Attpåklatt?

Min lillesøster er 9 og 12 år yngre enn storesøstrene sine - hun er hvertfall en skikkelig attpåklatt :P

Min søster er 9 år yngre enn meg og 7 år yngre enn min bror og ho er en skikkelig attpåklatt ho :p

Jeg er 12 og 8år yngere enn mine søsken. Det er attpåklatt. :p

Det blir 8,5 år mellom mine, men har aldri tenkt på at han blir en attpåklatt egentlig.

Hvis det er 9 år eller mer mellom søsken så regner jeg det som attpåklatt :) mellom meg å mine små søsken er det 14 år, 17 år, 18 år og 23 år mellom :P så pappa har fått fire attpåklatter :P

Jeg har ofte fått hørt at vi har fått en attpåklatt og minste er 6 og 8 år yngre enn søstrene. Jeg er ikke enig. Jeg mener en attpåklatt er 10 eller mer år yngre.

Litt delte meninger:)
Lurer for det blir eventuelt 9 og 13 år mellom de vi har nå og den siste vi ønsker oss:D

Hvis yngste barnet mitt hadde vært 10-12 år eldre, ville jeg nok kalt det attpåklatt :)

I mannen min sin familie er det omvendt, men synes alderen er fin for det. Mannen min er 6 og 8 år eldre enn sine brødre.

Her blir minsten 6 og 7,5 år yngre enn sine søstre og jeg syns det er i grenseland :-) 7-8 år mellom yngst og nest yngst mener jeg er atpåklatt.

Det blir 5 og 7,5 år fra bittelille til de to vi har, jeg synes det er litt i grenseland.

Jeg er 8, 11 og 13år yngre enn mine søsken, og blir sett på, og føler meg som attpåklatt, hvertfall når jeg var yngre :-P

Det er 5år mellom mine, og syns ikke selv han minste er attpåklatt fordet, men har fått spørsmål om jeg starta på nytt fordet, så tydelig delte meninger ja :-P

Nja, viss det er 8-9 år eller meir frå yngste storesøsken kanskje? Ikkje 5 år, det er jo eit normalt hopp for at foreldra skal "få pusten igjen" før dei begynner på ny spedbarnsperiode, men når det er nærare 10 enn 5 kanskje. Sånn er det i mitt hovud i alle fall. Om det fins nokon konkret definisjon veit eg ikkje.

Og så er eg fan av ordet attpåSKATT, som nokon andre her nevnte og, mykje koselegare ord.

Back
Topp