Astma

Annemarulfsen

Spent førstegangsmamma :)
Hei flotte maimammaer :)

Vi var på Ullevål i går med Herman og han fikk diagnosen astma. Må si jeg ble sjokkert og overrasket over diagnosen, han er så frisk og fin utenom tettheten. Kan dette være en diagnose som blir "kastet" etter en? Eller er det en klar diagnose? Det er dette som surrer rundt i hodet mitt, spesielt med tanke på at det er ganske kraftige medisiner lillemann skal ha i seg.

Noen andre med erfaringer rundt dette som vil dele?
 
Det er nok ikkje en klar diagnose . De kan ikkje gjøre de rette undersøkelsene for å diagnotisere astma før de er 6 eller 12 (husker ikkje helt.) Eldste min begynte ganske tidlig på astma medisiner, fordi han var veldig ofte tett. Viste seg at det ikkje var astma, men store mandler og polypper som stengte igjen. Ikkje vært sånn sjuk siden de forsvant. Trur de sa det var astma fordi 7 av 7 i min familie har hatt astma. Minste fekk astma medisiner for en mnds tid siden. Trur egentlig ikkje han heller har astma.. men... må gjør det som hjelper han. Siden eg ikkje er lege... ;) uff ble sikkert litt rotete dette.. :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Hei flotte maimammaer :)

Vi var på Ullevål i går med Herman og han fikk diagnosen astma. Må si jeg ble sjokkert og overrasket over diagnosen, han er så frisk og fin utenom tettheten. Kan dette være en diagnose som blir "kastet" etter en? Eller er det en klar diagnose? Det er dette som surrer rundt i hodet mitt, spesielt med tanke på at det er ganske kraftige medisiner lillemann skal ha i seg.

Noen andre med erfaringer rundt dette som vil dele?

Har ingen egen erfaring med astma hos barn, men har sjøl astma. Hvis du bor i Oslo eller i nærheten anbefaler jeg deg å få en henvisning til KAL klinikken på Ullevål stadion. Det er en privat klinikk, men har offentlig støtte. De har en egen barneavd.og er i følge ei jeg kjenner utrolig dyktige(datteren hennes går dit).
Jeg går der sjøl, men på "voksenavdelinga" og er superfornøyd :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp