Attpåklatten ~ et ønske

5+4? Var hos legen i dag, fikk tatt blodprøve og fikk ny time på onsdag :) grunnen til det er da i hovedsak for å finne ut om hcg er på vei opp eller ikke. Jeg er i behandling med kortison injeksjoner og evt må det droppes nå som jeg vist er gravid.
Skal også på gastroskopi om et par uker, det bør gå greit da det bare er noe spray bedøvelse i hals?
 
Det kom litt mer blod på papiret nå :( håper det er ufarlig ❤️
Typisk når man begynner å glede seg!
jeg bestillte time til ultralyd - det var ganske fullbooka så jeg fikk først tid 18.des og hun anbefalte å bestille time nå også til 12 ukers - fikk time 16.jan
 
Det kom litt mer blod på papiret nå :( håper det er ufarlig ❤️
Typisk når man begynner å glede seg!
jeg bestillte time til ultralyd - det var ganske fullbooka så jeg fikk først tid 18.des og hun anbefalte å bestille time nå også til 12 ukers - fikk time 16.jan
Håper blødningen er uskyldig! Jeg krysser fingrene for det ❤️
 
Det kom litt mer blod på papiret nå :( håper det er ufarlig ❤️
Typisk når man begynner å glede seg!
jeg bestillte time til ultralyd - det var ganske fullbooka så jeg fikk først tid 18.des og hun anbefalte å bestille time nå også til 12 ukers - fikk time 16.jan
Jeg fikk hastetime dagen etter ene gangen jeg hadde blødning .Så du kan prøve igjennom fastlegen.
 
Dagen har vært ok, litt uggen med halsbrann, ikke sikkert det er graviditetsrelatert :p
sånn rundt 16 fikk jeg syke smerter - tror kanskje bare det var tarmene og hard mage, men sier ifra til legen i morgen når jeg skal inn for svar på bp og evt ny bp.
Jeg er i behandling pga noe smerte og det er viktig å vite om jeg er gravid og allt ser bra ut fortest mulig, da behandling kanskje må avsluttes.
Synes det er litt lenge å vente til 18. des med tul - men det var lite om timer og denne var den første ledige :shifty: Spørs om jeg må ta ringerunde i morgen. Jeg bodde i DK når jeg var gravid sist, der var det ikke noe problem å komme inn til tul og det var ikke så veldig dyrt! sykt dyrt her
 
5+? Var hos legen i dag og fikk svar på hcg =691 på mandag morgen - fikk tatt ny bp og skal innom legen igjen fredag morgen for resultater :nailbiting: krysser fingre og tær :shy:
Jeg hadde jo positiv el test 31.okt - egget slapp da mest sannsynlig 1-2 nov. 12.nov kom “tr” som da kanskje bare var festeblødning? hvor lang tid tar det da for kroppen å lage hcg? fikk positiv test 22.nov da ti dager etter blødning, hadde blod på papir 22. 25. 26. nov. Kjøpte et par digitale tester - tok den første nå for under en time siden og den viste gravid 2-3! men ser så på nett det er over 153 i hcg til 2000 i hcg så jeg er like langt :banghead: Vet ikke om jeg tar test nr to i morgen kveld eller fredag morgen? Fikk time tidlig på fredagen - hvis det stiger normat bør jeg har 1380 ish i dag og om jeg da tar testen i morgenkveld har hcg sikker ikke tatt et hopp??
Så er mannen super *på* denne gangen som er litt søtt da :rolleyes: men jeg har liksom ikke noe svar til han :rolleyes:
Håper denne spiren blir en del av familien - men er bekymret pga lav hcg og litt blod...
 
5+? Var hos legen i dag og fikk svar på hcg =691 på mandag morgen - fikk tatt ny bp og skal innom legen igjen fredag morgen for resultater :nailbiting: krysser fingre og tær :shy:
Jeg hadde jo positiv el test 31.okt - egget slapp da mest sannsynlig 1-2 nov. 12.nov kom “tr” som da kanskje bare var festeblødning? hvor lang tid tar det da for kroppen å lage hcg? fikk positiv test 22.nov da ti dager etter blødning, hadde blod på papir 22. 25. 26. nov. Kjøpte et par digitale tester - tok den første nå for under en time siden og den viste gravid 2-3! men ser så på nett det er over 153 i hcg til 2000 i hcg så jeg er like langt :banghead: Vet ikke om jeg tar test nr to i morgen kveld eller fredag morgen? Fikk time tidlig på fredagen - hvis det stiger normat bør jeg har 1380 ish i dag og om jeg da tar testen i morgenkveld har hcg sikker ikke tatt et hopp??
Så er mannen super *på* denne gangen som er litt søtt da :rolleyes: men jeg har liksom ikke noe svar til han :rolleyes:
Håper denne spiren blir en del av familien - men er bekymret pga lav hcg og litt blod...

