Atopisk eksem

Torjussen

Forelsket i forumet
Dere som har hatt/har barn med atopisk eksem, hvordan har det vært å bade i klorvann med de? Skal dette unngås?

En annen ting jeg lurer på er hva slags kremer har dere vært fornøyde med?
Vi har locoid og mildison, men føler jeg aldri helt får tatt knekken på det? Bruker også litt locobase.
Noen som har god erfaring med andre typer? Tips mottas med takk!!

Det med klorvann er jeg usikker på, men vil tro vann som tørker ut huden ikke er no særlig.. Men ikke sikker jeg altså! Jeg bruker aderma exomega, for atopisk hud.. Har også brukt mildison for å få knekken på det værste.. Prøver også ut melkefri melk nå for å se om det gjør ting bedre.. Eller så fikk jeg anbefalt en krem av barnelegen men husker ikke hva den heter jeg:/

Har bader begge barna med atopis eksem,bruker veldig mye locobase og a-derma.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Dattera mi på 4 mnd har nok fått atopisk eksem (pappa'n har det også). Men med klorvann har jeg ikke tenkt på ennå.. Vi smører med Locobase Repair, den fungerer kjempebra her!!

Jeg fikk beskjed av hudlegen og smøre med kortison til det var bra, og så smøre med locobase morgen og kveld.. Men synes aldri det blir helt bra, og er ikke noe særlig glad i å smøre med kortison hele tiden.. Men dere smører med "vanlige" kremer selv om huden er litt rødflammete?

Jeg bruker en krem som ble anbefalt av en hudlege på Volvat: LIPIKAR.

Den har vært helt fantastisk og eksemet holdes borte med den. Prøvde andre kremer som ikke fungerte, så jeg sverger til denne. Helsesøster bruker visst denne selv også. Er en hvit pumpeflaske fra et fransk merke som kjøpes på Apotek (tror jeg).

Anbefales :)

Den har vært helt fantastisk og eksemet holdes borte med den. Prøvde andre kremer som ikke fungerte, så jeg sverger til denne. Helsesøster bruker visst denne selv også. Er en hvit pumpeflaske fra et fransk merke som kjøpes på Apotek (tror jeg).

Denne ble redningen vår og.. lipikar la roche eller noe? Har også pumpeflaska, den er super!

-talatuten-

La roche posay og aderma er begge serier utvikla for atopisk eksem!! Kjempe gode begge to! Eg brukar aderma sin exomega!! Brukar krem mest men den som heiter balm når det er verst! Klor tørker ut huda og er ikkje bra for eksemen! Aderma har ein eigen krem som ein kan bruka før bading i klor! Husker ikkje kva den heiter..! Eg er mykje plaga med eksem sjølv og begge ungane har fått det..!

Dere som har hatt/har barn med atopisk eksem, hvordan har det vært å bade i klorvann med de? Skal dette unngås?

En annen ting jeg lurer på er hva slags kremer har dere vært fornøyde med?
Vi har locoid og mildison, men føler jeg aldri helt får tatt knekken på det? Bruker også litt locobase.
Noen som har god erfaring med andre typer? Tips mottas med takk!!

Klorvann vet jeg ikke så mye om, dessverre.

Men min 4 måneder gamle gutt har atopisk eksem. Jeg smører nå med Aderma Exomega 2 ganger daglig og litt Eucerin Aquaphor. Når det er skikkelig ille bruker jeg hydrokortison. Men siden dette er så sterkt for huden prøver jeg å unngå det i det lengste. Det er opp og ned med eksemet til Aiden, jeg vet ikke hvorfor siden han hittil bare har fått mme siden han fikk eksem, men av og til forsvinner det litt av seg selv, mens andre ganger er han veldig plaget. Kremene han bruker er helt okei, men jeg leter fortsatt etter vidunderkremen :)

Den skal vi prøve - takk for tips!

Back
Topp