Au... Hodepine

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Igår hadde jeg hodepine hele dagen og det føltes anderledes enn det jeg er vant med. Jeg sliter som regel aldri med hodepine (kun nå og i første trimester). Jeg ringte føden for en annen ting også (som ikke var noe problem), men da jeg nevnte hodepinen ville dem ha meg inn for å ta blodtrykket og urinprøve. Alt så fint ut.

Jenta i magen var utrolig aktiv i hele går fra morgen til kveld, det var non-stop (føltes ut som hun ikke hvilte på dagen i det hele tatt og det er som regel da hun er stille) og jeg våknet med hodepine og full aktiv baby i natt, og idag tidlig våknet jeg med hodepine og aktiv baby. Så jeg tror jo ikke dette er noe svangerskapsforgifting heller siden alt så fint ut og jeg har en veldig veldig aktiv baby nå fremdeles 2,5 time etter jeg sto opp. hehe..

Men er det andre som har våkner med hodepine og det blir verre om man presser (på do), bøyer seg ned eller hoster? Skal jeg da ringe fastlegen eller føden angående dette om det blir verre?

Jeg googler så mye at jeg skremmer meg selv. Jeg skal til jordmor på onsdag, så tenker og vente å se an idag og se siden jeg ble sjekket igår, har tatt en paracet nå. Jeg har sikkert bare litt angst siden jeg har lest litt og jeg aldri har våknet med hodepine verken på natta eller morgenen om jeg har hatt det dagen før. Kall meg gjerne hysterisk. Det går fint. :P

Igår hadde jeg hodepine hele dagen og det føltes anderledes enn det jeg er vant med. Jeg sliter som regel aldri med hodepine (kun nå og i første trimester). Jeg ringte føden for en annen ting også (som ikke var noe problem), men da jeg nevnte hodepinen ville dem ha meg inn for å ta blodtrykket og urinprøve. Alt så fint ut.

Jenta i magen var utrolig aktiv i hele går fra morgen til kveld, det var non-stop (føltes ut som hun ikke hvilte på dagen i det hele tatt og det er som regel da hun er stille) og jeg våknet med hodepine og full aktiv baby i natt, og idag tidlig våknet jeg med hodepine og aktiv baby. Så jeg tror jo ikke dette er noe svangerskapsforgifting heller siden alt så fint ut og jeg har en veldig veldig aktiv baby nå fremdeles 2,5 time etter jeg sto opp. hehe..

Men er det andre som har våkner med hodepine og det blir verre om man presser (på do), bøyer seg ned eller hoster? Skal jeg da ringe fastlegen eller føden angående dette om det blir verre?

Jeg googler så mye at jeg skremmer meg selv. Jeg skal til jordmor på onsdag, så tenker og vente å se an idag og se siden jeg ble sjekket igår, har tatt en paracet nå. Jeg har sikkert bare litt angst siden jeg har lest litt og jeg aldri har våknet med hodepine verken på natta eller morgenen om jeg har hatt det dagen før. Kall meg gjerne hysterisk. Det går fint. :p

Jeg slet også mye med hodepine når jeg var i full jobb, både blodtrykk og urinprøve var helt fint. Det ga seg helt da jeg ble 100% sykemeldt på grunn av noe annet, så regner med det var kroppen som prøvde å si fra om at jeg måtte ta det med ro.

Jeg slet også mye med hodepine når jeg var i full jobb, både blodtrykk og urinprøve var helt fint. Det ga seg helt da jeg ble 100% sykemeldt på grunn av noe annet, så regner med det var kroppen som prøvde å si fra om at jeg måtte ta det med ro.
Jeg jobber ikke, så jeg slapper ganske mye av. :wtf:

