AU...Fader, hva er dette???

Jakobe4

Betatt av forumet
Fader, skreiv en hel haug her så ble det borte, prøver igjen...

(OBS ekle detaljer)

Farget håret igår kveld, skylte det ut i badekaret for så og fylle badekaret med vann så jeg kunne ta et deilig bad...
Barberte meg nedentil i samme slengen.

Så idag har jeg fått en sviende følelse nedentil, tok en ekstra titt istad... Kan se tre små kvise lignede prikker/blemmer på inseiden av di innertse kjønnsleppene...pluss at det svir rundt sjede åpning...Har smurt med canesten... men hva fader er dette???

Blir nervøs jeg.... Googlet litt og leser om både herpes og kjønnsvorter...men kan ikke ligne på noe av dette...merkelig at det kom så brått...

Må jo bare ta en tur til legen da.... Men fader altså...Skikkelig ekkelt....

Antagelig bare små kviser etter barbering, slapp av :)

Kanskje d hang igjen noe farge? Aner ikke åsså, men jeg får alltid kviselignende kuler etter barbering. Ingen sviing da.. sopp kanskje? Hmm..

kan faktisk være brennkopper- går nok over etter ei uke ;)

Uff da, hørtes ikke bra ut! Håper det gir seg fort:/

Hmm,det kan høres ut som herpes...ikke kjønnssykdommen altså, men den ufarlige typen ;)
Vi har det alle latente i kroppen og hos noen kan det bryte ut i underlivet.

Juble skrev:
Antagelig bare små kviser etter barbering, slapp av :)

Nei for det vet jeg jo hva er...og har da ikke barbert meg ved urin åpning :P hehe...Håper jeg slipper det og :P hehe...

Men ikke noe godt...Håper det er snart borte... :/

Celin Marie skrev:
Hmm,det kan høres ut som herpes...ikke kjønnssykdommen altså, men den ufarlige typen ;)

Hva mener du med "ikke kjønnssykdommen, men den ufarlige typen"? Herpes er herpes; den deles i herpes1 og herpes2 ut fra hvor utbruddene kommer, men er det samme viruset. 
Du kan bli smittet av en med herpes1 (munnsår) og selv få utbrudd i underlivet (herpes2).

Alle har det heller ikke latent i kroppen, men man kan være smittet uten å ha hatt symptomer, og dermed uten å vite det. 

Og ja, det kan høres som herpessår det du har... 
For å vite sikkert, kan legen ta prøver nå som du har utbrudd. Det er typisk at man kan få hyppigere (eller sitt første) utbrudd under svangerskap, og det anbefales ikke å føde vaginalt dersom en har utbrudd ved fødsel...

Novembergull med juniskatt skrev:

Celin Marie skrev:

Hva mener du med "ikke kjønnssykdommen, men den ufarlige typen"? Herpes er herpes; den deles i herpes1 og herpes2 ut fra hvor utbruddene kommer, men er det samme viruset. 
Du kan bli smittet av en med herpes1 (munnsår) og selv få utbrudd i underlivet (herpes2).

Alle har det heller ikke latent i kroppen, men man kan være smittet uten å ha hatt symptomer, og dermed uten å vite det. 

Det er det legen til søsteren min sa når hun fikk det.

Men jeg bøyer meg i støvet hvis det er feil ;)

Er heldigvis blitt litt bedre idag....Kjenner det er noe der men ikke vondt lenger...Begynner og lure på om det kan være reaksjon på harfarge jeg...At det kom litt i badevannet jeg lå i...Håper hvertfall...Vil ikke ha herpes...Og vil gjerne føde...

Celin Marie skrev:

Celin Marie skrev:

Uff, det var ikke meningen å høres så bastant og strengt ut altså ;)
Og jeg skal være den første til å innrømme at jeg skrev en feil i innlegget i natt; man kan bli smittet av herpes1 og få utbrudd i underlivet, men da er det fremdeles herpes1-viruset, og dette kan gi svakere utbrudd. Det samme gjelder dersom du blir smittet med herpes2-virus på munnen. (Fremdeles herpes2-viruset, og atypiske utbrudd.)
Men både herpes1 og herpes2 er Herpes Simplex-viruset. 

Mulig det var det legen til søsteren din mente; at hun var blitt smittet av type1 i underlivet, altså "munnsårviruset"...?

Jakobe4 skrev:
Er heldigvis blitt litt bedre idag....Kjenner det er noe der men ikke vondt lenger...Begynner og lure på om det kan være reaksjon på harfarge jeg...At det kom litt i badevannet jeg lå i...Håper hvertfall...Vil ikke ha herpes...Og vil gjerne føde...

Nå som du er gravid, så er jo slimhinnene ekstra følsomme, så det kan jo hende det var noe fargestoff igjen som du reagerte på?! Håper det var noe så ufarlig som det ;)

(Og mtp herpes så er det kun dersom man har utbrudd under fødsel at man ikke kan føde vaginalt!)

Celin Marie skrev:

Celin Marie skrev:

Uff, det var ikke meningen å høres så bastant og strengt ut altså ;)
Og jeg skal være den første til å innrømme at jeg skrev en feil i innlegget i natt; man kan bli smittet av herpes1 og få utbrudd i underlivet, men da er det fremdeles herpes1-viruset, og dette kan gi svakere utbrudd. Det samme gjelder dersom du blir smittet med herpes2-virus på munnen. (Fremdeles herpes2-viruset, og atypiske utbrudd.)
Men både herpes1 og herpes2 er Herpes Simplex-viruset. 

Mulig det var det legen til søsteren din mente; at hun var blitt smittet av type1 i underlivet, altså "munnsårviruset"...?

He he, det går fint, jeg tar meg ikke så lett nær av ting :)

Men da skjønner jeg litt mere av det, det høres logisk ut at det var "munnsårviruset". 

Sorry Jakobe4, var ikke meningen å kuppe tråden din ;P

Hvis det svir og klør veldig kan du prøve en salve som heter ActiGel av MultiGyn. Det er en naturlig salve som er trygg å bruke i svangerskapet. Fjerner kløe og svie raskt :)

Back
Topp