At det var?!?

bakemamma

Elsker forumet
Nå har jeg fått time til ordinær UL.
Også skal de ha meg til å betale hvis jeg skal utskrift/bilde med meg hjem?????

Med førstemann var det gratis!

Seriøst? Har dere fått beskjed om å betale for UL bildet ved ordinær UL?

ja. sist fikk vi det med gratis. nå stod det i brevet at det kosta 50kr per bilde!

Må betale 70 jeg da...
Synes nesten det er litt ille.. I og med at det var gratis på tidlig UL, og da fikk vi med 3 bilder :-p

det er litt surt ja, men samtidig er helsevesenet i den posisjonen at de må spare der de kan, og jeg forstår veldig godt valget dems om at vi må betale 

At jeg betaler 50 kr for bilder i en ellers gratis svangerskapsomsorg er noe jeg ikke har tenkt over en gang. Ul undersøkelsen er for å se at alt er ok og fastsette termin, om du vil ha bilde så er det valgfritt. Det er opptil hvert enkelt sykehus om de vil ta slike matrialkostnader eller ikke, jeg betalt 50 kr. for 3 bilder på KK sist men på tidlig UL på tirsdag her jeg bor nå, fikk jeg det med gratis.

Jeg også ser den at de må spare der de kan, og jeg vet at sjukehuset buskerud sliter litt økonomisk...
At jeg blir å betale for utskrift er jo helt klart, må jo ha bilde av spira ;-)
Men synes lissom 70 kr pr. bilde er litt mye.. Men hvis det er 70 for 3 skal jeg ikke en gang klage mer :-)
Det hele ble bare så "sjokk" med en gang, kanskje nettopp fordi det var grtis på tidlig UL, og gratis med førstemann... :-p

Tidlig UL + bilder = gratis på St. Olavs,
men ord. UL vet jeg ikke. Skal ta med meg penger for sikkerhets skyld :)

Det å betale med kort er OK, men kontant er jeg skeptisk. Kanskje de vil ha "tips" :P Hehe..

Ved ordinær UL i Trondhiem må man betale kr 50,-. Hvertfall det som står i innkallingen. Gjenstår å se om de krever penger. Var også på UL der i uke 13, og da fikk jeg bilde med uten å betale noe.

Vi må betale 100 kr for å få utskrift av bildene. Det måtte vi sist også (2009), fikk da 4-5 bilder. Har i grunn ikke tenkt så mye over det, for alt anna i svangerksapet er jo gratis...

Hvilket sykehus skal du på?
Jeg skal på drammen, og jeg betalte sist også (2009)

Men er du sikker på at det er 70 kroner PER bilde? Det synes jeg hørtes veldig rart ut

Unnimamma91 skrev:

Men er du sikker på at det er 70 kroner PER bilde? Det synes jeg hørtes veldig rart ut

Skal på Drammen... Med førstemann var jeg der i 2000 ;-)
Står bare "ønsker du utskrift av ultralydbildet, koster dette 70kr"

Det kan jo tolkes alle veier.. Bare vet at jeg kommer til å protestere litt hvis det er pr bilde :-p

bakemamma skrev:

Unnimamma91 skrev:

Skal på Drammen... Med førstemann var jeg der i 2000 ;-)
Står bare "ønsker du utskrift av ultralydbildet, koster dette 70kr"

Det kan jo tolkes alle veier.. Bare vet at jeg kommer til å protestere litt hvis det er pr bilde :-p

Oki :) Jeg er ganske sikker på at det ikke var per bilde sist vi var der hvertfall :) Det blir jo fort dyrt :P Vi fikk med 6 bilder sist..

Unnimamma91 skrev:

Oki :) Jeg er ganske sikker på at det ikke var per bilde sist vi var der hvertfall :) Det blir jo fort dyrt :P Vi fikk med 6 bilder sist..

Da satser vi på at det er 70kr for en serie :-)
Føler meg jo så gammal og dum når nye ting dukker opp. Alt er jo annerledes nå.

bakemamma skrev:

Unnimamma91 skrev:

Da satser vi på at det er 70kr for en serie :-)
Føler meg jo så gammal og dum når nye ting dukker opp. Alt er jo annerledes nå.

Det er du jo ikke :) Går ikke ann å holde styr på alt heller :)

Unnimamma91 skrev:

Det er du jo ikke :) Går ikke ann å holde styr på alt heller :)

Sant nok det.. Til tross for at det er mye nytt å følge med på, så føler jeg meg også litt bedre opplyst om ting. Leser jo alt jeg kommer over som er av interesse :-)

Betaler 100 kr her for en serie. Sista var det 7 bilder. Synns ikke det gjør noen ting jeg.
Men med førstemann var det gratis, fikk da 3 bilder.

Leste igjennom brevet fra sykehuset nå , står : Ved ultralyd må det betales materialgebyr på 25 kr , du vil få utlevert giro....

Førstemann var det gratis ...

Vi betalte ikke noe på KK i 2008. Denne gangen sto det i innkallelsen at det koster 100,- kr hvis man vil ha bilde. 

Back
Topp