Atopisk eksem

Lillemor21

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Augustmødrene 2014
Har hatt det hele livet, men vært "fin" nå de siste årene, med få utbrudd som gav seg med et par dagers smøring med kortisonsalve. Men nå etter at lillemann kom til verden har det blusset skikkelig opp, og på plasser det jeg aldri har hatt det. I hodebunnen, rundt øynene, mye i ansiktet, og armkrokene(det er vanlig).. Og kan jo ikke smøre meg med kortisonsalve i ansiktet, er det noen som har råd? Er det hormoner som styrer dette? Jeg fullammer bare sånn til informasjon..

Har vel ikke noe annet råd enn å ta det opp med legen ;)

Jeg også har fått igjen eksemen siden graviditet i 2013. Hadde da vært fin i mange år. Utrolig plagsomt. Jeg har det helst på hendene, men sliter mye med kløe på kropp.

Jeg har smurt i ansiktet også ved behov, også tar jeg allergitabletter daglig. Mulig det er hormonelt, men jeg har ikke ammet på et halvt år, og det er fortsatt ikke bedre :/

Tenkt på å prøve lysbehandling? Funket bra her da jeg tok det for noen år tilbake.

Jeg har også god erfaring med homeopat. Jeg fikk masse eksem i ansiktet en periode, og ingenting hjalp. Men etter en time hos homeopat med påfølgende medisiner, forsvant det. Har aldri sett snurten til det siden :-)

Visst kan du smøre deg med kortisonsalve i ansiktet, men ville prøvd noe heeelt mildt som feks Hydrokortison til å begynne med.
Har du snakket med lege ang kortisontabletter?

Har fått beskjed av lege at eg kan smøre meg med kortisonsalve i ansiktet, men kanskje du skal høyre for sikkerhetskyld. Det fins mange typer, eg har fått ein mildere som fint fungerer i ansiktet (har brukt rundt augene og munn). Høyr med legen din :)

Førstegangs - Desemberbaby <3

Mannen min har hatt atopisk eksem hele livet. Så visstnok ut som en kjøttkake da han var liten, hans ord. Var fin i mange år, Ca 15 år. Plutselig en dag fikk han utbrudd. Og har hatt det siden, i Ca 3,5 år. Har prøvd ut en del medisiner, men ingenting hjelper. Smører seg også med Dermovat og Protopic. Eneste som holder det i sjakk. Nå skal han snart på en ukes utredning på sykehuset. Disse slavene som er nevnt fikk han på resept hos hudlegen.

Back
Topp