Au pair, noe som har hatt det?

Molly80

Forumet er livet
Noen som har hatt det?
Hvordan var det, kosta det mye i mnd osv..? [:)]

Har vel ikke plass her vi bor, men jeg og mannen snakka om det i dag, at det kunne vært morsomt å prøvd om vi fikk oss større hus en gang...

Min tante har det. De har en hel kjeller som hun har for seg selv.De betaler 4000kr. mnd.
Hun får alt av mat hos dem, men de merker nesten ikke at hun spiser engang da[;)]

Vi har ikke hatt det, men jeg har vært det!
Det var i Portugal da, lønna var på 350 euro i mnd + kost og losji[:)]
Passet på to gutter på syv og ni år, hadde fri i fem timer midt på dagen da jeg passet de mest på kvelden/natta da foreldrene var på jobb. Jeg hadde også ansvar for rengjøring av huset.
En erfaring jeg ikke ville vært foruten!
Foreldrene til guttene har hatt au pair i flere år, og har stort sett vært veldig fornøyd[:)]

Takk for svar!
Kjenner jeg angrer litt på at jeg aldri prøvde meg som au pair selv jeg!

Jeg fikk 4000,- + kost og losji i 2002/2003, så jeg regner med at prisene har steget litt siden da. Det var ett lærerrikt, men grusomt år, hehe.. Underbetalt, mye utnytting, overtid hver dag, flere og flere arbeidsoppgaver som ikke sto på kontrakten osv. Jeg betalte heldigvis skatt og hadde rettighetene på min side, mens ei venninne fra Sverige ble så utnyttet at hun rømte til hjemlandet på natta.. Ta godt vare på dem sier bare jeg [:)]

ORIGINAL: strikketrollet

Jeg fikk 4000,- + kost og losji i 2002/2003, så jeg regner med at prisene har steget litt siden da. Det var ett lærerrikt, men grusomt år, hehe.. Underbetalt, mye utnytting, overtid hver dag, flere og flere arbeidsoppgaver som ikke sto på kontrakten osv. Jeg betalte heldigvis skatt og hadde rettighetene på min side, mens ei venninne fra Sverige ble så utnyttet at hun rømte til hjemlandet på natta.. Ta godt vare på dem sier bare jeg [:)]

selvsagt, jeg er da en ordentlig frue [8D]

ORIGINAL: Molly80

ORIGINAL: strikketrollet

selvsagt, jeg er da en ordentlig frue [8D]

Godt å høre [:D]

Jeg var aupair selv. Det var i 2002, fikk 4000,- i mnd + kost og losji. Hadde to herrlige jenter på 6 og 8 år, så de klarte seg jo stortsett selv. Så var det litt vasking, men bare noen få timer til dagen. Resten hadde jeg fri og levde livet [:)] Var en herrlig tid som jeg aldri kommer til å glemme! [:)]

Så jeg kunne godt tenkt meg å hatt aupair senere, hvis vi skulle få behov for det.

Vi hadde aupair fra jeg var ca 12-13 år som passet lillesøstern og småbrødrene mine:)
Pris vet jeg ingenting om,men det er til å annbefale viss dere finner den "rette":P

Takk for svar dere. Bare morsomt å høre litt [:)]

RIPELYPIPELY: Da er det bare komme og ta husvasken [8D]

Jag var au pair i 2007 och fick ca 4300 i månaden tror jag(minns inte exakt men var nånstans runt där) Jag trivdes egentligen med själva jobbet i sig men hade oturen att hamna hos en familj som hade en ganska tuff period själva så blev väldigt jobbigt för mig att hamna mitt uppi en ostabil familj. De bästa hade nog vart att denna familjen inte haft nån au pair just då. Kan bara tillägga att man inte får använda au-pairer som städhjälp(de ska givetvis städa upp efter sig själva o barna men inte städa huset liksom) utan att de isåfall får extra betalt för det. Kolla upp alla rättigheter/skyldigheter innan ni skaffar au-pair så att det blir bäst för både er o au-pairen

Back
Topp