Hvordan gikk det i dag? Krysser fingrene for at spiren sitter hele veien ❤️
 
6+0? Jeg var hos legen i dag tidlig og er “offisielt” gravid! :angel8 Blodprøven på onsdag gikk fint og hcg hadde steget fra 691 (mandag) til 1800 (onsdag) !! bra økning på 48 timer :)
Hode mitt er all over the place skikkelig AD på gang her :rolleyes:
Skal bestille en babybilstol nå da vi får julebesøk av søstra min og familie som inkluderer baby niesen på 5 mdr. De kommer med fly og har masse greier med pga jul og babystolen blir derfor ikke med.
Jeg har først time til tul 18.des - klarer nesten ikke å vente! jeg har eksamen inni Oslo mandag og hjemme eksamen tirsdag, kiropraktor tror jeg onsdag og tung eksamen fredag inni Oslo. 9. des har jeg gastro (kan jeg ta den gravid? må ringe å sjekke) 10. har jeg eksamen inni Oslo og fredagen også :eek: Håper jeg ikke blir veldig dårlig de neste dagene :p
Huset må vaskes og stelles i stand til jul, pynten må opp og kaker bakes...dere vet - livet fortsetter :rolleyes:
Skal se om jeg finner time til tul en av dagene jeg må inn til Oslo? men vondt mitt oppi eksamen kanskje?
 
Søndag 1. desember :santa
6+ bør jeg være, kanskje 6+3 - men noen dager til eller fra spiller ingen rolle egentlig :p
Jeg har eksamen i morgen - våkna i går med mega vondt i nakke/skuldre og hodepine uber alles! Graviditetssymptomer har dukka upp med kvalme, halsbrann, trøtthet og giga pupper som er tunge og ømme! stramme bukser liker jeg ikke :p
Dårlig planlegging dette altså! sover også dårlig med fremtreden av rare drømmer:rolleyes:
Nå MÅ jeg ta meg sammen og lese og øve til eksamen! Vil helst kunne tillate meg en pause på ettermiddagen, det er julegatetenning i byen :santa
Har kjøpt inn litt diverse til å ta med til eksamen (litt gatorade og vitaminvann pluss noe godteri som jeg egentlig ikke har lyst på :p)
Håper kvalmen ikke vedvarer! men ok det hører til så det må jeg vel tåle :)
Hvis jeg må gjette så tror jeg det er jente - eneste graviditet jeg ikke ble kvalm var guttegraviditeten!
Vi ønsker å vite kjønn - spørs om det vil være synlig på tul i uke 12+?
 
4. desember - 6+6?
Jeg er ferdig med 2/5 eksamener! de gikk bra heldigvis :happy: Jeg tror det er jente nr3 denne gangen! kvalm, uggen, uvel, “anti-glow”, kviser osv.
Det har vært vanskelig å lese og høre på forelesinger :arghh: sovna på soffan i dag og sov halvannen time med den drømmen :hilarious: Stappa i meg litt druesukker godteri (fyfy men hey jeg drikker ikke kaffe eller noe med koffein)
Symptomer: kvalme, opppustet, kviser, trøtt, murringer, ligament-strekk osv :wacky: Håper det betyr baby driver og lager en deilig hule å bo i til neste sommer.
Hvem vet? Jeg og mannen selvsagt - han måtte si det til noen så hans venn vet. Dama som satt over eksamen på mandag vet også (sånn i tilfelle det ble noe oppkast :bag:)
Vi har fått fremskyndt time til tul - 11.12! det er i neste uke :happy: mannen er så engasjert og spennt! vet han var det med de andre også - viste det bare ikke :p
Vi kjøpte barnavogn til elste men solgte den da hann ikke klarte å sove i den - plus vi flytta til DK pga skole og kunne ikke ta med oss alt :p Måtte derfor kjøpe ny vogn i DK til nr2 :bag: Den solgte vi da vi ikke hadde oppbevaring til den! Måtte derfor kjøpe ny vogn til minsten :rolleyes: eller gamle tante hjalp oss mye med kjøp da vi var egentlig ganske fattige på det tidspunktet. Vogna har vi fortsatt og jeg gleder meg til å bruke den ❤️ men nå sier mannen “må vi ikke ha ny vogn?” :hilarious: jeg bare: øh nei - men jeg kan ikke love vi ikke må ha fin trille ;)
Tror ikke vi trenger mye stort denne gangen heldigvis :) nen klær må vi skaffe - gjerne brukt :) må ha øynene åpne
 
Fredag 6.12 :santa ferdig med eksamen nr 3! omg jeg er dårlig :sour: krysser fingre og håper jeg består! sånn no kidding!
7+1 kanskje? maybe maybe - finner ut på tul neste onsdag :) håper det går greit
 
I dag er det mandag og jeg tror jeg 7+4
Vi har time til tidlig ultralyd på onsdag - grugleder meg. Jeg blir bare dårligre :( kvalm og trøtt big time!
I dag var jeg på en liten ekkel gastroskopi *det hadde jeg ikke ønsket noen å gå gjennom gravid med kvalme* æsj
Eksamen nr 4 i morgen - jeg har ikke forberedt nok :( må bare gjøre mitt beste og håpe det duger. Siste eksamen er på fredag (den trettende) håper også det går bra og håper jeg klarer å forberede til det.
Vi er veldig glade over å være gravid - hadde gjerne vært uten kvalmen bare ;)
 
Lykke til på eksamen, du gjør nok akkurat så mye du får til nå. Det går nok bra:Heartbigred
Og satser på et sprell levende hjerte på tul :Heartbigred:love7
 
Back
Topp