Astmamedisin til små barn (flutide)

Kluten

Glad i forumet
I dag har vi vært til legen med snuppa for n`te gang. Gun har slitt i tre uker med skikelig slim og hoste. Har fått diverse medisiner, men ingenting har hjulpet. Så i dag har vi fått astmamedisin til henne for å se om det kan funke bedre..

Men..

Hun NEKTER å ha den masken på seg. Hun vrir seg vek og bare hylskriker osv.. Ikke mye rolig pusting idet hele tatt for å si det slik. Ble rett og slett helt hysterisk.[:(]
Er det noen som har erfaring med astmamedisiner til små barn som har gode råd å komme med?
Hun fikk lov å leke med den en stund også før.. Men det hjalp ikke..[&o]

Veldig takknemlig for gode råd!![:D] 

Hun er 10 måneder forresten..[:D]

Nicholas har fått i ett årstid han og nå. Men jeg har forklart han hvorfor han skal ha den, og han har omtrent alltid smilt og tatt den frivillig. Så dessverre ingen gode råd.

sånn var minste jenten vår de første gangene hun fikk det men nå sitter hun bare å smiler har fått det i ca 2 uker nå..

men det at de skriker når de får det er bare bra da får de det skikkelig godt ned i lungene

Herregud, de maskene... [&:] Jeg grøsser bare jeg tenker på det, så jeg skjønner godt at det ikke blir tatt så godt i mot. Desverre har jeg ikke noen gode råd, selv var jeg rukket å bli 3 før de fant ut at den kroniske bronkitten var astma, så jeg var eldre og forsto mer, men jeg husker jeg fikk panikk for den maska en del ganger.
Det jeg husker var at storesøsteren min "brukte" den først, da ble det liksom litt bedre, det gikk jo bra med henne. [:)]

Her var det tvang i begynnelsen, men nåp gleder han seg til å ta det..Blir helt i 100 når maska kommer [:-]

det kan kanskje hjelpe om du distraherer istede for å fokusere så fælt på at hun må ha på maska og puste rolig.. og hva med en liten premie i når det hele er over?? feks en ekse med rosiner... har du prøvd å gjøre det til noe som er litt morsomt og kanskje koselig?? feks lese et kapittel i en bok eller sette på en tegnefilm mens hun bruker den? prøvd å forklare at du vet det ikke er noe godt å ha tung pust og at denne vil hjelpe deg?? evt vise på deg selv at dette er ikke farlig i det hele tatt...

aner ikke egentlig prøver bare å komme med ideer... selv sleit de ikke noe overhode med å få meg til å ta astma medisin =)

Her er det en tvangshandling,men har ikke brukt det så lenge så håper det går bedre snart.
Hu har fått leke med den og vi har "brukt" den og sier selv etterpå at den ikke er farlig,men blir like hysterisk hver gang..

Så  har desverre ingen gode tips

har brukt den ett halvår nå, varierer veldig fra dag til dag om han vil ta medisiner eller ikke, noen ganger er han sååå flink å puster dypedrag, mens gangen etter kan d være med tvang - han er 16mnd...

Flutide er jo en forebyggende medisin, så for at den skal virke skal den gis etter hva legen sier. (morgen og kveld feks) Ikke hoppe over.

Du får tvinge hvis h*n ikke tar frivillig. Etterhvert så går det av seg selv. Vi begynte tidlig å telle høyt til ti (pr utpust), etterhvert lærte de at når vi kom til ti så var det over, at det går fort... Også lærte de tidlig å telle da.

Det fine med at de protesterer er jo at de drar medisinen godt ned i lungene dit det skal.

(så du kan se det positive i hylingen)

Vet det ikke er morsomt, men det går over og er det beste for barnet.

Takk for råd folkens[:D]
Får håpe det blir bedre etterhvert!! Skal nok prøve ut flere av tipsene ja.. Er jo bare første gangen vi har prøvd i kveld da.. Blir sikkert bedre i morgen!![:D]

kanskje dere kan prøve å ha en fast sang dere synger når hun tar medisinen? Min har alltid tatt den uten problemer, men hun var litt eldre da hun fikk medisinene. Så vi telte bare vi, nå synger vi en og to og tre indianere..

Takk[:D]

her var det tvang de første ukene.
men etterhvert syntes han bare det var gøy, og begynnte med å telle høyt til ti sammen med meg

Back
Topp