Assistert befruktning og arbeidsgiver

Krompet29

Blir kjent med forumet
Har lest på tråden der det deles ulike erfaringer ifht å dele informasjon om prosessen med sjefen eller folk på jobben.

Selv ønsker jeg minst mulig oppmerksomhet rundt familieforøkeleses-prosjektet før vi evt er i lykkelige omstendigheter. Men hvordan planlegger dere, og hva sier dere i så tilfelle på jobben? Det blir jo etter hva jeg forstår en del fravær. Jeg er normalt sett sjelden hos lege etc og en person som er veldig ærlig/føler jeg må oppgi grunn hvis ting ikke følger "normalen" :nailbiting:

Har lest på tråden der det deles ulike erfaringer ifht å dele informasjon om prosessen med sjefen eller folk på jobben.

Selv ønsker jeg minst mulig oppmerksomhet rundt familieforøkeleses-prosjektet før vi evt er i lykkelige omstendigheter. Men hvordan planlegger dere, og hva sier dere i så tilfelle på jobben? Det blir jo etter hva jeg forstår en del fravær. Jeg er normalt sett sjelden hos lege etc og en person som er veldig ærlig/føler jeg må oppgi grunn hvis ting ikke følger "normalen" :nailbiting:

Om du tenker bruke egen melding eller sykmelding, så har ikke arbeidsgiver krav på vite hvorfor du er borte.

Har både brukt egenmelding og sykemelding jeg. Har hatt noen hvite løgner om sykdom, uten dårlig samvittighet for det ;)

Jeg har ikke sagt noe om ivf til noen på jobben, så jeg sier lege/tannlege/sykdom eller bruker avspaseringstimer:)
Er veldig sjeldent syk, så får ikke dårlig samvittighet om jeg bruker noen egenmeldingsdager.

Edit; Sitat til første svar, trykka på feil svar knapp :oops:

Jeg er klar over det, men synes likevel det er litt vanskelig. Enkelt timer og dager er greit, men føler det er vanskeligere med en lengre periode som er planlagt på forhånd, når jeg ellers forteller hvorfor jeg blir borte en periode. Kan vurdere å bruke litt ferie da ;)

Edit; Sitat til første svar, trykka på feil svar knapp :oops:

Jeg er klar over det, men synes likevel det er litt vanskelig. Enkelt timer og dager er greit, men føler det er vanskeligere med en lengre periode som er planlagt på forhånd, når jeg ellers forteller hvorfor jeg blir borte en periode. Kan vurdere å bruke litt ferie da ;)

Er det så lang periode da? Jeg var borte to dager, sa bare jeg var syk.

Er det så lang periode da? Jeg var borte to dager, sa bare jeg var syk.

Det vet jeg forsåvidt ikke for vi venter fortsatt på forsamtalen. Har bare lest på div papirer de sendte oss og da var det blant annet snakk om en kortere periode med sykemelding hvor en skulle holde seg i ro. Men det kommer sikkert an på hvilken behandling de evt velger. Er det bare to dager så er det ikke noe stress

Jeg fikk sykemelding for uttaksdagen, dagen etter, og innsettsdagen. Altså tre dager.
En kan jo også bruke egenmelding når det bare er tre dager.

Tror dette er vanlig praksis hos de fleste klinikker, både privat og offentlig.

Man er stort sett borte noen timer på kontroller før uttak/innsett.
"Må til legen" sier jeg da.
"Oppfølging hos legen" bruker jeg også.

Og når det blir uttak/innsett (vanligvis sykemelding over 3 dager), har jeg sagt "Jeg skal ha ett lite inngrep og blir sannsynligvis sykemeldt ut uka/noen dager".

Eventuelt så må man jo bare ringe inn syk på morgenen den første dagen, og levere sykemeldinga når man er tilbake på jobb enkelt og greit.

Vet det er kjipt å 'lyve', men samtidig så har ikke sjefen rett til å vite hvorfor du er hos lege eller hva slags behandling du får.

Den ene gangen spurte sjefen meg: "fant de ut av hva det var?" Og jeg svarte "ja, men jeg vil helst ikke snakke om det". Da slutta han å spørre ;)

Back
Topp