assisterende befrukting 2 gang?

grynt

Glad i forumet
hei kankje dere kan hjelpe venninda mi.
hun har en gutt som er prøverørsbarn og ble født mai i fjor, hun ønsker nå sitt andre barn å har 5 egg som er nedfrøse.
hun vill gjennom behandlingen fortes mulig..
men er d noen så vet hva d koster for henne nå?
å hva slags behandling hun må igjennom?[;)]

Dersom hun er under 38 år tror jeg det er så har hun krav på søsken forsøk, alt fra 1-3 forsøk for barn nr. 2 der kan det være litt ulike regler i henhold til hvordan hun reagerer på forsøkene om hun får et eller 3 forsøk til. Jeg vil vel gå rett på nytt forsøk dersom jeg er henne, for da kan de eggene i fryseren ligge til eventuelt barn nr.3 dersom hun har lyst på flere. Man får ikke flere forsøk en til barn nr 2 i det offentlige, men dersom hun tar privat så koster det flesk - men der kan hun ta så mange forsøk hun trenger.

I det offentlige så blir det som før: det koster 1500 pr forsøk i materiell og så 15000 maks for medisiner, det over 15000 legger hun ut og får refundert. Dette er i det offentlige for hun har vel krav på søskenforøkelse, da ringer hun sin gamle klinikk bare og jeg tror ikke det er noe særlig vente tid for søskenforsøk, bare at de må se hvor fort de har mulighet for å putte henne inn. Men de første mnd etter sommeren kan nok være ganske fullbokket nå.

takk for svaret..
vet du ca pris hun må ut med?

jeg har svart deg inne på generell[:)]

ORIGINAL: twinanne

Dersom hun er under 38 år tror jeg det er så har hun krav på søsken forsøk, alt fra 1-3 forsøk for barn nr. 2 der kan det være litt ulike regler i henhold til hvordan hun reagerer på forsøkene om hun får et eller 3 forsøk til. Jeg vil vel gå rett på nytt forsøk dersom jeg er henne, for da kan de eggene i fryseren ligge til eventuelt barn nr.3 dersom hun har lyst på flere. Man får ikke flere forsøk en til barn nr 2 i det offentlige, men dersom hun tar privat så koster det flesk - men der kan hun ta så mange forsøk hun trenger.

I det offentlige så blir det som før: det koster 1500 pr forsøk i materiell og så 15000 maks for medisiner, det over 15000 legger hun ut og får refundert. Dette er i det offentlige for hun har vel krav på søskenforøkelse, da ringer hun sin gamle klinikk bare og jeg tror ikke det er noe særlig vente tid for søskenforsøk, bare at de må se hvor fort de har mulighet for å putte henne inn. Men de første mnd etter sommeren kan nok være ganske fullbokket nå.

Vi fikk beskjed omat eggene på frys MÅ brukes før man kan gå igang med nye forsøk...

Har selv ikke hatt fryseforsøk enda, men det er jo en god del billigere og "enklere" enn ordinære forsøk siden man slipper nedreguleringa, sprøytene og uttaket.

Ønsker venninna di lykke til!

Tror det er 750 kr i egenandel på klinikken (snakker offelntlig)+ evt. medisiner..

Betalte 280,- for selve innsettingen av fryseegget.
I tillegg kom utgifter til Crinone, men den kostet vel ikke så mye[8|]

ORIGINAL: Hope

Betalte 280,- for selve innsettingen av fryseegget.
I tillegg kom utgifter til Crinone, men den kostet vel ikke så mye[8|]
Siden jeg hører til samme plass som deg, har nok jeg feil

Back
Topp