Magda Green
Elsker forumet
Ja, lillebror har jo av fastlegen fått "konstantert" barneastma, og doseringen har økt underveis fordi han surklet lenge. Han har gått på astmamedisin siden oktober morgen og kveld. Fra nov/des får han en dose (50 mkg) ventoline og 2 doser flutide.
Har masse spørsmål her jeg....[;)][;)]
Har hørt at det ikke er bra for så små barn å gå på astmamedisiner fast.. hva vet dere om det? (han er 9 mnd)
OG hva slags symptomer gjorde at dere fikk konstantert astma?
Hva slags tiltak kan man ta for å unngå hoste om f.eks. natta, TIL TROSS for at han går på medisin?
Er det noe jeg bør vite om barneastma?
Og hvordan kan man vite sikkert at det er det?
Vi ble henvist til utredning på sykehuset, men sykehuset avslo siden de mente han klarte seg greit, i følge fastlegens vurdering, på den dosen vi går på. Men jeg liker ikke å gi han medisin uten å vite at det virkelig er det han må, og at det er riktig dosering. Syns alt har skjedd så tilfeldig....
takker for svar og synsinger. [:)][:)]
Har masse spørsmål her jeg....[;)][;)]
Har hørt at det ikke er bra for så små barn å gå på astmamedisiner fast.. hva vet dere om det? (han er 9 mnd)
OG hva slags symptomer gjorde at dere fikk konstantert astma?
Hva slags tiltak kan man ta for å unngå hoste om f.eks. natta, TIL TROSS for at han går på medisin?
Er det noe jeg bør vite om barneastma?
Og hvordan kan man vite sikkert at det er det?
Vi ble henvist til utredning på sykehuset, men sykehuset avslo siden de mente han klarte seg greit, i følge fastlegens vurdering, på den dosen vi går på. Men jeg liker ikke å gi han medisin uten å vite at det virkelig er det han må, og at det er riktig dosering. Syns alt har skjedd så tilfeldig....
takker for svar og synsinger. [:)][:)]