Atopisk eksem?...krem??

~Lille lilla Snodig~

Elsker forumet
Hva slags krem skal jeg smøre på Yrja??

Hun har rødflammete tørr hud på hele kroppen som stedvis er ekstremt tørr.
A kremen fungerer dårlig[&o]

har hun ikke fått noen salve av legen. Spenol kan d smøre på i fleng, bruker den selv.. Eller en tykk krem de selger på apoteket står heelt stille på navn[>:] 

Er veldig individuellt hva som fungerer, men bruk en mild kortisonkrem når det er som værst og forebygg med en god fet krem til daglig.

Her bruker vi Mildison hydrokortisonkrem når det er som værst, og ellers bruker vi LOCOBASE krem!
Dette fungere kjempebra for Noah, men som sagt du må prøve deg frem.
Anbefaler dog locobase eller apobase[:D]

Exoderma krem er knall bra på min atopiske gutt.

Men i tillegg så ville jeg ha tatt en tur til hudlege for å få kartlagt hvor mye og kraftig eksem det er og få resept på kortisonsalver.

jeg trodde hydrokortison ikke vr bra jeg. Vi har bare snakket med hs om det. Fikk bare beskjed om å smøre med a krem. men det fungerer ikke.

Hun klør veldig stakkars lita[&o]

Det at hydrokortison er farlig er en gammel 'overtro'. Hvis man skal få tynn hud av den skal man ha smurt mye og lenge. Flere ganger daglig, i mye over 10 år.....

Det som er viktig er å få en kraftig krem som slår utslettet ned fort og så trappe ned med svakere salver. I tillegg så er det viktig å bruke en god fuktighetskrem. Exoderma er spesielt laget for atopisk hud, men andre er også veldig gode. Olje i badevannet, parfymefrie varianter av alt som ligner såpe og kremer. Unngå ull og fleece inn på huden, og bruk parfymefritt vaskemiddel og skyllemiddel.

Edit: Dårlige formuleringer....

ORIGINAL: ~Lille Snodig~

jeg trodde hydrokortison ikke vr bra jeg. Vi har bare snakket med hs om det. Fikk bare beskjed om å smøre med a krem. men det fungerer ikke.

Hun klør veldig stakkars lita[&o]

Prøv Aselli sårsalve! Den funket på jenta mi. Hun har ikke eksem, men hadde veldig tørt utslett på armene. Føltes som sandpapir [&o] Og hun klødde! Anbefaler den jeg! God bedring til ksatten din!

Legen min abefalte  å bruke apobase.

ORIGINAL: gira

Er veldig individuellt hva som fungerer, men bruk en mild kortisonkrem når det er som værst og forebygg med en god fet krem til daglig.

Her bruker vi Mildison hydrokortisonkrem når det er som værst, og ellers bruker vi LOCOBASE krem!
Dette fungere kjempebra for Noah, men som sagt du må prøve deg frem.
Anbefaler dog locobase eller apobase[:D]

sånn gjør vi her også[:)]

her bruker vi i samråd med lege hydrokortison annenhver uke på selve utslettet og apobase den andre uka. biosilk i badevannet er fantastisk[;)]

Back
Topp