Astma hos barn...

**Hengetrusa**

Forumet er livet
Dere med barn med astma?
Hvordan har de hvert? Mye syke? Falsk krupp?

Her har vi hatt en HELVETES vinter om jeg kan få kalle det det!!! [:'(]
Begge tvillingene har hvert syke annenhver gang, men jenta har hvert surklete hele tiden! MYE plaget med feber og falsk krupp. Måtte til legevakten og få kortison og adrenalin pga pustestopp[:-]

Men idag fikk vi bricanyl mikstur til henne.
[:)]
Noen erfaringer med den medisinen til så små? Ingenting er såklart sikkert for de kan ikke stille diagnosen når de er så små, men vi må prøve oss frem.

Så kom med erfaringer her[:)]

opp[:)]

[:)]

Yngste min som nå er 4, fikk diagnosen da hun var 10 mnd hos en spesialist i barne- og veneriske sykdommer sånn som astma. Vi fikk et forstøverapparat tvert for å bruke hjemme 4 ganger om dagen med medisiner og så mange ganger vi trengte utenom med bare saltvann for å løsne opp i lungene. I november nå som var fikk hun bricanyl mikstur, men jeg er ikke noe glad i den for den gir ofte hjerteklapp og uro. Dette går som regel over etter et par ukers behandling, men jeg selv tåler den heller ikke. Anbefaler deg å få en henvisning til en spesialist på området jeg, så du slipper å dra til legevakten. Forstørverapparatet er helt genialt. Har hatt det til de to eldste også, men mellomste har vokst det av seg og hun eldste bruker diskus for hun er 13 [:)]

ORIGINAL: skytte76

Yngste min som nå er 4, fikk diagnosen da hun var 10 mnd hos en spesialist i barne- og veneriske sykdommer sånn som astma. Vi fikk et forstøverapparat tvert for å bruke hjemme 4 ganger om dagen med medisiner og så mange ganger vi trengte utenom med bare saltvann for å løsne opp i lungene. I november nå som var fikk hun bricanyl mikstur, men jeg er ikke noe glad i den for den gir ofte hjerteklapp og uro. Dette går som regel over etter et par ukers behandling, men jeg selv tåler den heller ikke. Anbefaler deg å få en henvisning til en spesialist på området jeg, så du slipper å dra til legevakten. Forstørverapparatet er helt genialt. Har hatt det til de to eldste også, men mellomste har vokst det av seg og hun eldste bruker diskus for hun er 13 [:)]

Ja, vi skal til astma/allergilege, men vi fikk denne idag... Sambo her har jo også astma så det er mye mulig det er det hun har[&o]

Da finnes det iallefall mange gode medisiner og behandlingsformer. Alle mine 3 og jeg selv har/ har hatt det så jeg har jo noe kjennskap til hva det innebærer. Med min yngste så trengte jeg ikke henvisning engang. Hun var så tett og dårlig og jeg bare hev meg på den første telefonen til første spesialisten jeg fant på nettet. Han kunne høre pusten/ pesingen hennes i bakgrunnen og jeg fikk beskjed om å komme på flekken. Da bar det rett på sykehuset etter konsultasjonen og nytt forstøveraparat pluss, pluss. Håper du slipper å vente lenge med å få time. Bricanylen hjelper nok den også. Her har vi for det meste brukt Ventoline av flytende mikstur. Rett og slett pga bivirkningene til Bricanyl. Hjertebank er forferdelig ubehagelig.

hær har vi hatt en tøff vinter for vårt astma barn.. mange turer til lege og legevakt og nye medisiner.. jeg har vært på nettet å sjekket og en del barn med astma kan få behandling hos kiropraktor..

så vi var i går hos kiropraktor med lillemannen og han er stiv i ryggen og ett punkt i nakken kiropraktoren skal behandle. så får vi håpe det hjelper-- lillemannen skal ha 4 behandlinger til..

ORIGINAL: cadenza

hær har vi hatt en tøff vinter for vårt astma barn.. mange turer til lege og legevakt og nye medisiner.. jeg har vært på nettet å sjekket og en del barn med astma kan få behandling hos kiropraktor..

så vi var i går hos kiropraktor med lillemannen og han er stiv i ryggen og ett punkt i nakken kiropraktoren skal behandle. så får vi håpe det hjelper-- lillemannen skal ha 4 behandlinger til..

Vi har hatt behandling hos manuellterapeut og blitt "friskemeldt" for nakke og rygg[:)]

her hadde jentungen mye falsk krupp og tetthett
her fikk ho med en gang ventolin og flutide spray

guttungen får ventolin mikstur men merker at den ikke er så god som sprayen

Back
Topp