ATV til barn

bondekone

Forumet er livet
Her vi bor så har det nå blitt laget en løype for å kjøre med ATV,crosere og sykler. Er da satt opp tider til når en kan bruke hva slik at en ikke suser igjenom løypa med ATV mens noen driver å bruker tråsykler.
Så er det det at mannen har veldig lyst til å kjøpe ATV til ungene siden de synnes det er så gøy å se de andre som kjører.De har også fått lov å prøve og de behersket å kjøre det, Så er ikke det som plager meg. Men det at mannen mener vi bør kjøpe 110cc til dem i stede for 50cc. Han sier at 50cc ikke er sterke nok når ungene får 2-3år på seg for da blir den som er 50cc for litten.
Jeg kan ikke helt skjønne at de kan starte med 50cc og så øke til en større seinere.
Noen som vet om en evnt kan stille de som er 110cc ned, slik at de ikke får kjørt for full pine selv?

PS- hvis de får så blir det full beskytelse pakke på begge med brystbeskyttelsem,hjelm og beskytelse på bein

vi kjøpte 50cc til jenta for 14 dager siden og den har en skrue som man justerer farten med, før jentungen setter seg på. Nå er våres bare 3 år, men fy så fort de lærer seg dette. Så tror ikke det hadde vært noe problem for dere å kjøpe 100cc, som evt kan justeres.

Vi har 50 cc til gutten her i hus. Han er 3 år. Fikk den nett rundt 3 årsdagen og kjører som en helt :) og regner med det er sånn skrue på 110 cc også .. Viss det er det så ville jeg kjøpt det til så store barn :) da kan dere styre farten :)

Nei, du får ikke fått en 110 ned til 50 cc.
Men 50cc skal holde lenge til unger i 5-6 års aldern i allefall.

Men forstår også mannen din :)

Her hadde vi nok gått for 110 cc om vi skulle kjøpt til racer jenta vår, emn det er vel mest fordi gubben ville det.

Jeg har også lyst å kjøpe, men er det trygt.?
Syns 50cc høres mye ut.Er det stor fart?Kan jeg løpe etter eller hehe..?
Dette må undersøkes!

Dette må undersøkes!

Skye skrev:
Dette må undersøkes!

vet at den som er 50cc så er det med fjernkontroll til foreldrene slik at de kan bremse den opp og stoppe den
Så lenge en har sikerhetsutstyr og en kjører på lukket omeråde eller i hage som en har oversikten så er det trygt.Man må jo ha regler slik at ungene ikke vilkjører som mannen her sier

Vi har 110cc til jenten vår,den går an å stille ner så hun ikke kunne kjøre så fort og er fjernkontroll så den kan bremses/stoppes. Så må si meg enig med mannen din...;)

Krøsamållo skrev:
Vi har 110cc til jenten vår,den går an å stille ner så hun ikke kunne kjøre så fort og er fjernkontroll så den kan bremses/stoppes. Så må si meg enig med mannen din...;)

hvis en får gjort slik på den så er det jo flott

Back
Topp