Atter et desemberbarn! ♥️

mkej92

Betatt av forumet
Nå er jeg 8+3, og jeg kjenner graviditeten godt. Det vises på magen, og jeg er en del kvalm. Jubler egentlig over disse tegnene, når jeg husker på det. Hadde SA i jan/feb (var 5+6), og ble utrolig lei oss. Men er tydeligvis ganske fertile, for nå er vi altså gravid igjen!

Er på ferie i Kroatia akkurat nå. Bestilte oss tur etter SA'en, for å ha noe å se frem til. Angrer litt nå, for det er veldig tungt å være på ferie og å være kvalm hele tiden. Men det er godt å slappe av her, så vi får bare nyte det!
 
Nyt ferien [emoji2] og gratulerer så mye med baby i magen! Ikke alt vi skal forstå,men det er nok en mening med alt.. håper du greier å håndtere kvalmen sånn noenlunde [emoji16]
 
Nyt ferien [emoji2] og gratulerer så mye med baby i magen! Ikke alt vi skal forstå,men det er nok en mening med alt.. håper du greier å håndtere kvalmen sånn noenlunde [emoji16]

Tusen takk! Går litt opp og ned med kvalmen, og i dag virker det som om det er ganske håndterlig [emoji2]
 
Har vært vanskelig for mannen å skjønne at jeg er gravid, men i går kjøpte han en liten bamse til den lille. Han sa at det kribla i magen - og jeg ble kjempeglad!

Ellers har jeg begynt i ny jobb 18.04, og fant ut av graviditeten den 17., dagen før! Jeg hadde så dårlig samvittighet siden jeg var en av 40 som fikk jobben, også skal jeg søke om perm snart og alt. Så jeg sa fra med en gang, og de tok det heldigvis godt! Men nå når ferien min er over er jeg redd jeg trenger sykemelding frem til kvalmen gir seg... har sååå lite lyst til det. Skulle ønske jeg klarte å prestere skikkelig i den nye jobben!
 
I dag: 9+0

Dager igjen til første legetime: 9 dager

Nedtelling til 12+0: 21 dager

Ser det er mange som allerede har vært på flere TUL, og kjenner jeg også har så lyst til det. Det blir nok når vi kommer hjem fra Kroatia. Lurer på hva som skjer på første legetime, men har lest flere plasser at det ikke er UL. Får håpe det blir det likevel. Vi gleder oss i alle fall!

Vi fortalte det til foreldrene mine når jeg var 6+0, og nå vet alle våre nærmeste det. Håper det er liv der inne nå, og helt ærlig så tror jeg det! Man kan vel ikke føle seg såå gravid og ikke være det [emoji16] Til tross for mange SA og MA her, klarer jeg å holde meg rolig! [emoji813]️
 
d63891da57a30dab5beace6117aac6d9.jpg


Meg og mannen! Og litt babymage!
 
d63891da57a30dab5beace6117aac6d9.jpg


Meg og mannen! Og litt babymage!
 
9+2, og skikkelig treg mage! Og treg mage avler kvalme. Er inne i en ond sirkel der ass!
 
9+2, og skikkelig treg mage! Og treg mage avler kvalme. Er inne i en ond sirkel der ass!
Signerer denne ifht treg mage.. drikker mye vann og forsøker med variert kost og går tur minst 1 time hver dag, men alikevel.. ugh jaja. Veldig koselig bilde av deg og mannen [emoji2] fine babymagen [emoji4]
 
Signerer denne ifht treg mage.. drikker mye vann og forsøker med variert kost og går tur minst 1 time hver dag, men alikevel.. ugh jaja. Veldig koselig bilde av deg og mannen [emoji2] fine babymagen [emoji4]

Når vi kommer hjem herfra (idag), blir det lettere å spise fiber og holde magen i gang. Lurt med vann og gåing! Takk [emoji813]️ liker bildet godt!
 
I dag: 9+4
Dager til første legetime: 5 dager
Nedtelling til uke 12: 17 dager

Kvalmen har vært fraværende de siste dagene, og jeg klarer ikke helt å roe meg. Kjenner konstant på puppene om de fortsatt er såre, og leter etter andre tegn.

Jeg vet de har UL på legekontoret, så jeg håper de kan sjekke magen på tirsdag. For jeg har hatt litt rosa blod innimellom, i tillegg til SA i januar. Kanskje jeg er heldig og får sjekket.

Har bestilt TUL 12. juni, men det føles litt som en evighet til! Alt er sikkert fint, men det var så fint å være kvalm - da var man så sikker!
 
