Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
takk for det. jeg har heller aldri vært så bra i eksemen som jeg er nå men innimellom bruker jeg betnovat krem. har hørt at spenol skal være bra, må kanskje prøve den.
Sønnen min hadde atopisk eksem da han var liten og karbamid salve fra apoteket samt aloe vera gel brukte vi med godt resultat. *kryss i taket* så vokste han det av seg da han var rundt 4-5 år.
E kjempe-plaga med atopisk eksem til vanlig, har allergi som gjør det verre, og nu i svangerskapet må æ jo ligge unna min kjære hydrokortison![:(] Men æ bruke Aderma for atopisk hud fra apoteket. Den e veldig bra, men veldig dyr. Du får både krem, renseprodukta, dusjolje osv.
Det som e så rart, e at æ e nesten kvitt eksemen min nu! Enda æ har dilla på appelsin som æ e kjempeallergisk mot, og at æ nesten har kutta ut å bruke aderma! Kanskje svangerskapet har kurert mæ?[:D]
Lykke til ihvertfall!
Jeg har fått Elocon 0,1% på resept hos hudlegen. Det hjelper utrolig bra mot min atopiske eksem. Tror ikke det er kortison i den! Anbefaler den veldig altså!!
Er kortison i elocon.....Og jeg hadde den før jeg ble gravid, men etter jeg ble gravid fikk jeg en ny type..Men den har kortison i seg den også...
Men det er greit å bruke kortison salve hvis du er ekstremt ille, og hvis du har små områder du smører...
Jeg har blitt MYE verre ette jeg ble gravid med eksemen, så ikke alle blir bedre... [:(]
Jeg er så ille nå, at jeg kunne revet av meg huden!![:@] Det klør og klør og klør...!!!!Blir helt gal!!
jeg fikk beskjed av legen at jeg kunne bruke den til nød. altså betnovaten. og det har jeg gjort. men vil helst ikke bruke hvis det kan være skadelig for barnet. skal kjøpe spenol jeg. men jeg bruker også astma medisin med kortison og den sa hun jeg kunne bruke flere ganger for dagen. så jeg vet ikke jeg.
Tror de ser det litt an. Babyen har det ikke godt når mor klør av seg huden sin i løpet av svangerskapet heller, da får man heller behandle med kortison. Risikoen er jo minimal. De vet lite om virkningen på mennesker i et svangerskap da svært få tester blir utført på gravide (naturlig nok). Og mennesker og mus er ikke heeeelt like - heldigvis. [:)]
Jeg har atopisk eksem, og har fått Apolar på resept av legen. Og jeg bruker den salven når det trengs.
Vil anbefale deg noen kremer: Aderma sin er fin i ansiktet! Helosan er fin på kroppen, også er locobase og apobase veldig vanlige kremer! Håper det ordner seg for deg! Viktig å behandle med evt. kortisonkrem i en viss periode, for så å kutte ut og holde huden fuktig! Da er det viktig å ikke dusje mer enn nødvendig, ikke vaske hendene mer enn nødvendig og sånn, også smøre seg 3-4 ganger daglig!! [;)]
Ja, jeg vet, har blitt mye flinkere til å smøre meg inn, så det er faktisk en god stund siden jeg måtte ty til Apolar-kremen. Aderma har aldri funket på huden min, Spenol gjør alt bare verre, men huden min liker Vaseline Int. Care. Så jeg bruker masse av det. [:D]
Heldigvis har jeg ikke eksem på store områder, mest på puppene (auau) og på høyre arm, men det er plagsomt nok. [:)]
både jeg og datteren min har det og vi bruker Aderma Exomega krem og badeolje/såpe! datteren min har blitt helt fin i huden!![:D] jeg hadde litt lengre innkjøringsproblemer med at jeg ble tørr i huden når eksemen forsvant,men det er bedre nå! [:D] så den anbefaler jeg på det sterkeste!!
Huff, visste ikke at det var kortison i Elocon-kremen jeg. legen sa ikke noe om det. Og jeg kunne ikke se det i innholdsfortegnelsen heller. Men godt dere sa fra. Da skal jeg være forsiktig med den kremen...har heldigvis bare brukt den en gang etter at jeg ble gravid!