Atopisk eksem

Franciska

Glad i forumet
Flere med barn med atopisk eksem? Hannah har ikke sovet godt på over to uker. Og jeg har gjort alt! Holder på å bli gal. Synes så synt på vennen min. 

snuppa her har atopisk eksem....
hatt siden hun var 3  mnd gammel, smører hver dag med fuktighets krem opp til flere ganger om dagen. verre om vinteren.
hun får phennamin hver kveld som stillner kløen om natta og hun blir smørt ved hvert utbrudd 2 ganger om dagen med apolar krem.
må bruke blenda sensitiv vaskepulver, alt annet reagerer hun på med en gang.
hun har såpe for sensitiv hud, solkrem for sensitiv hud og alt som følger med.
nå er det en vane sak for oss, men i begynnelsen var alt så mye å huske på, men det gikk seg til etter hvert..

Hs mente hun hadde atopisk eksem, men hun har ingen kløende, væskende områder.
Bare veldig tørr og "nuppete" på ben og armer.

Atopisk eksem er vel først og fremst i knehaser o.l.?

Finner ingen gode kremer jeg, som hjelper på den tørre huden. Noen forslag?

nr 3 og nr 5 i rekka har atopisk eksem.
nr3 er den som absolutt ar det verst. sprekker i ledd(hånd,fingre,kne,albu,ankler,tær osv)
blir ofte infisert..har ikke tall på hvor mangr brannkoppbehandlinger vi har hatt. haka sprikker å.
mye smøring..frøkna er etter hvert blitt svært flink å smøre sjøl(5år),antihistamin og kp-bad...sånn går dagan

aderma exomega er fin..og ellers bruker vi blå og rød apobase som fuktighetskrem

vi bruker aderma hver dag...og ved utbrudd, som er ganske ofte må vi smøre med apolar...

Her har storesøster atopisk eksem, tror ikke hun er så veldig utsatt.. Men vi bruer iallefall Aderma og er veldig fornøyd.[;)]

ORIGINAL: mamsemor

Akkurat slik er Emilie også.
Fikk først beskjed av en barnelege at det var atopisk eksem, men på en måte han ikke hadde sett før[8|]
Vært hos hudlege og da fikk vi ENDELIG et svar, etter å ha lett over halvannet år.
Hun har bare mye talgproduksjon, som fører til nupper på kroppen. Blir jo nesten som små kviser.
Har forsøkt å klemme på de, og da blir de borte.

Heldigvis har det bedret seg litt her i gården, men fikk beskjed om at det kunne ta mange år før hun ble kvitt det helt.

jentene mine og jeg hat atopisk eksem..
vi smører oss hver dag med a-krem..og det hjelper masse..

om hun klorer seg opp så kan du få kjøpt store plaster på ca 10*10 cm på apoteket som du kan legge på der hun er på det værste eller legge på  en lite bandarse der hun er værst med krem under...

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: Lykkelig*mamma

ORIGINAL: mamsemor

Akkurat slik er Emilie også.
Fikk først beskjed av en barnelege at det var atopisk eksem, men på en måte han ikke hadde sett før[8|]
Vært hos hudlege og da fikk vi ENDELIG et svar, etter å ha lett over halvannet år.
Hun har bare mye talgproduksjon, som fører til nupper på kroppen. Blir jo nesten som små kviser.
Har forsøkt å klemme på de, og da blir de borte.

Heldigvis har det bedret seg litt her i gården, men fikk beskjed om at det kunne ta mange år før hun ble kvitt det helt.

Er det atopisk eksem altså[8|]

Gutta mine blir sånn nuppete i kinna og tørr i huden. Av og til små kviser og.

Trodde det bare var vanlig tørr hud jeg[8|]

Etter det jeg har skjønt så er det ikke atopisk eksem.
Det er bare tørr/nuppete hud[:)][:)]

Vet det er lenge siden dette innlegget ble laget. Men har et tips[8D]

Aloe Vera Propolis krem er en veldig god krem. Inneholder ren aloe vera, og inneholder det de kaller "naturens antibiotika", propolis.
Har lest artikler om barn med eksem hvor kremen har fungert, så er jo verdt å prøve.

Gjerne send meg en pm hvis du vil vite mer.[:D]

begge mine har atopisk eksem

eurax...

Back
Topp