Astmabarn og diagnose

sillivanilli

Elsker forumet
Hvordan fikk dere barn diagnosen Astma? Minsten her hostet i flere måneder, spesiellt om natta. Våknet hver natt og hostet. Så fikk vi astma medisin for å prøve det i en måned. Ventoline 3 ganger om dagen og Flutide morgen og kveld. Han hoster nesten ikke lenger, men det kan jo hende at det er tilfeldig..
Vi skal tilbake til legen på torsdag.  Lurer på om det da blir å slutte med medisinene og se om han blir værre igjen også evt begynne igjen?

Hvordan var det med deres barn?

dytt

hun surklet masse i brystet og var ofte sterkt forkjølet, fra hun var 5mnd til vi ble kvitt astmaen da hun var 2år hadde hun blitt lagt inn tre ganger

Takker for svar. [:)]

Hadde samme her med datteren min, men ble bedre etter å ha begynt med flutide og ventoline

hos oss begynnte d som en forkjølelse like før jul 2007, guttungen var så tett at jeg troppa opp på legevakta flere ganger og fikk med meg effedrin og cosylan. Hadde virkning av de begge, og ble MYE verre med en gang vi sluttet.
Etter flere runder med medisinering hvor han tydelig var bedre ble vi henvist til spesialist - vente tid på 6mnd!!!

Etter en test der ble han fullmedisinert med Airomir og Aerobec (tror jeg de heter), morgen og kveld...nå er vi på kun den forebyggende morgen og kveld. Skal inn på kontroll nr 3 nå i mars/april med ny pusteprøve for å se hvordan pusten hans er da!

Vi fikk beskjed at leger ikke kan gi astma diagnose til barn under tre år.
MEN; vi fikk "diagnosen" barneastma, da de ser om det er noe som vokser av, eller blir værende.

Hostet flere mnd,helt tett, overfladisk, rask pust, førte til røntgen og besøk på barnepol. Fikk baby inhalator, spm vi skulle gi ved behov. Ser nå at ved hver forkjølelse må vi gi dette. Vi går da til legen og de lytter før og etter at medisin blir gitt. Da ser vi at det virker.

Så nå gir vi ved behov, men har ennå ikke fått selve astma diagnosen ennå, da man ikke vet om det vil forsvinne med barneårene.

Back
Topp