Attpåklatten ~ et ønske

Mens 9+1
Tul 8+4
Jeg har vært så dårlig :wacky: ikke fått til alt som må gjøres før besøk som kommer i dag! men det får gå. Matlyst er dårlig, må altid tenke lenge på hva jeg muligens skal spise - middag er det beste synes jeg. Kvalmen dabbet litt av når jeg trappa ned babyklister - nå tar jeg ikke noe utover folsyre og vitaminer. Det er farlig å følge med på forum :oops: blir redd for alt mulig rart, er så mange som har MA - trodde ikke det var så vanlig. Vi så jo spira og alt så bra ut <3 men mye kan jo skje. Neste ultralyd er 23. januar og da er jeg over 13 uker, tenk hvis den stoppet kort etter første tul? hva hvis vi ikke betalte for tul selv? er det da ved oul sjokket kommer?
Er ikke akkurat fan av systemet her hva oppfølging og ultralyd angår.
 
Mens 9+1
Tul 8+4
Jeg har vært så dårlig :wacky: ikke fått til alt som må gjøres før besøk som kommer i dag! men det får gå. Matlyst er dårlig, må altid tenke lenge på hva jeg muligens skal spise - middag er det beste synes jeg. Kvalmen dabbet litt av når jeg trappa ned babyklister - nå tar jeg ikke noe utover folsyre og vitaminer. Det er farlig å følge med på forum :oops: blir redd for alt mulig rart, er så mange som har MA - trodde ikke det var så vanlig. Vi så jo spira og alt så bra ut <3 men mye kan jo skje. Neste ultralyd er 23. januar og da er jeg over 13 uker, tenk hvis den stoppet kort etter første tul? hva hvis vi ikke betalte for tul selv? er det da ved oul sjokket kommer?
Er ikke akkurat fan av systemet her hva oppfølging og ultralyd angår.
Helt enig med alle tankene dine. Tenk å gå til Oul med et foster som sluttet å vokse i uke 8-9 ... Og hvor vanlig MA/SA er, er jo ikke akkurat noen trøst når man blir gravid... når man mister - kanskje ørliten trøst. Men ikke når man blir gravid. Forum er skummelt, jeg vurderer sterkt å ta en pause herfra :wideyed: la det gå.... Roe tankene litt.

Når det er sagt! Når man har sett hjerteslag klinisk, er det meget liten sannsynlighet for at det ikke går bra :Heartred stor klem:Heartred
 
Helt enig med alle tankene dine. Tenk å gå til Oul med et foster som sluttet å vokse i uke 8-9 ... Og hvor vanlig MA/SA er, er jo ikke akkurat noen trøst når man blir gravid... når man mister - kanskje ørliten trøst. Men ikke når man blir gravid. Forum er skummelt, jeg vurderer sterkt å ta en pause herfra :wideyed: la det gå.... Roe tankene litt.

Når det er sagt! Når man har sett hjerteslag klinisk, er det meget liten sannsynlighet for at det ikke går bra :Heartred stor klem:Heartred
Ja vi velger å tro det beste :)
 
God jul ❤️:santa
Mens 9+4
Tul 9+0
Kvalmen er ikke like ille alle dager - visse ting klarer jeg absolut ikke spise og drikke og visse lukte er så forferdelige *bleh*
Søtsaker er noe jeg vanligvis elsker! men ikke nå :p kanskje likegreit ;) koker kjøtt til i morgen og det lukter godt heldigvis :) gleder meg til å spise!
I går svima jeh nesten av - har sikkert litt lavt blodtrykk! håper det ikke preger hele svangerskapet.
Mannen vil gjerne vente til etter neste tul med å fortelle unga - den er jo ikke før 23.01 så litt lenge å vente synes jeg - vi får se :) mannen har foreslått et par navn (det gjorde han ikke med de andre, der måtte jeg finne på mange forskjellige som han nekta :p)
Håper alle har en fin jul :santa
 
Nyttårsaften :)
Mens 10+4
Tul 10+0
Kvalmen er fortsatt til stede - dritkjipt å “ha omgangssyke” i flere uker :p men det kommer en fin belønning neste sommer da ;)
Jeg er trøtt og sliten - innimellom klarner det et par timer hvor jeg orker “noe” mye forblir ugjort :p men sånn er det!
Legetime 6.1 - håper jeg da snart etter får besked om OUL
 
Da har jeg nådd
13+1 i følge mens
12+4 i følge tul i des

Er fortsatt trøtt og sliten :hungover: Men kvalmen ble litt bedre rundt 10/11 uker - har fortsatt vond bismak i munn og takler visse matvarer absolutt ikke :p lukten av pizza er noe av det værste som finnes!

