Au, sårhet

Karnil90

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
Au, har fått ekstremt sårhet på brystene, klarer å pine meg til amming i 10 min på hvert bryst.. :/ ene litt lenger da det ikke er like sårt
Noen som har erfart eller hørt noen gode tips for å lindre? :)

har ammet i 3 uker med brystskjold, men sluttet med det på tirsdag for han var blitt sterk nok til å suge uten nå. Så jeg er tydeligvis "begynt på nytt" og fått oppstartssårhet igjen.. :(
Han har fått sopp, så er mulig det også har smittet over så har begynt med sånn soppkrem for å være sikker..

Noen som vet hvor lenge det pleier å være sånn isåfall?

har ikke så mange tips, annet enn luft tørking og å smøre med en god salve feks purelan etter hver amming.
brukte den salven når jeg fikk junior. fungerte bra, ellers så var det å bite tennene sammen. kunne ikke bruke skjold på han fordi han ikke fikk tak da.
med storesøster brukte jeg skjold og når vi skulle slutte med de så trappet vi ned. slik at vi feks brukte skjold annen hver amming, så hver tredje osv. brukte god tid på å trappe ned, dermed unngikk jeg å bli sår igjen når vi sluttet med skjold, for da tok vi det gradvis.

angående sopp har jeg ingen råd, da jeg ikke har noen erfaring med det.

lykke til, trøst deg med at sårheten vil gå over etterhvert, men kan ta litt tid

Eg var sår veldigt sår Og skrek hver eg eg skulle legga henne till. De var en Helsesyster som
Anbefalte simplex øyesalve. De anbefalte de på apoteket og nær eg køpte den. Den hjalp meg verkligen blev bra efter få dagar. image.jpg

Purelan prøvde eg mens eg var på sykehuset og hjemma men hjalp ej.

Har brukt skjold jeg også og trapper gradvis ned. Syntes det er greit å bruke innimellom. Hadde det ikke vært for skjoldene hadde jeg sluttet å amme for lenge siden :)

Jeg brukte ikke krever med kjøpte noen kompress på apoteket. Husker ikke hva de het, men pakken er blå og hvit. Jeg hadde de innenfor ammeinnleggene. Vet brystknoppen skal være tørr, men det funket for meg :)

Hvis han har sopp får han vel mycostatinmikstur? Smør deg med soppkrem hvis det er påvist sopp hos lille. Ellers bør du sitte med brystene i friluft, etter amming smør morsmelk over hele brystvorta - husk god håndhygiene! Purelan kan og hjelpe godt. Skift ammestilling ofte - vanlig, tvillingstilling, liggende på sida, tilbakelent :-) Lykke til

Det har heldigvis gått seg til nå :) var nok sopp, for etter behandling av begge to, så forsvant den verste vinsten :) bare "vanlig" uutholdelig sårhet nå heldigvis :) smører godt med purelan etter hver amming så går det bra :) takk for tips alle :)

Back
Topp