atopisk eksem

snupii

Forelsket i forumet
jenta mi har fått atopisk eksem synes det er dritt!!!!!! noen med erfaringer og/eller gode råd å komme med?? hva bør jeg gjøre evt IKKE gjøre?

Hold deg unna Ull[;)]

Det gjorde ting mye bedre her. Vi bruker olje hver gang hun bader, altså 1 gang i uka. Smører morgen og kveld med en fet krem, samt apolar eller mildison når det er hissig.

Vi måtte til hudlege og få kortisonkremer til minste her. Men han har heldigvis vokst det av seg i løpet av sommeren[:)][:)].

Vi brukte aldri ull inne på huden, ikke bodyer/strømpebukser med sterke farger, er visst et stoff de avgir som barn med atopisk eksem reagerer lettere på.. Badet han i olje, brukte ikke såper på kroppen hans og smurte han med gode fete kremer som vi kjøpte på apoteket...

Som sagt så forsvant dette i løpet av sommeren og har ikke kommet tilbake, så de kan vokse det fra seg fort[:)]. Håper det samme skjer med jenta di[:)]

sønnen min har det også og vi fikk henvisning til hudlege og der fikk vi et opplegg vi skulle følge. skulle bade i kaliumpermangnat bad i en uke (kp bad kalles dette) dette kjøpes på apoteket og har i badevannet. ( vannet blir lilla) og så trappe ned badinga til annenhver dag  i uke 2. og i uke 3. 2 dager i uka og uke 4 1 gang i uka og dette holder du ved like.
og når eksemen kommer tilbake så starter du med behandlingen igjen.

og så elocon krem som du får på resept er veldig bra[;)] og adrema exomega crem som du kjøper på apoteket smører du ofte med så huden ikke blir tørr.

dette har vi gjort og det har hjulpet sønnen min, han klødde seg til blods både våken og i søvne og han hadde sandpapir til hud.

Smøre henne godt hver dag med fet krem, unngå ting som gjør at man blir litt "tørr" ull, strikket tøy mot hud osv..
Ellers er det utrolig ekkelt å bli klam/varm, da klør man utrolig fort, lurt å gå til lege å
få kortisonkrem! Jeg selv har blitt så ille at jeg måtte ha lysbehandling. Men det er greit å
gå til lege og få hendvisning til huslege mener jeg, de sjekker det godt, og tar ofte også
allergistest. For atopisk eksem KAN bringe med seg allergier.

Har god erfaring med et liniment som heter Locoid Crelo 0,1 %. Kjempeeffektivt. Jeg fikk det til minsten da han var 4 måneder og i løpet av noen uker var det helt borte.

Huff da.. det er kjipt[&:]
har det selv og det som funker for meg er fuktighets kremer/salver.. bruker apobase jeg da[:)]
så bør det være fin luftfoktighet i huset ikke for tør luft..
smør med kortison krem når det trengs og bare på de områdene som er såre/tøre osv.
ikke kle på så mye at hun svetter mye for det gjør ting være i allefall for meg.

Syden turer skader heller ikke, og kan gjøre godt for huden:)

Back
Topp