Assistert befruktning via det offentlige?

Lille_Morell

Gift med forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Mailykken 2025
Sommerspirene 2025
Har man rett på assistert befruktning fra det offentlige selv om man har et barn fra før som er unnfanget på egenhånd?
Forstår man da ikke er prioritert i køsystemet, men man har like vel samme problem.

Har man rett på assistert befruktning fra det offentlige selv om man har et barn fra før som er unnfanget på egenhånd?
Forstår man da ikke er prioritert i køsystemet, men man har like vel samme problem.
Ja det har man :) Gjelder samme kriterier som for andre.
Rett på hjelp inntil man har 2 felles barn med nåværende partner.
Mener man ikke havner bak i køen pga man har 1 barn. Vi gjorde iallfall ikke det.
Lykke til :)

Ja det har man :) Gjelder samme kriterier som for andre.
Rett på hjelp inntil man har 2 felles barn med nåværende partner.
Mener man ikke havner bak i køen pga man har 1 barn. Vi gjorde iallfall ikke det.
Lykke til :)
Man havner ikke nødvendigvis bak i køen, men flere sykehus nedprioriterer søskenforsøk hvis de har mange 1.gangs til IVF. Både Porsgrunn og Oslo hadde stengt for søskenforsøk da vi ble henvist helt i beg. av 2018, så da var St. Olavs nærmeste offentlige for oss.

Jeg har et barn fra tidligere forhold (fra den gang jeg var ung og nivåene mine garantert var bedre), men mannen og jeg har prøvd i nesten 3 år uten hell. Det regnes vel ikke som søskenforsøk, men vi hadde vanlig ventetid på riksen.

Det er ikke hvordan barnet er unnfanget som evt gjør at man havner lenger bak i k.en, men det at man har felles barn fra før. Vi bor nær Oslo, men fikk vite at der måtte vi vente lenge, så da var valget Porsgrunn eller St Olav ❤️

Back
Topp