Atter kvalme

Ønskebarnhjerte

Glad i forumet
Hei! Jeg regner med at alle (inkludert meg) som opplever kvalme, føler at det er helt forferdelig til tider.
Jeg våkner ca kl 06.30 og er kjempekvalm, bøtta står på siden av senga da jeg ikke kommer meg opp når det blir sånn.
Kvalmen varer i ca 4 timer, og det jeg har prøvd til nå er kjeks, banan, drikke. Ingenting funker..
I fra uke 5 til og med 6 var det hovedsaklig kvalme på morgenen og av og til litt på kvelden. Nå når jeg runda uke 7 - er det hele tiden. Kan ikke beregne noe klokkeslett jeg ikke er kvalm.

Men jeg spyr ikke. Ikke en gang i svangerskapet.

Har noen noe tips til meg om hva som kan bedre situasjonen?

Nå skal det sies at jeg er glad for kvalmen, på grunn av at jeg føler meg av den grunnen gravid, noe jeg ikke hadde i de 3 forrige misslykkede svangerskapene..

Du har jo prøvd kjeks, og det er dessverre det eneste som har fungert for meg tidligere. Mariekjeks og tørre knekkebrød. For endel hjelper det jo med ingefær tyggetabletter eller ingefær "te", men personlig syns jeg det bare var kvalmende.

Heldigvis går det over for de fleste etter noen uker

Av medisin kan du prøve zofran, afipran , postafen

Ellers ingefær te, kamomille te , mynte te, farris , potetmos , eller teste alt mulig ,

Jeg har kvalme i 5 uker nå og oppkast i 4 uker . Takler ikke mat i det hele tatt eller drikke . Så sliter forferdelig . Innlagt til nå 2 ganger på sykehuset og fortsatt får intravenøs . Roer bare litt .
Men jeg tester alt av mat , drikke uansett at min fiende . Men er redd at ikke skader babyen så tvinger i meg .

Back
Topp