Atopisk eksem

sandra 22

Gift med forumet
Dere med barn som har det, hva bruker dere av kremer???
Mikael ser ikke ut om dagen, han klør så han blør..vi smører og smører hele tiden,men han sitter å klør konstant....trenger sårt råd,folkens.....[:(]

Uff da, stakkars! Jeg har ikke erfaring selv. Men skal spørre venninna mi som har jente med atopisk eksem hva de bruker.

Men et tips er iallefall å unngå ull rett på kroppen. Kjøpt de med bomull inni! Bad sjeldent og smør ofte (som dere gjør). Har ellers ingen gode tips...

Ja takk om du orker å høre med henne en dag...vi er helt hjelpesløse her[:(][&o] får så vondt av han vettu,stakkar lille gullet mitt.

Prøv å la han være lenge uten klær på badet så han slipper å ha noen ting som skraper på kroppen hans...Uff, er så vondt når barna har vondt! [&o]

Jeg smører med den feteste kremen av A-derma og bruker i tilegg Mildison. Funker veldig bra om jeg er veldig flink å husker å gjøre dette 2 ganger for dagen [:)]

Åh, hva het kremmen vi brukte i fjor vinter da? Den var i allefall KNALL!! Jo, fant den på badet. Den heter Aco canoderm 5%. Vi prøvde flere fra A-derma, men denne var den som funka best på Tobias.

har ikke begynt å smøre han enda nå i høst/vinter, huden hans virker å være mye bedre. Men eksemen hans dukker ikke opp før det blir minusgrader da...

Vi bruker ikke såpe på henne, men Aderma Exomega dusjolje! ( apotek vare)

og vi smører med Aderma Exomega krem, Mildison kortison krem i ansiktet, og Elocon ( reseptbelagt) ellers på kroppen. Hun har nå og fått en annen kortisonkrem som brukes nedentil.
Vi har nå begynt å bruke en helt ny krem, Physiogel Hypoallergen A.I Creme ( fåes på apotek)

Ellers har vi kuttet ut mye ull da de med atopisk eksem kan reagere på det. Vi bruker å ha ull bodyen utenpå bomull bukse hvis hun skal bruke ull.

Viktig å ha så lite tøy på som mulig. Luftig tøy, joggebukse er mye bedre enn dongeribukse. Og så skal de kun ha på seg strømpebukse/stilongs når de skal ut, ikke når de er inne.

Her hjalp ikke noen aderma krem. Her går det i sebamed spesialkrem

Tusen takk dere, her hjelper ikke Adrema kremene,og vi har noen kortisonkremer også..men til ingen hjelp!!
Nå sist kjøpte jeg apobase, det er 60% fett i den, men til ingen hjelp..synst ikke de på apoteket er noe flink til å hjelpe når vi er der og spør om hjelp!! kommer bare med den Aderman som ikke er noe god til han...

Vi smører hele tiden asså, tror de er veldig flinke i bhg også..Ikke enkelt det her....
Takk for gode tips dere[;)]

ORIGINAL: * Babysyk *

Bruker a derma exomega krem og olje til bad. Hun har i perioder vært så ille, at vi måtte til legen å få sterke kremen og noe til å bade i. Det hjalp, for visst det er slik, så hjelper ikke vanlige kremer.

Så villa tatt han med til legen [:)]

ja vi har vært hos legen 2 ganger på 2 mnd...får bare kortisonsalver som ikke funker på han..Å når han klør så han blør svir det jo så fælt når vi bruker kortison på det...så det går ikke ann..

Apobase, den rød med olje.

www.agrosan.no <-- den bruker vi også.

Bruker du ull eller mørke klær innerst mot hudenI I så fall så slutt med det. Bruk hvit bomull eller lyyyyyyse farger innerst mot huden, de med eksem kan reagere på fargestoffene i mørke klær.

Hørtes ikke noe greit ut[:(]

Jeg har fått noen prøver på en ny krem som heter
Physiogel Hypoallergen A.I Creme. Den skal visst være kjempe god på atopisk eksem.

Hvis du vil, så kan jeg sende deg en prøve i posten (gratis selfølgelig), så du kan prøve.
Bare send meg pm hvis du vil det[:)]

God bedring

jeg brukte mye lokobase når jeg var som værst..men nå bruker jeg en krem du får tak i på felleskjøpet bl.a... litt usikker hva den heter, men er fra grene - lotion med 10% aloe vera - stooor tube som fungerer her i allefall. [;)]

Har dere vært hos hud spesialist også eller kun til fastlege? jeg ble ikke bedre før jeg fikk lysbehandling hos spesialist.. bare ett tips å ha i bakhodet [;)]

ORIGINAL: Cathrine83

jeg brukte mye lokobase når jeg var som værst..men nå bruker jeg en krem du får tak i på felleskjøpet bl.a... litt usikker hva den heter, men er fra grene - lotion med 10% aloe vera - stooor tube som fungerer her i allefall. [;)]

Har dere vært hos hud spesialist også eller kun til fastlege? jeg ble ikke bedre før jeg fikk lysbehandling hos spesialist.. bare ett tips å ha i bakhodet [;)]

Vi har vært hos fastlege og hudspesialist på gjøvik...men alt han sa var bare att mikael hadde atopisk eksem...var lissom ikke noen annen hjelp...må vel bare mase på fastlegen att de må hjelpe oss nå...han ser ikke ut,stakkar...

ORIGINAL: Katey

Physiogel Hypoallergen A.I Creme. Den skal visst være kjempe god på atopisk eksem.

Hvis du vil, så kan jeg sende deg en prøve i posten (gratis selfølgelig), så du kan prøve.

God bedring

Pm din er full[:D]

ORIGINAL: sandra 22

ORIGINAL: Katey

God bedring

Pm din er full[:D]

Har ordnet det nå[:)]

her går det no i strutseolje.
fikk hydrokortison me legen, men he ikkje brokt den på snart 2 år sida den olja tok ekseme.
dyr, men absolutt vert det[:)]

Kom på en kreme som funket som fjell som jeg brukte før. Husker ikke hva den het,men det var ren sauefett[;)] Var vell litt snakk om den en gang før. Selges i tube tror jeg. Men på apoteket vet de sikkert hva man mener om man spør. Ren lanolin. Kansje het den lanolin å??

Back
Topp