assistert befruktning i Danmark?

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Ser så mange skriver at Danmark er så mye bedre på dette enn Norge? Finnes det statistikk for dette?? Har man reelt bedre sjanser av å dra til Danmark vs offentlige forsøk i Norge?? (Eller private).

Har bare aldri sett noe forskning på det, så blir så nysgjerrig. Selv fikk vi god nok hjelp innenfor det offentlige i Norge, så har ikke akkurat sett så mye på alternativ i Danmark

Det er vel kanskje det at de gjør andre ting der. Blandt annet hatching. :) Har ikke vært der selv, men bare hørt de som har vært der fortelle om det:)

Men Danmark har kommet lenger enn Norge. Det fortalte ihvertfall vår lege til oss. Men hvis man virkelig sliter, så fortalte han at Spania står fremst innen forskning og suksess ved ivf. Det var en overraskelse for meg:)

Men Danmark har kommet lenger enn Norge. Det fortalte ihvertfall vår lege til oss. Men hvis man virkelig sliter, så fortalte han at Spania står fremst innen forskning og suksess ved ivf. Det var en overraskelse for meg:)
Oi, det visste jeg ikke. Trodde Norge var langt fremme på ivf forskning jeg :o

Jeg har vært i Danmark, etter 3 negative forsøk i det offentlige. Valgte vi Danmark fordi de blant annet gjør hatching der og er litt mer liberale på blant annet tilleggsmedisinering. Norge er veldig konservativt når det gjelder IVF, og vi tenkte at vi hadde prøvd det de gjør i Norge allerede og derfor valge vi Danmark.
Vi ble gravide på første forsøk der, men mistet.
Skal ned for 3. Og siste forsøk snart..
Må vinha flere forsøk etter dette vil vi nok velge Norge, men det er mest pga styret med å reise nedover.

Oi, det visste jeg ikke. Trodde Norge var langt fremme på ivf forskning jeg :o
Norge ligger dessverre langt bak de fleste land. De er ikke villige til å prøve så fryktelig mye annet enn sin egen forskning.

Men suksessraten er vel stort sett den samme? :)
Det vet jeg ikke. Det eneste han sa var at de var kommet lenger i utlandet. Men Spania tror jeg nok har en større suksessrate også. Utifra hvordan jeg tolket det han sa da. Men det er jo liiiitt lang pendling :D

Noen som hører til Stork?
Jeg var hos Stork i september. Foreløpig viser testene at jeg er gravid, og skal på UL på mandag. Ble gravid på første forsøk, og de satt inn to egg - så er litt spent... Var veldig fornøyd med de. Hyggelige ansatte og følte jeg ble godt ivaretatt. Når skal du nedover?

Jeg var hos Stork i september. Foreløpig viser testene at jeg er gravid, og skal på UL på mandag. Ble gravid på første forsøk, og de satt inn to egg - så er litt spent... Var veldig fornøyd med de. Hyggelige ansatte og følte jeg ble godt ivaretatt. Når skal du nedover?

Jeg var der slutten av 2013 og ble gravid på første forsøk:) tror vi skal i gang med egguttak i desember en gang. Håper det . Skal ta blodprøver og andre tester ved neste mens som er i slutten av oktober og begynner vel på sprøyter (kort protokoll) ved neste mens som da vil være slutten av november. Så egguttak og innsett i desember en gang :)

Etter 6 forsøk i Norge, så ble det Danmark og Maigaard. Er nå gravid i 8. måned etter det 3. og siste forsøket vårt der. Veien har vært lang, og vi hadde nestet mistet håpet om å bli foreldre. Nå venter livets beste julegave:-) Helt fantastisk! Som flere sier her benytter de flere muligheter, og behandlingen er mer individuelt tilpasset enn i Norge. Blir fulgt opp av norsk gynekolog her hjemme da, som samarbeider med klinikken i Danmark:-)

Jeg har vært i Danmark 5 ganger nå. Blitt gravid, men mistet et par ganger. Skal teste igjen fredag neste uke og krysser fingrene for at jeg har termin i juli 16 :) Er IUID da, inseminasjon med donorsæd. Valgte en jordmorklinikk og den har den høyeste suksessraten i Danmark :) Diers Klinik i Aarhus :) Det er og billigere å bli inseminert i Danmark.

Vi har hatt to runder i Danmark nå, Ciconia Fertilitetsklinikk anbefales på det varmeste! Er nå fem uker på vei, og er veldig spent på UL for å se om det er ett eller to hjerter som slår ❤️

Back
Topp