Astma

CSS

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Hei! Har flyttet inn hit, jeg, etter akkurat og ganske overraskende å ha funnet ut at jeg er gravid. Ser ut til at jeg er 5+3, men forskjellige utregninger viser forskjellige ting, trolig pga 32-dagers syklus. Jeg har både astma og allergi og tar ganske godt med medisiner, alle ser imidlertid trygge ut etter noen raske søk, men jeg skal sende en e-post til legen min for å være på den sikre siden. Er det andre i gruppen her som bruker faste medisiner mot astma og allergi? Og hvordan har det eventuelt vært fulgt opp nå og i tidligere svangerskap?

Jeg har astma og allergi. I forrige svangerskap gikk jeg beskjed av legen å ikke ta astmamedisinene med mindre jeg absolutt måtte, endte med at jeg ble innlagt med akutt astmaanfall, så denne gangen bruker jeg medisinene som vanlig, har også ny fastlege nå som sier at jeg skal fortsette. Bruker symbicort og ventoline mot astmaen, og det er ikke noe skadelig for fosteret!

Takk for tilbakemelding! Det er sånn jeg har skjønt det også (jeg bruker samme medisiner, ikke ventoline, men annen innhalator med samme virkestoff). Får du noe ekstra oppfølging i dette svangerskapet?

Jeg ble anbefalt å slutte med allergimedisin da de ikke er kjent om det kan ha noen bivrikninger. Verste er jo over så går greit for min del. Vil tro det er verre om en blir skikkelig syk uten medisiner..

Back
Topp