assistert befruktning

trampe80

Gift med forumet
Har en kolega som nettopp har fått vite at om de skal bli foreldre er eneste mulighet assistert befruktning.
På timen de fikk beskjed om dette sendte de samtidig inn søknaden på assistert, men fikk vite at vente tiden kan bli over et år.
De har snakket litt om å gå privat for å korte ned ventetiden...
Er det noen som vil dele erfaring på dette, lurer egentlig på alt både ved offentlig og privat evt utland, priser ventetid og andre erfaringer...

ORIGINAL: TigerLilli

Et års ventetid..OMG!? Er dette på Haukeland??

Regner med at det er haukeland ja

Klinikk Hausken <33
Vi må betale mye der da syns jeg.. men et ICSI forsøk betaler vi 24.000 for men kunne få 3 forsøk for 50.000
Medisiner kommer jo utenom da. og de har avtale med sånn hotell der nede så koster 690,- pr natt.

et års vente tid, det er lenge det....

ORIGINAL: trampe80

ORIGINAL: TigerLilli

Et års ventetid..OMG!? Er dette på Haukeland??

Regner med at det er haukeland ja

De har jo fritt sykehusvalg, så da kan de velge Haugesund sjukehus! Er garantert kortere ventetid der og de har mye lenger erfaring enn Haukeland når det gjelder prøverør...

Det ville jeg ha gjort - ikke så langt å reise heller...

Når vi sku søke om ivf spurte jeg gyn iforhold til ventetid, siden jeg hadde hørt at den var veldig lang på Haukeland (ca 1 års ventetid).
Han sa då at det var den ventetiden de opererte med, men at den reele ventetiden var kortere. Grunnen var at mange både søkte offentlig og privat, og takket nei til det offentlige når de fikk tilbudet..

Vi valgte å gå privat (Klinikk Hausken) pga evt lang ventetid. Kjempe fornøyd med valget vårt selv om det koster litt.
Men er jo sant at en har fritt sykehus valg. Hadde nok vurdert Haugesund sykehus dersom vi skulle tatt offentlig. Tar ikke så lang tid å kjøre ned der..

Takk for innspill jenter.
Vet at de nå har fått time på Hausken i september...

eg har erfaringer med sykehuset i Haugesund.... Følte oss veldig velkommne der, og dei var så greie...

Og nå me var opp å sette inn fryse forsøket, så kjente dei oss igjen..Dei er så hyggelige, og tek seg tid til deg som pasient..

Eg kan anbefale haugesund

Back
Topp