Atopisk eksem søsken

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Hei! Noen som har barn med atopisk eksem? Her har storesøster det, så lurer på hvor sannsynlig det er at lillesøster og får det. Vet ikke om vi bør unngå ull for å være på den sikre side. Noen med erfaringer?:)
 
Min eldste hadde det ikke, men mellomste hadde det. Har vokst det av seg nå.
Minste ser ikke ut til å ha fått det enda, men så er hun bare 6 uker :)
 
Jeg har det selv, lillesøsteren min har det ikke. Vi er veldig forskjellige generelt :knegg:
Fingrene krysset for din lille! :happy:
 
Hei! Noen som har barn med atopisk eksem? Her har storesøster det, så lurer på hvor sannsynlig det er at lillesøster og får det. Vet ikke om vi bør unngå ull for å være på den sikre side. Noen med erfaringer?:)
Jeg har en gutt som var svært plaga med atopisk eksem som baby. Eldstejenta mi hadde også veldig sensitiv hud som liten, men ikke like ille. Baby nå har mye hormonutslett, og jeg er forsiktig med å bruke såpe og parfyme. Tiden vil vise om hun har like sensitiv hud som sine søsken.
 
Hei! Noen som har barn med atopisk eksem? Her har storesøster det, så lurer på hvor sannsynlig det er at lillesøster og får det. Vet ikke om vi bør unngå ull for å være på den sikre side. Noen med erfaringer?:)

Alle mine reagerer på ull, dessverre. Kan kun bruke tolags.
 
Hei! Noen som har barn med atopisk eksem? Her har storesøster det, så lurer på hvor sannsynlig det er at lillesøster og får det. Vet ikke om vi bør unngå ull for å være på den sikre side. Noen med erfaringer?:)
Min eldste hadde atopisk eksem og reagerte på ull fra starten av, har vokst det av seg nå. Merker ingen tegn på at lillebror reagerer :)
 
Begge to har det her. Usikker på hvem som har mest, spørs litt på hva man ser på. Bruker canoderm, lege sier det er det beste middelet å bruke. De snakker også om kortison for å dempe det når det er feks tørre flekker på kroppen. Siste tiden har begge vært mer plaget enn vanlig, "ru" hud på mage og rygg og svir når de smøres med krem... veldig ubehagelig for dem, og håper det blir bedre når de blir eldre. Statistikken er på vår side.
 
Back
Topp