I dag: 9+4
Dager til første legetime: 5 dager
Nedtelling til uke 12: 17 dager

Kvalmen har vært fraværende de siste dagene, og jeg klarer ikke helt å roe meg. Kjenner konstant på puppene om de fortsatt er såre, og leter etter andre tegn.

Jeg vet de har UL på legekontoret, så jeg håper de kan sjekke magen på tirsdag. For jeg har hatt litt rosa blod innimellom, i tillegg til SA i januar. Kanskje jeg er heldig og får sjekket.

Har bestilt TUL 12. juni, men det føles litt som en evighet til! Alt er sikkert fint, men det var så fint å være kvalm - da var man så sikker!
Ååh følger [emoji4] jeg krysser alt jeg har for at lille i magen har det heeelt fint og at du kan oppdatere med et UL bilde på tirsdag [emoji4] Det er veldig spennende tid dette!
 
Ååh følger [emoji4] jeg krysser alt jeg har for at lille i magen har det heeelt fint og at du kan oppdatere med et UL bilde på tirsdag [emoji4] Det er veldig spennende tid dette!

Ja, du - det hadde vært gøy! [emoji5] det er en veldig spennende tid!
 
I dag: 10+0
Dager til første legetime: 2 dager
Nedtelling til uke 12: 14 dager

På gravid og barn står det i uke 10 at det er vanlig med færre og færre symptomer, så jeg har roet meg litt! Føler meg veldig bra, egentlig. Har ikke vært dårlig de siste to dagene, og har spist masse god mat!

Våknet i dag med en veldig sliten kropp, så jeg tror dagen i dag går til avslapning. I går ryddet vi hagen! Gleder oss til å plante diverse nå når snøen nesten er helt borte [emoji5]
 
I dag: 10+0
Dager til første legetime: 2 dager
Nedtelling til uke 12: 14 dager

På gravid og barn står det i uke 10 at det er vanlig med færre og færre symptomer, så jeg har roet meg litt! Føler meg veldig bra, egentlig. Har ikke vært dårlig de siste to dagene, og har spist masse god mat!

Våknet i dag med en veldig sliten kropp, så jeg tror dagen i dag går til avslapning. I går ryddet vi hagen! Gleder oss til å plante diverse nå når snøen nesten er helt borte [emoji5]
Gratulerer med ny uke! :) Nå er det ikke lenge til 12+0! :)
 
10+1 kvalmen er tilbake [emoji95] hadde oppkast før jeg dro på jobb i dag. Dro likevel, siden jeg er nyansatt og har litt dårlig samvittighet for å være borte. Pendler til jobb som er 40 min / 4,5 mil hver vei. Var der i en time, spydde tre ganger, og nå er jeg godt plassert i sofaen hjemme igjen [emoji23]

I morgen tidlig er første legetime! Vi er så spente! [emoji5]
 
I dag: 10+2
Dager til time hos jordmor: 9 dager
Nedtelling til uke 12: 12 dager

Hadde første legetime i dag. Fastlegen min er sykemeldt, så jeg fikk komme inn til en legevikar som ikke viste noenting om graviditet, helsekort, blodprøver osv. Han sa først at jeg ikke skulle ta blodprøver før mellom uke 12-16, som jo er helt feil. Snakket med sykepleieren på labben etterpå, så hun fikset det. Legen visste ingenting om løpet fremover, så jeg gleder meg til timen hos jordmor!
 
I dag: 10+2
Dager til time hos jordmor: 9 dager
Nedtelling til uke 12: 12 dager

Hadde første legetime i dag. Fastlegen min er sykemeldt, så jeg fikk komme inn til en legevikar som ikke viste noenting om graviditet, helsekort, blodprøver osv. Han sa først at jeg ikke skulle ta blodprøver før mellom uke 12-16, som jo er helt feil. Snakket med sykepleieren på labben etterpå, så hun fikset det. Legen visste ingenting om løpet fremover, så jeg gleder meg til timen hos jordmor!
Så kjipt at legen ikke kunne dette (!) Håper du får en bedre opplevelse hos jordmor! Jeg har ikke tatt blodprøver enda men skal det i uke 15/16 tror jeg det var. Det var etger svangerskapsskjemaet sine anbefalinger
 
Så kjipt at legen ikke kunne dette (!) Håper du får en bedre opplevelse hos jordmor! Jeg har ikke tatt blodprøver enda men skal det i uke 15/16 tror jeg det var. Det var etger svangerskapsskjemaet sine anbefalinger

Ja, det var litt kjipt! Gleder meg til jordmorbesøk [emoji7] åja, kanskje ikke legen hadde helt feil da. Men virket seriøst som om jeg var hans første gravide pasient!
 
Back
Topp