Assistert befruktning anyone?

Brikka

Andre møte med forumet
Er det noen andre her som har blitt gravide med hjelp av assistert befruktning? Her er spiren et resultat av fryseforsøk i styrt syklus. Var første søskenforsøk, krysser fingrene for at det ikke trengs flere☺️.

Gleder meg forøvrig til å slutte med medisiner 3 ganger om dagen, og jeg lurte på hvor strikse eventuelle andre er med tidspunkter på medisinene?

Vi har også hatt assistert befruktning. Første fryseforsøk etter 4. Runde med ivf/icsi.

Jeg tar progynova 3 ganger til dagen og cyclogest to ganger til dagen.
Ikke veldig nøye med tidspunkt. Fikk beskjed av sykepleier ar det ikke var så nøye med progynova, så tar ca. Morgen og kveld og en gang midt i mellom. Men tidspunkt varierer litt alt etter når jeg står opp.

Cyclogest må jeg ligge litt etterpå, så tar den rett før leggetid og på morgenen, så tidspunkt varierer noe :happy:

Går også på klexane, en hver kveld.

Skal ta støttemedisin til uke 10, så gleder meg til det er ferdig. Tar dobbel dose cyclogest, 1 vaginalt og 1 rektalt. Så skal bli digg å slippe det.

Fryseforsøk i naturlig syklus her. 3 forsøk. Klexane, albyl e og Cyklogest. Håper virkelig den holder. Mistet før i uke 10 så jeg klarer ikke slappe av før ultralyd i uke 12…. Håper jeg blir skikkelig dårlig så jeg ikke er i tvil

Ivf her og! Går på progynova og lutinus, tar begge tre ganger daglig. Prøver å få ca 8 timer mellom dosene, men tenker selv det er innafor med en time til eller fra.

Ikke ordentlig, men denne gangen skulle jeg få progesteronstøtte og da måtte de nødvendigvis styre når el var også. Går nå på cyclogest morgen og kveld, skulle vel ta det til uke 10 eller deromkring

Liten ivf spire her også :alien gravid etter 1.egguttak (søskenforsøk)

Gikk på cyklogest i 14 dager. Lenge nok etter min smak. Syns det er noe gris med denne progesteronstøtten. Men hva gjør vi vel ikke for våre små :Heartred Har vært gjennom 4 ivf runder med både lutinus og cyklogest. Foretrekker definitivt cyklogest :rolleyes:

Klexane er så vond å sette, og så svir det slik etterpå! All ære til dere som må ta denne fast :smiley-ashamed004

Absolutt ingen gravid symptomer på meg her. Jeg hadde litt magekramper og så vidt litt kvalme like etter jeg fikk positiv test. Men nå føler jeg meg helt normal. Akkurat slik det var den gangen når MA ble oppdaget i uke 10… Og kunne ense litt rosa på truseinnlegget i går. Helt sikker på det ikke skal gå bra… har dere tatt hcg blodprøve på klinikken eller bare hjemme test? Jeg har ikke tatt blodprøve men lurer litt på om jeg skal be om det….

Absolutt ingen gravid symptomer på meg her. Jeg hadde litt magekramper og så vidt litt kvalme like etter jeg fikk positiv test. Men nå føler jeg meg helt normal. Akkurat slik det var den gangen når MA ble oppdaget i uke 10… Og kunne ense litt rosa på truseinnlegget i går. Helt sikker på det ikke skal gå bra… har dere tatt hcg blodprøve på klinikken eller bare hjemme test? Jeg har ikke tatt blodprøve men lurer litt på om jeg skal be om det….

Jeg tok blodprøve, vanlig standard hos Medicus. Virker ikke som det er det hos alle klinikker. Litt lettere å faktisk tro på at jeg er gravid enn bare med hjemmetest.
Tror nok vi som har gått gjennom behandling er ekstra redde for at det skal gå galt. Vil helst spole tiden fram til tidlig ultralyd.

hvis du er bekymret hadde jeg prøvd å få målt hcg. Får en viss pekepinn ihvertfall på hvordan det står til.
Håper lille klorer seg fast inni der :Heartred

hvor langt er du på vei? Jeg er 4+6 i dag og hadde litt brun blod i går. Klinikken min krever bare hjemmetest, men da jeg så blod fikk jeg ordna med HCG test som var 1500 i går. Skal ta ny i morgen. Om du er bekymret tenker jeg det lett er verdt å ta noen blodprøver. Har forresten skummelt lite symptomer ellers jeg og:nailbiting:

Jeg tok blodprøve, vanlig standard hos Medicus. Virker ikke som det er det hos alle klinikker. Litt lettere å faktisk tro på at jeg er gravid enn bare med hjemmetest.
Tror nok vi som har gått gjennom behandling er ekstra redde for at det skal gå galt. Vil helst spole tiden fram til tidlig ultralyd.