Paracet hjalp ikke heller. Men kjenner jeg har skuldrene ganske langt opp, så har jeg vært igjennom en del ting i dette sanvgerskapet både psysisk og fysisk, så lurer på om det er spenningshodepine av noe slag, men kanskje noe bihulegreier siden jeg kjenner det i nesen opp mot pannen i tilegg. Men da burde jeg vel hatt noe andre symptomer om det var bihulene og det har jeg ikke. (Eller, bare et par ting)

siden jeg kjenner såpass liv og har bare plager med bena (prikkninger oppover bena hele tiden og vondt under føttene om morgenen, og rastløse ben på kvelden) så tror jeg ikke det er svangerskapsrealtert heller, så er ikke bekymret for bebis. Men denne j*vla hodepinen stopper alt av dagligdagse ting og er tusenvis av ting å gjøre. :wtf:

jeg får jo bare svar om jeg ringer fastlege, jeg skal se iløpet av dagen, så tenker jeg det er bedre med en sjekk om det forsetter bare for å utelukke andre ting.

Nå plages jeg særdeles lite med vanlig hodepine da, så vet ikke hvordan det er å bøye seg/hoste ++ med det, men det du beskriver der er veldig likt min opplevelse av bihulebetennelse

Nå plages jeg særdeles lite med vanlig hodepine da, så vet ikke hvordan det er å bøye seg/hoste ++ med det, men det du beskriver der er veldig likt min opplevelse av bihulebetennelse
Jeg leste det skal gå over av seg selv, og nesespray kan hjelpe. Så jeg tester det ut så ser jeg om det letter litt. Har aldri hatt det, så aner ikke at det kunne gi sånne type smerter i hode.

Jeg har skallebank mer med jenta i magen enn når jeg gikk gravid med gutten.
Føles som et enormt trykk som å ha bihulebetennelse. Nydelig følelse. (Not)
Tror det er noe som går med forskjølelse osv. Og blodtrykksfall osv. Man stresser seg selv opp også med tanke på alt som foregår i kroppen. Og værtfall om man er bekymret. Det blir ikke bedre av det xD :-p

Hvordan vil du beskrive hodepinen din? Er den trykkende, pulserende, stikkende/iler? Hvor lenge varer det? Får du synsforstyrrelser eller kvalme?

Forstår veldig godt at du er frustrert og bekymrer deg! Jeg har slitt med hodepine siden en ukes tid før jeg testet positivt på graviditetstesten. Har vært sykemeldt siden uke 6 og legen mener det kan være en blanding av spenningshodepine og svangerskapsmigrene. Alt av blodtrykk, blodverdier og urinprøver er i orden. Var også innlagt tre dager på nevrologisk, uten at de fant noe mer. Har vært i MR og venter på svar, men mest sannsynlig skyldes det hormoner nå som jeg er gravid. Paracet Har ingen effekt. Har prøvd fere migrenemedisiner og ble satt på Palargin Forte i en uke, men heller ikke dette har hatt effekt. Bekymrer meg likevel ikke sånn veldig fordi jeg kjenner myyye aktivitet i magen hver eneste dag så det ser ut til at det kun berører meg. Uansett hardt å få beskjed fra sykehuset at de trolig ikke kan hjelpe meg og at jeg må prøve å gjøre det beste ut av det frem til fødsel oh muligens en tid etter. Håper virkelig både du og jeg slipper konstant hodepine helt frem til fødsel!

Jeg hadde en ekstrem hodepine på kvelden fredag forrige helg, etter at jeg pushet meg litt for mye for å være sosial. Det fikk jeg svi for. Brukte helga på å komme meg igjen, men mandag morgen våknet jeg med hodepine, og det har jeg gjort hver dag denne uka. Ble 100% sykemeldt i en drøy uke fra tirsdag, og jeg er litt bedre nå. Jeg hadde imidlertid ok blodtrykk og urinprøven var fin, så jeg fikk bare beskjed om å ta det med ro, og så si ifra om jeg ble noe verre. Kontroll på svangerskapspoliklinikken imorgen og legetime igjen på tirsdag.
Så lenge jeg ikke føler meg verre, og kjenner livstegn hver dag, så bekymrer jeg meg ikke stort mer over det.
Men, det er jo alltid greit å sjekke én gang for mye heller enn én gang for lite. Så hvis du er urolig, så ville jeg ha ringt. Mest sannsynlig er det ok.

Lykke til! Klem :happy::Heartred

Back
Topp