Ble nettopp medlem her, jeg og min samboer prøver å få barn. Vi er to jenter og har vært to ganger på maigaard i dk, uten hell og idag har vi nettopp kommet hjem fra et forsøk på stork i københavn
Vi anbefaler mye mer stork! Vi har prøvd siden september og idag fikk vi endelig en behagelig opplevelse når det gjelder hele prosessen. På maigaard fikk jeg beskjed om å ta eggløsningssprøyte begge gangene, og var hos gyn på scanning. Syntes det var rart at jeg fikk dager som egentlig ikke falt naturlig inn i min syklus, men tenkte at de visste hva dem gjorde. Idag fikk jeg vite på stork at det normalt ikke skal brukes sprøyte dersom det ikke er noen grunn til det.
Jeg syntes de to første inseminasjonene var veldig vonde og hadde vondt i flere dager etter første gangen. Idag på stork kjente jeg ingen ting, det var mye mer rolig stemning med lys, musikk osv. hadde god tid til å prate med jordmor og vi fikk hvile i 30 min etterpå. Og de forklarte og var så mye flinkere.
Vi valgte maigaard fordi vi trodde det var billigere å reise dit enn til københavn. Vi bor 10 min unna gardermoen. For stork har en dyrere inseminasjonspris, men igjen så er det halve prisen på åpen donor dersom man velger stork fordi de har eget lager med donorer, mens på maigaard så måtte vi selv bestille. Og det kostet 5000 pr gang.
Og er man under 25 så er fly til københavn ganske så billig

Vi har skrevet opp alle kostander hittil, da inkludert alle undersøkelser på forhånd hjemme, sprøyter, reise (båt, bil, fly) og selve behandlingen og vi er oppi 35 000 for 3 forsøk.
Skriver veldig mye her nå, men tenkte å dele våres erfaringer. Vi vil iallefall sterkt anbefale stork! Nå er det bare å vente 2 laaaange uker på resultatatet...