Atopisk eksem og ull!?

Julibaby08

Forelsket i forumet
Gutten min på 6mnd har fått atopisk eksem. Det sa legen for ca 1mnd siden. Han anbefalte å smøre meg en god krem...og sendte henvisning til en spesialist på barneeksem. Men så har jeg lest litt om det på nettet, og ser at mange velger å ikke bruke ull?? Jeg har jo brukt ullbodyer og strømpiser på gutten min nesten hver dag nå når det har vert så kaldl!! Det sa legen ingenting om! Idag da jeg badet sønnen min la jeg merke til at han hadde veldig mye eksem på ryggen... noen som kan snakke av erfaring om hva jeg burde gjøre?? Ull skal jo være så godt nå i kulden...?!..Bør jeg gå over til bomulls bodyer igjen? Og kanskje ull over det igjen!? Eller.... Håper at det er noen som vet litt mer enn meg her [:)][;)]

Jeg kan ikke så mye m atopisk eksem, Men jeg vil no tro at det er lurt å ikke ha på noe som kan irritere. Og det er desverre ull noe av. Så jeg ville ha gått over til bomull innert og ull utenpå. Også holdt meg til parfymefrie vaskemidler og tøymyknere

Du kan kjøpe spesial ull med silke!
Lillesøss har alltid vært EKSTREMT plaga med A-eksem, men denne ulla har hu tålt... Husker ikke hvem det er som selger det, men kan finne ut... (Er ganske dyre produkter). Vet Bia Design hadde dette, men de har skifta navn til ett eller annet (homeparty greier)...

Dette lurer jeg også veldig på! Jeg elsker ull! Og har masse til jenta mi. Nesten alt undertøy er ull, samt pysjamaser! Men hun har også litt atopisk eksem.
Hun har utbrudd nå for tiden, men bruker fremdeles ull på henne..
Er dette veldig dumt??

Ull bør man unngå, ja.. Bendik var ille i fjor vinter, da brukte vi ikke ull på han. I år er han veldig fin i huden og tåler også ull på kroppen. Så jeg ville egentlig også si at de kan vokse det fort av seg![;)]

edit: mente self at vi IKKE brukte ull på han!

oi! sønnen min har også det og jeg har ikke hørt noe om dette med ull[8|]
vel,vel! da får jeg slutte med det!

Jeg fikk beskjed om å bare prøve meg frem med ull, og ikke bruke det dersom jeg så det ble verre. Heldigvis har han ikke reagert på det!!!

Men du... enten var det på lindex, cubus eller kappahl, der har de ullbodyer med bomull innerst! Se om du får fatt i de! Ellers så har jeg et ullteppe liggende under lakenet på senga hans, det varmer ganske godt når han sover ihvertfall!

Du bør unngå ull rett på kroppen, men det finnes masse ullklær med et tynt lag med bomull inderst.
Dette har hjulpet i de tilfellene jeg kjenner til.
Cubus selger slike. Merket er peanuts og de er helt supre.
Har en del bodyer og longs derfra, og guttene mine stortrives i de. De holder fasongen veldig godt, og guttene er like varm i disse som i rene ullklær[:)]

nei, det er ingen god kombinasjon. Her tålte snuppa de fra cubus, som er kombinert ull og bomull[:)] Heldigvis vokst det fra seg nå

Nå når de er så små gidder jeg ikke å bry meg med ull, det er ikke lange turene de er ute uansett.
Men til min eldste har jeg brukt cubus sine som er strikka med bomull innerst og de klør IKKE. Vi har Mye atopisk eksem, jeg, eldste og minste har det. ull rett på huden irriterer, spesielt om de blir varme.
På mini så bruker jeg kun bomull innerst, skal han ut å leke tar jeg på ullbukse utenpå strømpisen.

Back
Topp