Jeg kjenner at jeg er skikkelig frustrert og oppgitt over ei venninne av meg. Jeg fortalte henne at jeg var gravid i forrige uke, da var jeg 6+0. Hun er ikke blant mine nærmeste venninner, men jeg valgte å fortelle henne om graviditeten fordi vi skulle på ferie sammen og jeg var så dårlig. Jeg hadde på det tidspunktet kun fortalt om graviditeten til mine foreldre og til svigers. Den første reaksjonen jeg møtte fra min venninne var: "Hvor lenge har du visst dette?" (i en snurt tone), og jeg svarte som sant var: "I drøyt to uker". Da fikk jeg en lang preken om hvor skuffet hun var over at jeg ikke hadde sagt noe før, hun trodde faktisk vi var bedre venner enn som så?! Kjente at jeg ble helt matt.. I mine øyne burde hun føle seg fordømt priviligert som fikk vite det så tidlig, og før mine nærmeste venninner.
Og som om det ikke var nok, så har hun understreket flere ganger - i det største alvor - at hun blir dypt skuffet dersom hun ikke blir bedt om å være barnets fadder! Hun har til og med prestert og sagt til moren min at hun skal være fadder for barnet.. Som kronen på verket presterte hun å si på slutten av ferien at hun inderlig håper det blir ei jente, for "jentebabyer er såå mye koseligere enn guttebabyer!"
HVA ER DETTE FOR ET MENNESKE JEG ER VENNINNE MED!? Mulig jeg er ekstremt hormonell om dagen, men jeg er helt sjokkert..
Og som om det ikke var nok, så har hun understreket flere ganger - i det største alvor - at hun blir dypt skuffet dersom hun ikke blir bedt om å være barnets fadder! Hun har til og med prestert og sagt til moren min at hun skal være fadder for barnet.. Som kronen på verket presterte hun å si på slutten av ferien at hun inderlig håper det blir ei jente, for "jentebabyer er såå mye koseligere enn guttebabyer!"
HVA ER DETTE FOR ET MENNESKE JEG ER VENNINNE MED!? Mulig jeg er ekstremt hormonell om dagen, men jeg er helt sjokkert..