Atopisk eksem...?

Wicked

Glad i forumet
Noen her som har det...? Eller ungene...? [8|]

Aron har fått et veldig utslett på ryggen. Startet som et par tørre flekker som vi fikk beskjed om bare å smøre med lotion av legen på 1-års kontrollen. Men nå har det blitt større og større... Nesten over hele ryggen... [:(] Røde prikker noen steder, tørre flekker andre steder. Tror ikke det plager han, det virker hvertfall ikke som det klør. Utenom at han vrir seg med EN gang jeg legger han på stellebordet... men det kan jo bare være faenskap fra hans side mener jeg... [8D]
Også er det bare på ryggen... [8|]

Han har generelt sensitiv hud, så jeg bruker vaskemiddel og skyllemiddel tilpasset dette... "Bruise like a peach" er et godt uttrykk å bruke om min sønn! [:D]

Bare lurer på om noen har en aning om hva dette kan være...? [8|]

Jeg har atopisk eksem, hatt det siden jeg var bitteliten baby. FY faen for noe dritt!!! [:@]
Altså, det høres ut som atopisk eksem, men kan også være en reaksjon på noe.
Sånn som det høres ut, burde du få legetime fort som f, i tilfelle det finner på og lure seg vekk igjen, og komme tilbake senere. Typisk at det er vekke til man får knødd seg og bestille time hos lege. Da kan han ta prøver som kan utelukke evt. allergier [:)] Lykke til. Klem [:D]

ORIGINAL: Tyttebæra

Jeg har atopisk eksem, hatt det siden jeg var bitteliten baby. FY faen for noe dritt!!! [:@]
Altså, det høres ut som atopisk eksem, men kan også være en reaksjon på noe.
Sånn som det høres ut, burde du få legetime fort som f, i tilfelle det finner på og lure seg vekk igjen, og komme tilbake senere. Typisk at det er vekke til man får knødd seg og bestille time hos lege. Da kan han ta prøver som kan utelukke evt. allergier [:)] Lykke til. Klem [:D]

Aaaaaah, da skal jeg ringe ned i morgen tidlig!!! [:D] Sønnen til venninna mi har det også, og han plages veldig med det. Klør og klør og klør og klør... [&:] Hun får faktisk ekstra tilskudd hver mnd fra nav på 500,- fordi hun må ha spesielt vaskepulver, og slitasje på klær og sengetøy og sånn... [&:]
Men takk, da skal jeg få sjekket det sporenstreks! [:D]

Mathea har akkurat det samme, og alle rundt meg HYLTE atopisk eksem med en gang jeg nevnte en tørr flekk. Syns det er så "lett" å kalle det atopisk eksem jeg, blir som unger som er litt over gjennomsnittet aktiv-vips så har de adhd. skjønner?!
Jeg smørte og smørte og smørte med alskens kremer, og har sikkert brukt en liten formue på forskjellige kremer, men så ble det ikke er så kaldt i lufta her lengre, og hun var myyye bedre. Legen sa det ikke var eksem, men typisk vintertørr hud. Jeg merka at hun ble verre ved bruk av ull innerst-nok en gang hyla folk eksem, men nok en gang rista jeg på hodet.
Jeg bader henne i NAF badeolje og smører nå med Locobase kun etter hun har bada, og hun har blitt helt fin! Det virket som at jo mere jeg smurte, jo verre ble hun faktisk. Legen snakket om at jeg kødda med det naturlige fettlageret i hudet ved å tilføre i kremer. Og man skulle ikke bruke lotion, kun krem.

