Atopisk eksem - ulltøy?

Lizzie83

Flørter med forumet
Lille L fikk påvist atopisk eksem for en måneds tid siden. Nå begynner det å bli kaldere og jeg vil kle han litt varmere, men vet at ren ull irriterer huden. Vet han kan bruke ullblanding med silke eller bambusull, men trenger anbefalinger til merker.

Er det noen andre som også har atopisk eksem?
Forslag til bodyer/longs/strømpebukser i ulllblanding som atopikere kan bruke?

Har ikke atopisk eksem, men faren hennes er ekstremt plaga. Så vi ønska oss primært klær fra nøstebarn i ull/silke i tilfelle. Tror også joha har noen med bomull innerst :)

Joha har noen bodyer med bomull innerst og ull ytterst. Er til nå fornøyd med de.

Har ikke fått påvist atopisk, men er veldig plaga med eksem på mi også, helsesøster mener det minner om atopisk eksem, så dette lurer jeg også på.
Er disse plaggene mye dyrere enn vanlig ull? Syns ull er så dyrt fra før av,men vil jo selvsagt kun det beste for jenta mi. Er ganske grønn på hva som er bra og ikke..

Sniker från Mars..

Min tjej har atopisk eksem och vi använder bomullskläder, fleece ,bambus eller där det är bomull/ull

Har ikke fått påvist atopisk, men er veldig plaga med eksem på mi også, helsesøster mener det minner om atopisk eksem, så dette lurer jeg også på.
Er disse plaggene mye dyrere enn vanlig ull? Syns ull er så dyrt fra før av,men vil jo selvsagt kun det beste for jenta mi. Er ganske grønn på hva som er bra og ikke..
Nää samma pris tycker jag :) kanske billigare beroende på märke

Atopisk eksem her også. Så bruker ikke ull. Holder oss til myke ting som bomull og fleece :) syntes ull er dritt selv. Klør og er bare æsj. Så bruker det ikke på barna heller :)

Tassen her har eksem, men eg har ikkje sett at det har blitt verre av ull. Her er det fuktighet som er verstingen, gulpefuktige klær gir eksem på brystet f.eks.

Når huden hans er bra kan vi bruke ull med viskose ("bambus") inni. Når huden er dårlig (utbrudd) må vi bruke bomull eller viskose.

Jeg er veldig følsom i huden selv uten at det er blitt satt navn på det. Bomull er gull. River/ klipper av alle lapper i klær, blir gal av dem
Jeg er atopiker selv, men er ganske bra i huden nå som voksen. Får imidlertid fort fuktighetseksem av polyester og andre syntetiske materialer.

Elsker viskose og bomull, men favoritten er silkeull. Blir aldri sår i huden av silkeull dersom huden allerede er frisk. Men har man utbrudd av eksem bør all ull unngås til huden er bedre igjen. Det går jo som regel i perioder. :)

Jeg er atopiker selv, men er ganske bra i huden nå som voksen. Får imidlertid fort fuktighetseksem av polyester og andre syntetiske materialer.

Elsker viskose og bomull, men favoritten er silkeull. Blir aldri sår i huden av silkeull dersom huden allerede er frisk. Men har man utbrudd av eksem bør all ull unngås til huden er bedre igjen. Det går jo som regel i perioder. :)
Jeg merker jeg blir veldig analytisk, er litt sånn: er det noe jeg har spist som han har fått i morsmelka, er det noe mat han har spist, klarer liksom ikke tro han har utslett evt eksem av ingenting. Men vi er henvist til barnelege så da får vi høre hva han tenker...

Back
Topp