Vi skulle i utgangspunktet på tul den 23.1 men pga misforståelse hos mannen om kurs i utlandet med jobben så måtte jeg prøve å flytte timen! Vi får komme 20.1 kl14 på Jessheim :) da er jeg 13+3 i følge mens og 12+6 i følge siste tul - regner med han setter meg et par dager frem :)
Er litt stressa, synes fortsatt det er så mange som opplever MA eller diverse problemer - hva hvis hva hvis :bag:
Jeg var hos fastlegen i første uka i jan, fikk tatt bp og sjekket antistoffer da jeg er Rhesus negativ og mannen positiv (første barn positiv og jeg fikk sprøyten etter fødsel) Fikk brev nå for noen dager siden og alt så bra ut foreløpig :) neste time i begynnelsen av april :rolleyes: Det er litt lenge til, men har jordmortime i februar og OUL 27.feb

Håper alt ser bra ut på mandag ❤️ da kan vi fortelle barna - må finne en morsom måte å fortelle det på :) Skolen er begynt igjen så jeg har nok å gjøre ;)

Vi har ikke kjøpt noe utenom bilstolen vi måtte ha til lille niese over julen - gleder meg til å kjøpe litt klær :shy: Vi vil gjerne vite kjønn igjen denne gangen, jeg tror det er en liten jente :dummy1: Er vi heldige så kan gyn se det på mandag
 
13+0 <3
Termin 31.07

Tul i går var fantastisk fin :) Vi har tatt KUB test med de tre vi har da vi bodde hvor det var inkludert i svangerskapskontroll - denne gangen ble det bare tul hvor legen sjekket nakke, nesebein og alle organer som kunne sjekkes. Vi fikk bra resultater og lav risiko for noe feil :) Gyn var kjempe flink, tror aldri jeg har fått så god gjennomgang av alt før - fine forklaringer og litt vitser med ;)
Vi fikk veldig mange bilder og video :)
Vi har ikke fortalt det til de store ennå - gjør det nok til helgen når mannen er tilbake fra arbeidsreise.
 
Var dere på hos han på Jessheim? Han virker superflink! Trenger vel egentlig ikke KUB når man går til han? Har forstått det slik at han er veldig nøye og kikker på alt!
Selv har jeg vært på første del av KUB, skal til TUL 5. februar. Har lyst til å dra til han på Jessheim litt senere for å få fine bilder/video. :love7
 
Var dere på hos han på Jessheim? Han virker superflink! Trenger vel egentlig ikke KUB når man går til han? Har forstått det slik at han er veldig nøye og kikker på alt!
Selv har jeg vært på første del av KUB, skal til TUL 5. februar. Har lyst til å dra til han på Jessheim litt senere for å få fine bilder/video. :love7
Ja vi var hos han! super duper flink og vi er fornøyde :angel8 fikk en veldig bra gjennomgang
 
14+0

Magen vokser ❤️ Vi skal fortelle de store om den lille nå snart :) gleder meg så til reaksjoner :p
Skolen er begynt igjen - håper jeg klarer meg gjennom dette semestret :bag: Mangler litt motivasjon ;)
Jeg prøver å finne ut hva vi gjør med permisjon, blir vanskelig å begynne tidlig på jobb siden jeg jobber borte fra hjemmet? men vi har ikke råd til å ikke jobbe :p
Jeg var hos legen 6.jan og hadde fått brev med resultat på bp (jeg er rhesus neg og pappa positiv) men så ringte legen på fredag og sa jeg var lav i jern og nå må jeg ta tilskudd? fikk liksom ikke noe mer info? så jeg ringte inn nå og ba legen ta kontakt :) håper hun ringer i dag.
Jeg skal til jordmor 7.feb - håper hun vil sjekke hjertelyd ❤️
 
15+4 og kjenner litt bevegelse (morkaka foran for første gang :()
I går var jeg hos jordmor for første gang! var så heldig de var to da den ene flytter seg fra føden til jordmortjenesten i kommunen så hun fikk fortsatt litt opplæring. Det ble en fin tone i mellom oss og jeg var så heldig å få høre hjertelyd ❤️ De sjekker det vanligvis ikke så tidlig men da jeg var fjerdegangs og har nylig vært på tul hvor allt var perfekt så ville hun nye få øve seg ;) Jeg sa jo ikke nei til det! Tok ganske lenge før hun fant den, navlesnor kom inn et par ganger og min puls, men så *bam* traff hun riktig og baby snudde så ryggen i mot og vi hørte lyden enda bedre! :)
Jeg har gått ned noen kg, men siden jeg ikke klarer å spise sukker var de ikke bekymra :p blir ganske naturlig å gå ned i vekt da :hilarious: null brus, smågodt, skoko, kjeks, kake osv i flere måneder er meget ulikt meg! Men denne lille babyen vil ikke ha så da dropper mamma det ;)
Vi fortalte det til unga for litt over en uke siden! herlige reaksjoner ❤️
Neste time til noe form for svangerskapskontroll blir OUL d. 27.2 :) og så time hos jordmor igjen 6.3! Legen er ikke igjen før bp i uke 24 i begynnelsen av april.

Magen vokser litt og det er koselig (enn så lenge:hilarious:) baby får kos hver dag av jentene - sønnen kaller magen Bob :angelic:
 
Back
Topp