Au.. Øreverk/ørebetennelse! Hva kan hjelpe?

Nyttliv

Betatt av forumet
Uff.. Jeg har akkurat samme immunforsvar som sist graviditet. Tar til meg alt! Har vært hjemme fra jobb i fire dager nå med kraftig forkjølelse, halsbetennelse og feber. Nå har jeg akkurat blitt litt bedre, og nå tror jeg at jeg holder på å få ørebetennelse... Auu!

Hva kan hjelpe? Hvilke smertestillende kan jeg ta?

prøv med å varm opp mat olje i micron og dypp en q-tips i oljen og smør øregangen med det,det får event øreverk til å renne ut,vi har brukt det masse på minsten  til gubben som sliter med masse øreverk..

Det tørr jeg ikke.. Sist jeg gjorde det, så endte det med at jeg hadde ingen hørsel på ene øret i flere mnd.. :S

skjær en skive rå løk og pakk lett inn i et kjøkkenpapir. legg det over øret. slet mase med ørebetennelse før, men etter at jeg prøvde dette har jeg ikke hatt det igjen. smertene forsvant også ganske fort:)

Det kan jeg prøve :) Takk for tips!

Ta nesespray også, det åpner også opp i øregangene, så minsker vondten litt, og hjelper å at det ikke blir helt tett.. paracet kan du trygt ta.. Men jeg ville nok hørt med lege så det ikke blir verre.. Vet hvor vondt det er, fikk samme greia selv med det samme jeg ble gravid.. og fikk antibiotika i en uke. God bedring! :)

Sylvia80 skrev:
Ta nesespray også, det åpner også opp i øregangene, så minsker vondten litt, og hjelper å at det ikke blir helt tett.. paracet kan du trygt ta.. Men jeg ville nok hørt med lege så det ikke blir verre.. Vet hvor vondt det er, fikk samme greia selv med det samme jeg ble gravid.. og fikk antibiotika i en uke. God bedring! :)

Har bare nesespray som gravide ikke får lov til å bruke. Men skal ta meg en tur på apoteket etterpå for å kjøpe nesespray og øyedråper. Har fått øyebetennelse også nå nemlig... Jeg vet, jeg er superheldig! Har ikke så vondt i ørene lengre nå, bare tett, og hører robot stemme når jeg eller andre prater :p Men hadde grusomt vondt i natt :(

Skaff nesespray ja :) det blir høyt trykk INNE i øret, som må ut, og det må ut via nesesvelget.. God bedring! 

Back
Topp