At jeg aldri lærer

RalkattLia

Forumet er livet
Det siste året har jeg spist minimalt...Kun en gang til dagen...Men nå den siste uka har matlysta mi sprengt...tenker kun mat mat mat og atter mat....Og 2 kvelder på rad har jeg klart og forspist meg...Og her sotter jeg med di MEGA magesmertene.....Og enda er jeg mere sulten...renner i munn av tanken på rester etter middagen som jeg spiste sååå altfor mye av...[8|]

At jeg aldri kan lære....[:@]

Åh, det er som å lese om meg selv.. bare at det ikke kun er den siste uka [8|]
Jeg er ekspert på å overspise fordi det er så godt.. og nei, jeg lærer heller aldri [&:]

Jaja, vondten går heldigvis over... etter en stund [:D]

Det høres ikke noe særlig ut, men det at du tidligere bare har spist en gang for dag høres nesten verre ut[&:] 
Jeg spiser også masse nå, eller dvs oftere. Jeg må spise annenhver time ca, men når jeg da spiser så passer jeg på at noen av disse "måltidene" består av knekkebrød og frukt. Dette er forhåpentligvis bare midlertidig da jeg er veldig kvalm om det bare er noe som frister. Men druer, ananas og epler funker godt i disse dager. Men jeg er også fæl til å snavle salte kjeks.Overspise får jeg ikke til i disse dager pga kvalmen, men jeg syns det er ille å ikke få spist et oordentlig måltid og bare må gå rundt og småspise hele dagen[X(]

I know the feeling..
Dumt det skal være så vedldig godt med god mat [8D]
Spiser meg først stapp mett , så sitter vi gjerne med bordet å skravler så glir det alltid en liten ekstra bit ned..
så sitter jeg med sjegget i postkasse på kvelen STAPP mett og samtidig lyst på mer..[:-]
men men..
nå skal det endres..håper jeg..[;)]

ORIGINAL: MarianneG

Synes du er heldig som har matlyst jeg, jeg sliter med å få i meg mat og går nesten sulten hele tiden[:'(] Håper virkelig det ordner seg etterhvert[:)]

Sign ! Det er vanskelig å spise, så det går veeeeeeeeldig seint, å dermed gidder jeg ikke spise mye.. Jaja, gått ned 2 kg iallefall [8|]

En gang for dagen bekymrer meg laaaaaaaaaaaaaaangt mer enn at du har "forspist" deg nå, hvilket langt mer antakelig er at kroppen din forteller deg at du har flere enn deg selv å ta hensyn til, og ikke kan bedrive sånn rovdrift  på kroppen din lenger, du trenger fornuftig med næring.

Prøv heller flere små måltider for å unngå så vondt i magen, men du må spise myyyyyyye mer enn en gang for dagen, det er jo rett og slett ikke bra for hverken deg eller babyen.

Frokost, lunsj, middag, kveldsmat, og minst ett, gjerne flere, mellommåltider i tillegg.

ORIGINAL: *Stella*

En gang for dagen bekymrer meg laaaaaaaaaaaaaaangt mer enn at du har "forspist" deg nå, hvilket langt mer antakelig er at kroppen din forteller deg at du har flere enn deg selv å ta hensyn til, og ikke kan bedrive sånn rovdrift  på kroppen din lenger, du trenger fornuftig med næring.

Prøv heller flere små måltider for å unngå så vondt i magen, men du må spise myyyyyyye mer enn en gang for dagen, det er jo rett og slett ikke bra for hverken deg eller babyen.

Frokost, lunsj, middag, kveldsmat, og minst ett, gjerne flere, mellommåltider i tillegg.

Er kun når jeg ikke går gravid at jeg spiser en gang til dagen...da har jeg null matlyst...men når jeg går gravid så spiser jeg kjempe bra [:)] Så er ikke bekymra nå....Annet en at jeg kommer til og spise som en hest og sprenge vekta...[:)][:)]

I alle dager! Du må spise mer enn en gang om dagen selv om du ikke er gravid!! Hvordan får du i deg alle vitaminer og mineraler du trenger? Spis lite og ofte, da holder du forbrenningen ved like og så klarer du nok å bygge opp sultfølelsen igjen. Når du går såpass lenge uten å spise mer enn ett måltid om dagen forsvinner sultfølelsen, og da må du spise for det at du må, ikke for det at du er sulten:)

Håper inderlig du finner en grei rytme i svangerskapet. Flesk deg i frukt og grønt og magre middager som kylling etc så slipper du å ha dårlig samvittighet for at du spiser mye [:D]

Stor lykke til klem fra meg[:D]

ORIGINAL: Astian

I alle dager! Du må spise mer enn en gang om dagen selv om du ikke er gravid!! Hvordan får du i deg alle vitaminer og mineraler du trenger? Spis lite og ofte, da holder du forbrenningen ved like og så klarer du nok å bygge opp sultfølelsen igjen. Når du går såpass lenge uten å spise mer enn ett måltid om dagen forsvinner sultfølelsen, og da må du spise for det at du må, ikke for det at du er sulten:)

Håper inderlig du finner en grei rytme i svangerskapet. Flesk deg i frukt og grønt og magre middager som kylling etc så slipper du å ha dårlig samvittighet for at du spiser mye [:D]

Stor lykke til klem fra meg[:D]

Forbrenningen min har det heldigvis aldri vært noe i veien med...1 mnd etter hver fødsel har jeg kommet meg ned på 55 kg...Og nå var jeg på 52....Har aldri slanket meg så har ikke noe med det og gjøre....Magre middager og mat er ikke noe for meg....Spiser akkurat det jeg føler for om det usunt eller ikke....Men går altid i mye grønnsaker av den enkle grunn at jeg altid har hatt dilla på grønnsaker...[:)]

grunnen til at jeg altid (utenom svangerskapa) har spist lite er rett og slett fordi jeg mister matlysta...mye stress og slitt en del med depresjoner...Men selvfølgelig av og til en skjelden gang blir det mer en et måltid til dagen...

Ja jeg har nok vært manko på vitaminer i perioder, og det har nok og gjort til at jeg er vært mye sliten...
Så vet at om jeg skal takle 4 barn må jeg spise oftere....bare en får i seg frokost er mye gjort for resten av dagen når det gjelder matlyst.....

Heldigvis nå er matlysta på topp og vel så det, for nå tenker jeg kun på mat...Og spiser hver time...[:D]

Ikke rart at du mister matlysta når du bare spiser en gang for dagen, det hadde hvemsomhelst gjort, hopper jeg over et måltid er matlysta laber for det neste.

Små måltider, ofte, også når du ikke er gravid. Vær så snill!

Uff da!
Ikke særlig matmoms jeg heller...
Men har hatt en del matlyst nå ja!

Håper du klarer å stoppe i tide neste gang da... hehe

Back
Topp