atter en gang..... !

nutta06

Glad i forumet
Huff, at d går ant... jaja, jeg visste det jo egentlig... men jeg hadde jo et lite håp om at jeg ikke skulle bli like dårlig som med di andre tre...(lurer på hva som fikk meg til å tro at d skulle gå ant?!) Men, jeg har jo gådd inn i det her med vidåpne armer... Men vet jo at det kommer til å bli tungt..

Allt som jeg spiser blir jeg kvalm og dårlig av etter noen minutter... allt unntatt pepsi max... men det går jo ikke ant å leve på det... Prøvde meg på fruktsuppe i dag uten hell.. ristet brød var heller ikke noe suksess...

Noen som kan komme med gode råd så er jeg dere evig takknemmlig... Vil ikke bli like dårlig som med forrige.... Vil prøve å forebygge... men er det mulig tro?

Håper på mange svar!!!

"Kvalm"[:'(] klem fra

salt kjeks, mandler, eplemost, lakris - prøvd noe av dette??

ostehorn uten noe på hjalp meg, eg spiste stort sett hele tidn, hjalp på kvalmen.

Heia! Jeg spiste pepperkaker. En hel haug! Inneholder jo ingefær, og det hjalp meg.

Jeg spiste ingefærkapsler, men det hjalp ikke i det hele tatt...   
Det eneste som hjalp meg var å holde seg unna alt jeg ble kvalm av, men det er ikke alltid like lett det heller..

Jeg blir også kvalm av alt jeg spiser, det eneste som hjelper meg mot kvalmen er: lakris, rustne spiker (sukkertøy) og tyrkisk pepper. Dessverre er alt godteri. Men på kvelden når jeg er som aller verst er det godt å spise litt av dette og ikke være kvalm en stund. Jeg har jo gått ned nesten 5 kg fordi jeg nesten ikke klarer å spise noen ting, så om jeg spiser litt godteri nå,så.... Ønsker deg veldig masse lykke til [:)]

Huff... den kvalme er ikke grei. Har og vært kvalm i begge mine forrige svangerskap.
Og det var jo lov å håpe at man skulle slippe kvalmen nå da. Så jeg skjønner hvordan du har det!
Hos meg går det i eplemost med farris, Ritz-crackers, tørre knekkebrød, røde epler og hyppige små
måltider. Har også prøvd meg på kjeks med ingefær i. Sliter ennå med kvalmen, men det hjelper
iallefall litt med alt jeg har skrevet ovenfor. Også går går jeg og venter på at kvalmen skal begynne
å slippe taket da.... Håper du overlever kvalmen eller finner en "kur" som kurerer kvalme din.
Lykke til!

Hos meg hjalp det bittelitt å spise hele tiden, holde blodsukkeret oppe liksom.

Kaptein-kjeks har jeg hørt skal hjelpe!

Det eneste jeg klarte å spise de første 4 1/2 månedene var grove, tørre knekkebrød og grove skonrokker (ikke noe smør eller pålegg), i små biter. Og drikke små slurker med vann (gikk ikke an å drikke store munnfuller, det kom bare rett opp igjen). Jeg klarte også å trykke ned en del moreller og druer. Det meste av annet mat jeg prøvde kom rett opp igjen...
Men, fortvil ikke, det går (mest sannsynlig) over! Hold ut [;)]

Hei å hå.... tuuuusen takk for mange gode forslag...[:D] veit ikke om dere andre har det sånn som meg, men jeg føler det sånn at jeg liksom ikke tåler maten jeg spiser... Kan spise, også ett par minutter etterpå kjenner jeg kvalmen rulle over meg... og da er det nok at jeg åpner munnen så kommer allt i retur...

Jeg har nettop laget meg sitronte med ingefær i... skal sette det til avkjølings sånn at jeg kan prøve det i morgen den dag... blir spennende... ellers så må jeg bare si at tanken på eks lakris, rustne spiker og lignende gir meg halsbrann... plaget av det og... ligger med pute og en dyne under hodet om natten for å få sove...

Hva vi ikke gjør for di vidunderlige barna vårres!!! [:D]

tror du at dm har det over allt på helsekostforretninger eller? D kan jo være værdt et forsøk?! Tusen takk iallfall.....

[:D]Tusen takk for svar alle sammen... Jeg vet ikke hvordan jeg får svart direkte til dn og dn personen... ? Noen som kan hjelpe meg? Såg det ble litt vanskeli for dere å vite hvem jeg mente angående helsekostforretninger...  Trodde det var bare å trykke på svar i den ruten hvor dere hadde skrevet, men det skjedde tydeligvis ikke slik som det skulle! Sorry alle sammen!! [:o]

Back
Topp