hvis du er bekymret hadde jeg prøvd å få målt hcg. Får en viss pekepinn ihvertfall på hvordan det står til.
Håper lille klorer seg fast inni der :Heartred

Ja på hausken gjør de ikke det. Men vet jeg får tatt om jeg spør. Men blodprøven kan fort gjøre meg enda mer stresset og. Jeg tar blodprøver over helgen tror jeg hvis ikke symptomene tar seg opp.

hvor langt er du på vei? Jeg er 4+6 i dag og hadde litt brun blod i går. Klinikken min krever bare hjemmetest, men da jeg så blod fikk jeg ordna med HCG test som var 1500 i går. Skal ta ny i morgen. Om du er bekymret tenker jeg det lett er verdt å ta noen blodprøver. Har forresten skummelt lite symptomer ellers jeg og:nailbiting:

Jeg er 5 uker. Plutselig fikk jeg en liten kvalmebølge her. Men vet ikke om jeg bare innbiller meg det fordi jeg så gjerne vil…
Det er min nr 2 og så ikke sikkert jeg kommer til å kjenne like mye ligament smerter som sist heller…jeg må ordne blodprøver over helgen hvis ikke det tar seg opp! Skal du ta to hcg prøver?

Jeg er 5 uker. Plutselig fikk jeg en liten kvalmebølge her. Men vet ikke om jeg bare innbiller meg det fordi jeg så gjerne vil…
Det er min nr 2 og så ikke sikkert jeg kommer til å kjenne like mye ligament smerter som sist heller…jeg må ordne blodprøver over helgen hvis ikke det tar seg opp! Skal du ta to hcg prøver?

Skjønner, lurer på om jeg innbiller meg noen små kvalmebøyer selv. Ja skal ta ny i morgen tidlig så får svaret i løpet av ettermiddagen forhåpentligvis. Ikke kommet noe mer blod her heldigvis

Du hadde jo en fin verdi på 1 blodprøve da! Godt det snart er fredag og tid for din neste blodprøve! De er jammen ikke lette disse første ukene…

jeg klarte ikke å vente faktisk, så fikk tatt bl.prøve nr 2 i dag, 29 timer etter forrige. Fikk akkurat vite at den var på 2450:happy:. I følge kalkulatorer på nett vil det tilsvare en doblingstid på rett under 41 timer. Litt letta nå, men vet at ting fortsatt kan skje..

jeg klarte ikke å vente faktisk, så fikk tatt bl.prøve nr 2 i dag, 29 timer etter forrige. Fikk akkurat vite at den var på 2450:happy:. I følge kalkulatorer på nett vil det tilsvare en doblingstid på rett under 41 timer. Litt letta nå, men vet at ting fortsatt kan skje..

ååå herlighet for en lettelse så langt da!! Jeg er sååå nervøs håper tiden til første ultralyd går fort!! Tror jeg kommer til å slappe littegrann mer av da. Første gang gikk jeg jo til uke 10 og ante ingen fred og fare før jeg plutselig fikk vite det hadde stoppet opp i uke 7

ååå herlighet for en lettelse så langt da!! Jeg er sååå nervøs håper tiden til første ultralyd går fort!! Tror jeg kommer til å slappe littegrann mer av da. Første gang gikk jeg jo til uke 10 og ante ingen fred og fare før jeg plutselig fikk vite det hadde stoppet opp i uke 7

Huff, det er jo marerittet ja. Vi har ekstra gunn til å glede oss til jul nå, rundt da starter 2 trimester for oss som har termin tidlig i juli☺️

Hei! Titter innom her litt jeg, jeg har aldri våget å trø inn i en termingruppe før. Bortsett fra da jeg registrerte meg på bv ved min aller første graviditet, men mistet da i MA. Er gravid i igjen og har nå fått målt hcg som har vist fin dobling med god margin. 5 uker i dag! TUL 7+3. Veldig nervøs. Jeg er litt striks med tidspunkt når det gjelder medisiner, men det er bare fordi jeg er blitt smått paranoid med tiden. Det er ferskforsøk, så tar bare cyclogest. Ellers tar jeg fortsatt klexane, der er jeg ikke så nøye på tidspunkt.

Flere som føler litt i samme baner som megler? Je føler at etter en prosess med assistert befruktning så er det veldig vanskelig å tro på at man er gravid. Jeg klarer nesten ikke si høyt "jeg er gravid", føles helt rart. Og er veldig nervøs for at det skal gå galt.
vi har prøvd i 5 år på søsken til lillegutt, og hatt en SA på veien, så nekter liksom å tro at det endelig skal skje. Selv etter maaange positive tester og hcg-måling. La ukene fram til tidlig ultralyd gå fort sier jeg bare :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Back
Topp