Lille Rosin

Ville rensa med pyricept, også ville jeg tatt på sårsalve på evnt sår som skal dekkes til.[:)]

Vet ikke om jeg får på plaster, for vil da komme i såret... og er jo ved øynene, så vanskelig..

ORIGINAL: ¤Katrine¤

Du trenger ikke plaster å skrubbsår. Men rens med pyricept eller vanlig saltvann (sånn som man feks drypper i øynene osv). Smør evt på litt slave (bacymicin er bra). At det får luft hele tiden gjør at det gror fortere.

God bedring til lillingen din.

Takk for svar! [:)]
Bør det holdes tørt eller fuktig?
Og hvor ofte/mange dager skal man rense/ smøre på salve?

Back
Topp