[:)]

ORIGINAL: JeanetteR

Mathea har akkurat det samme, og alle rundt meg HYLTE atopisk eksem med en gang jeg nevnte en tørr flekk. Syns det er så "lett" å kalle det atopisk eksem jeg, blir som unger som er litt over gjennomsnittet aktiv-vips så har de adhd. skjønner?!
Jeg smørte og smørte og smørte med alskens kremer, og har sikkert brukt en liten formue på forskjellige kremer, men så ble det ikke er så kaldt i lufta her lengre, og hun var myyye bedre. Legen sa det ikke var eksem, men typisk vintertørr hud. Jeg merka at hun ble verre ved bruk av ull innerst-nok en gang hyla folk eksem, men nok en gang rista jeg på hodet.
Jeg bader henne i NAF badeolje og smører nå med Locobase kun etter hun har bada, og hun har blitt helt fin! Det virket som at jo mere jeg smurte, jo verre ble hun faktisk. Legen snakket om at jeg kødda med det naturlige fettlageret i hudet ved å tilføre i kremer. Og man skulle ikke bruke lotion, kun krem.

Takk [:)] Vi bader kun med olje vi også... Smører med A-creme... Men vi bruker BARE ull innerst da... [&:] Kanskje det er det som er feil... [8|]

Jeg sa det kunne høres ut som atopisk eksem, og at hun burde få det sjekka. Jeg har det selv, og vet hvor jævlig det blir etterhvert uten behandling. Jonas var sånn, fikk det sjekka, men han ble bra etter en uke eller to. Kan jo ikke kalles og være hysterisk det. Selv om gutten ikke klør, så kan det gjøre vondt uansett.

Jeg sa det kunne høres ut som atopisk eksem, og at hun burde få det sjekka. Jeg har det selv, og vet hvor jævlig det blir etterhvert uten behandling. Jonas var sånn, fikk det sjekka, men han ble bra etter en uke eller to. Kan jo ikke kalles og være hysterisk det. Selv om gutten ikke klør, så kan det gjøre vondt uansett.

Jeg las ikke innlegget ditt før jeg svarte jeg, så det var absolutt ikke ment som at du "hylte" at det skulle være det. Jeg skjønner at du som har det selv gjør andre oppmerksomme på det, null stress [:)][;)]

Jeg las ikke innlegget ditt før jeg svarte jeg, så det var absolutt ikke ment som at du "hylte" at det skulle være det. Jeg skjønner at du som har det selv gjør andre oppmerksomme på det, null stress [:)][;)]

[;)]

ORIGINAL: Wicked

Takk [:)] Vi bader kun med olje vi også... Smører med A-creme... Men vi bruker BARE ull innerst da... [&:] Kanskje det er det som er feil... [8|]

Det gjorde vi også skjønner du, men gikk over til bomull, og kutta ut a-cremen, for den flammet faktisk på huden hennes, selv om den skal være gull. Hun ble ihvertfall bedre av de få, men rette[:)] tiltakene vi gjorde. Heldigvis! Nå smører jeg henne to ganger i uken bare, når vi bader. Bader sjeldent for å ikke tørre ut huden mer, og det funker fint nå altså.

Her har vi også slitt med tørrflekker og nå har det blitt til røde nupper på ryggen. Dekker nesten hele ryggtavla hans. Men han plages ikke med det. HS og lege så nesten ikke på det og sa bare at jo det kunne kanskje være atopisk. Jeg fikk bare fortsette som jeg gjør.
Bader kun i olje. Av og til jeg bruker mild såpe (intimvask faktisk.. hehe) Smurte med a-crem. Det forsvant og var borte i noen måneder før det kom tilbake. Da bytta jeg ut vaskemiddelet med blenda sensitiv. Ble ikke bedre enda jeg smurte morgen og kveld med a-crem. Kutta ut tøymykner også. Men heller ikke det hjalp. Nå kjøpte jeg en body lotion fra en ny hudpleieserie som damene anbefalte. Og han har blitt merkbart bedre. Men de røde nuppene på ryggen forblir [:'(] Vi har aldri brukt ull pga disse tørrflekkene kom ganske tidlig i fjor..

