Atopisk eksem på baby.

Evette

Gift med forumet
Minisjef er 13 uker. Huden i ansiktet har vert tørr og ekkel nesten helt siden fødsel, men den siste uka har det vært ekstremt ille. Det ligner på atopisk eksem, men det er kun i ansiktet han får det. Har ikke vært til lege ennå, så tør ikke å bruke kortisonkremer eller noe. Nå smører vi med noen hudkremer som HS anbefalte, men gutten et veldig plaget.
Noen gode tips til hva vi kan smøre med/gjøre for å lindre plager?

Da bør du ta kontakt med Lege om kremene hs anbefaler ikke funker :) kortison skal helst ikke smøres i ansiktet.

Da bør du ta kontakt med Lege om kremene hs anbefaler ikke funker :) kortison skal helst ikke smøres i ansiktet.
Vet ikke om hs mistenkte atopisk eksem når hun såg på det. Det er nytt for oss også, vi bare tror det er det han er plaget med siden det er konstant og blir veldig sårt i perioder.. kremene vi fikk med hs var fuktighetskrem

Babyer får atopisk eksem i hovedsak i ansiktet.

Så gå til legen!

Babyer får atopisk eksem i hovedsak i ansiktet.

Så gå til legen!
Ja. Men jammen ikke lett å få time før jul! Og mistanken om atopisk har jo ikke vært der hele tiden, siden babyer ofte får litt hudplager av ulike slag. Vi trodde jo i starten at det bare var tørr hud..

Vi dro til lege og fikk i første omgang mildison. Den er reseptfri og er en "fet og mild" kortison!
Var ikke nok mot eksemen til vår lille, så ble henvist rett til hudlege og fikk time en uke etter! Ting går fortere med barn. Ring legen du :)

Jeg ville brukt La Roche-Posay Lipikar Balm Ap+ som forebyggende. Når det er så ille som nå ville jeg brukt mildison (reseptfritt) inntil en uke og fortsatt med La Roche-Posay Cicaplast Balm og lipikar. Hør på apoteket om de produktene, de kan hjelpe deg med det:)

Ikke så lett å få time før jul nei, men prøv. Her hadde jeg antakelig fått det, som sånn på-dagen-time om jeg ringte om morgenen.

Alternativt får du prøve mildison, husk en god og fet fuktighetskrem 10-15 min etter og forsiktig i ansiktet for den skal nå ikke i øynene.

Ikke så lett å få time før jul nei, men prøv. Her hadde jeg antakelig fått det, som sånn på-dagen-time om jeg ringte om morgenen.

Alternativt får du prøve mildison, husk en god og fet fuktighetskrem 10-15 min etter og forsiktig i ansiktet for den skal nå ikke i øynene.
Jeg kan prøve igjen å prøve å krangle meg til en akutttime. Men vil legen kunne gi en diagnose der og da? Nå er huden til lillemann tørr men sårene er grodd og borte. Men han kan vel uansett gi oss en resept på noe mildt som kan lindre inntil vi får utredet hva det er? :)

Ring legen din, barn har rett på time iløpet av dagen. Du kommer garantert inn før jul om du ringer.
Jeg er plaget med dette.

Lille min har atopisk eksem. Fikk anbefalt NAF badeolje av både hudlegen og barnelegen. Samt minicare bodylotion. Det har vært som dag og natt på lille her. Etter bare 1 bad kunne jeg se forskjell. Så lenge vi bruker det har jeg ikke trengt kortisonkrem :) Virkelig å anbefale!

Min jente hadde dette og vk fikk beskjed om å bruke baby olje til hver bad og fuktighet krem morgen og kveld. Dette hjalp veldig en periode men så fikk hun det over hele kroppen og hun blei så plaget at vi til slutt fikk en krem på blå resept som må smøres morgen og kveld.

NAF badeolje er gull, og canoderm fuktighetskrem er eneste som er medisinsk bevist å hjelpe og forebygge, pluss at du kan få den på blå resept hos legen :)

Back
Topp