Fastlegen min mente lille gutt hadde atopisk eksem etter å ha klødd seg i hodet til han begynte å blø bare 3-4 måneder gammel. Jeg gikk over til å smøre han med Aderma som er beregnet til atopisk hud, og han bruker aldri ull innerst på huden. Både jeg og HS tror han bare har sensitiv hud, for det har ikke vært noe mer kløing etter vi byttet badeolje og krem til Aderma. Jeg er også lys og sensitiv i huden, men ikke atopisk. Bruk parfymefritt vasepulver, unngå ull inn mot huden, ikke bad han mer enn en til to ganger pr uke, smør med en krem som er tilpasset atopisk hud.funka for oss:)

til dere med "eksembarn",prøv cocosa olje(kjøpes på helsekost) til å smøre inn i hodebunn og på kroppen!skal visst være veldig fin til det[:D]
og atopisk eksem er "typisk" symptom på melkeintoleranse....et lite tips bare(prøv å teste uten melkeprodukter en periode,så ser dere det raskt!).

ORIGINAL: Eva.anne

til dere med "eksembarn",prøv cocosa olje(kjøpes på helsekost) til å smøre inn i hodebunn og på kroppen!skal visst være veldig fin til det[:D]
og atopisk eksem er "typisk" symptom på melkeintoleranse....et lite tips bare(prøv å teste uten melkeprodukter en periode,så ser dere det raskt!).

Det er jo 2 forskjellige cocosaer, og jeg tror ikke jeg ville smurt noen av de på huden... [8D] Om ikke det finnes en 3 dje som er beregnet på hud og hår da...? [:)]

Det er jo 2 forskjellige cocosaer, og jeg tror ikke jeg ville smurt noen av de på huden... [8D] Om ikke det finnes en 3 dje som er beregnet på hud og hår da...? [:)]

kokosolje absorberes lett,og huden blir derfor ikke fet og glinsende :)Bruk den gjerne til å smøre kroppen etter en dusj. Dersom du sliter med utslett,solbrenthet eller irritert hud vil kokosoljen lindre plagene. (tatt fra bladet Soma-nyheter innen helse og kosttilskudd).

Vet også ei venninne av meg som bruker det på sin sønn,er helt ypperlig å bruke sier hun!!
(ekstra virgin coconut oil)

kokosolje absorberes lett,og huden blir derfor ikke fet og glinsende :)Bruk den gjerne til å smøre kroppen etter en dusj. Dersom du sliter med utslett,solbrenthet eller irritert hud vil kokosoljen lindre plagene. (tatt fra bladet Soma-nyheter innen helse og kosttilskudd).

Vet også ei venninne av meg som bruker det på sin sønn,er helt ypperlig å bruke sier hun!!
(ekstra virgin coconut oil)

Så kjekt! Alle lavkarbere har cocosa extra virgin i hus, så da skal det jammen testes ut [:D] Jeg vet at Afrikanere i Norge smører seg med coco butter, fordi de får fryktelig tørr hud pga kulden... Logisk i grunn [:)]
Takk for tips.

Var innom en hudlege på sykehuset her sist vi hadde time hos ernæringsfysiolog. Hun la merke til at han hadde noe røde prikker og var tørr i huden så da ringte hun bare bort til en kollega av seg og ordna så vi fikk komme inn et par minutter og prate med hudlegen. Der fikk vi høre at gutten har litt tørr hud, men ikke sånn helt ekstrem. Fikk beskjed om å la han bade i oljebad. Da snakker vi altså ordentlig masse badeolje i vannet sånn at han blir sleip som en fisk. Hehe... Fikk med et ark med tips og råd og der sto det at det skal være 1 dl olje i en balje med vann. Så det går unna med olje her i huset... Ikke så nøye hvilken olje vi bruker fikk vi beskjed om. Kjøp en billig en sånn at vi ikke blir fattige av å kjøpe all oljen til guttungen sa hudlegen. [8D] Hehe... Det virker kjempebra også! En gang i uka får gutten et oljebad der han sitter i sånn 15 minutter og plasker og koser seg. Han blir så utrolig myk og god etter den behandlingen og trenger faktisk ikke masse kremer og dill heller etter badingen. Oljen holder i massevis. [:)]

Back
Topp